FDFMGA skrev 2014-11-14 21:44:36 följande:
Erkänt?
Nja, jag skulle vilja påstå precis det jag påstod. En person länkade till en lista över dömda "sjuklöverpolitiker". Det fick dig att jubla i högan sky, jag letar rätt på ditt inlägg sen, men det fick en annan person att gå igenom samtliga namn och konstatera att det bara blev en obetald tv-licens kvar.
Vi har alltså sju (tror jag det var) kända politiker i riksdagen som dömts för brott, varav sex är sverigedemokrater.
Ja, jag förstår vad du menar. Jag skulle inte våga sätta en tusenlapp på att en körning mot belastningsregistret skulle innebära att det inte kom upp något mer.
Men så här långt kan vi alltså konstatera att det tycks finnas en enorm överrepresentation av brottsdomar bland SD-riksdagsmän, relativt övriga riksdagspartier.
Varsågod, visa gärna att det finns fler. Men kom ihåg att det som Gert och gänget lallar om avseende Romson inte är brott - möjligen ett brott mot den mänskliga intelligensen, men det är ju sånt som SD-klanen oavbrutet gör sig skyldig till.
Så har vi ju en mängd ministrar och riksdagsledamöter som har begått olagligheter men inte blivit dömda. Ett exempel är Åsa Romson, vice statsminister och miljöminister, som har begått miljöbrott och skattebrott.