Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-12-21 12:47:19 följande:
    *Suck*.

Hon behöver inte nödvändigtvis ha vetat att det hon sade inte var sant. För att det ska vara en lögn måste hon ha sagt det i  vetskap om att det inte stämmer. Hon trodde antagligen att hon hade rätt.
    Jag tycker att man åtminstone kunde begära av en finansminister att hen har någon liten koll vad hen pratar om. Men det är ju jag det, andra kanske tycker annorlunda.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Biffus skrev 2014-12-21 12:50:43 följande:
    Jag svarade bara på frågan om hon ljög eller inte. 
    Och det säger det mesta om hennes kompetens.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Biffus skrev 2014-12-21 15:25:39 följande:

Och då kan vi utgå från att ditt påstående om Magdalena Andersson inte stämmer. Det är du som förlorar på det, eftersom att det är du som inte kan belägga dina påståenden.

Jag har aldrig påstått något om att FN gör rapporter om vilka länder som är rasistiska. Jag har endast hävdat att SD:s politik bryter mot Genèvekonventionen och Europakonventionen för de mänskliga rättigheterna. Det har jag iofs redan belagt i flera trådar. Jag tänker inte upprepa mina belägg förrän jag har sett en endaste SD:are som belägger sina påståenden med bra källor (och att det faktiskt belägger det som de hävdar). Då kan jag upprepa mina belägg en gång till. Hittills har jag gjort det i minst 3 trådar som du har  varit i, så du borde ha sett det redan. Jag har inte tid att upprepa saker i all evighet. 

Du har fortfarande inte gett svar på om Finland bryter mot MR eller Genèvekonventionen...
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-23 15:16:58 följande:
    Inte alls märkligt. Jimmy & Co har ju gått och hatat Mona Sahlin för hennes Tobleroneköp. Om Jimpa sedan gör ännu värre saker är det väl klart som fan att det slår tillbaka på honom!
    Tobleråna handlade för skattepengar, Löfven shoppade för skattepengar, "Jimpa" spelade bort egna pengar.

Fler än jag som ser skillnaden?
  • Rataxes
    Biffus skrev 2014-12-24 12:32:56 följande:
    Att Jimmie spelar bort pengar som betalas med skattepengar. Såklart. Eller har Jimmie rätt att spela bort 500 000 kr på ett halvår bara för att Sahlin handlade för 53 000 kr? 
    Det var hans privata pengar, lägger du dig i vad alla som får skattefinansierad lön köper för denna? Tobleråna handlade på riksdagens kontokort och tänkte låta skattebetalarna betala 2 gånger.

Att Jimpa visade på dåligt omdöme är en annan sak.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-05 15:05:32 följande:
    Skit är skit. I alla fall tror jag det var så det skulle skrivas, men min finska är inte direkt storartad än. :-P
    Paska on paska.

Trodde du var mer släkt med finnarna än vad jag var? i alla fall påstod du ju det.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2015-01-05 15:42:10 följande:
    Fast det var lite kul med Google översätt

Paska ko paska blir skit skit fråga

och paska on paska blir skiten är skiten.

Tärningen är kastad, typ.

Man kan ha mycket roligt med Google translate, ta random stycke text, översätt till tyska, översätt tillbaka, byt språk till finska och klicka på högtalarsymbolen.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2015-01-26 11:48:07 följande:
    Kanske en delförklaring till att SD-riksdagsledamöter är så kraftigt överrepresenterade avseende brottsdomar jämfört med de vanliga partiernas representanter.

t.sr.se/1teWfbO
    För att de lyssnar på Stockholmsnytt?
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2015-01-26 13:19:49 följande:
    Tja, det borde ju kunna vara skäl nog. Där jag växte upp var det vanligt med en bildekal där det stod "Stoppa plågsamma ljudförsök, stäng Radio XXX".

Har inte kollat vad jag lyckades presentera för länk - men avsikten var att referera till forskning som säger att män med mycket "traditionellt" könsrollstänkande är kraftigt överrepresenterade vad gäller våldsbrott.
    Det sistnämnda verkar troligt.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Rataxes
    Cal XVI Gustf skrev 2015-03-06 16:03:46 följande:

DN ifrågasatte i alla fall Arnstads upplevelse av att vara historiker med resultatet att Arnstad inte längre anlitas som skribent av nämnda tidning.

Med tanke på sanningshalten i denne påstådda historikers CV ligger bevisbördan på honom.

som jag skrev i inlägget som inte föll kärringmaffian i smaken så hoppas jag att händelsen är polisanmäld. Det lär inte vara brist på vittnen.
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!