Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-12-23 19:47:08 följande:
    I vilket inlägg började vi prata om olagliga saker?
    När Mona Sahlin använde statens kontokort för privata utlägg.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-23 20:12:10 följande:
    Med tanke på att Jimpas eget favoritord är "oansvarigt" så...
    Den oansvariga invandringspolitiken, ja. Du måste lära dig att skilja på sakfrågor.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-23 20:46:00 följande:
    Han är allas statsminister. Såvida du inte flytt utomlands förstås.
    #Inteminstatsminister.
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-03 22:45:11 följande:
    Jag beklagar verkligen att SD producerar så mycket smuts att trådar i det politiska forumet blir nedsmutsade av all den smuts man tar upp att de sagt och gjort.
    Det är ju du som tar upp smutsen så vad beklagar du dig för?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-05 21:44:08 följande:
    Och då måste man kunna språket automagiskt? Wow, kan du alla germanska språk flytande och felfritt?

Jag försöker i alla fall lära mig finska, om än så sakta. Hur mycket har de som talar om "våra nordiska bröder" försökt lära sig finska tro?
    Perkele vitto.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-03 15:47:05 följande:
    Det kanske är gammal skåpmat för dig att Sverigedemokrater som getts förtroenden som nämndemän utrycker sig svinaktigt på nätet men för många var det en nyhet i måndags när jag publicerade inlägget.
    Hon jobbar fortfarande som nämndeman eftersom det inte finns några bevis att hon har uttryckt sig så. SD-nämndemannen kommer kanske stämma Expressen för förtal. Det skulle inte vara första gången Expressen hittar på saker som folk har sagt.
  • Gert

Om ni tror att jag går in och läser en länk från hatsajten Expressen tror ni fel. Såvida ni inte kan länka till en sida som inte är en hatsajt kan jag inte veta vilken SD-nämndeman ni menar.

Jag menade naturlitgvis den kvinnliga SD-nämndemannen i Göteborg som hatsajten Expressen hängde ut på lösliga grunder, antagligen var det rena påhitt som hatsajten ägnande sig åt. 

• Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-12 14:17:16 följande:
    Lustig debattmetod - är den vanligt förekommande inom den nationella rörelsen, SD?

Du menar alltså att du ofta kommer med repliker på andras inlägg som handlar om något helt annat än det de tar upp.

Leder inte detta till att du känner dig ständigt missförstådd och att andra uppfattar dig som mer förvirrad än nödvändigtSkrattande
     Idag 08:44#1544CiteraAnmäl
    Hon jobbar fortfarande som nämndeman eftersom det inte finns några bevis att hon har uttryckt sig så. SD-nämndemannen kommer kanske stämma Expressen för förtal. Det skulle inte vara första gången Expressen hittar på saker som folk har sagt.
    Andras inlägg? Jag citerade KillBill som även skrev inläggen #1533 och #1534. Har du svårt att se kopplingar mellan inlägg av samma person?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-12 15:08:14 följande:
    Mm, här har du KillBills inlägg
    KillBill skrev 2015-03-30 07:48:09 följande:

SD-nämndeman: "Deportera packet"

www.expressen.se/nyheter/sd-namndeman-deportera-packet/

Och det är i samband med detta inlägg du kallar mannen vars rasistiska uttalanden det länkas till för hon.

Det är ju iofs bra att du vill öva dig att diskutera men det ter sig lite besynnerligt att du skriver han i stället för hon.

Jo, jag har förstått att du i dina tankar har en helt annat samtal än det som pågår här, men det är svårt att veta att en länk du kommenterar liksom inte leder till den plats man kommer till om man klickar på länken - utan att din tanke är att man ska förstå att du håller privat monolog vid sidan omSolig

Hursomhelst. Det är alltid intressant med exempel på hur en sverigedemokrat resonerarSkrattande

Vi svenskar behöver nog lära oss förstå att sverigedemokratens kultur, inklusive debattkulturen, inte sällan kan te sig oerhört främmande för oss.
    Jag tror nog att KillBill förstod vad jag menade. Men jag förstår att det var för svårt för dig att förstå vilken av länkarna från hajtsajten Expressen jag menade.

Nåja, jag tror att du förstod också vad jag menade. Men det är ju ett signum för dig och nihka att missförstå saker med flit bara för att föra meningslösa diskussioner. Det bevisar ju bara hur du själv resonerar.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-12 18:43:32 följande:
    Nja, om du följer diskussionen, du vet den där som andra för, bakåt i tråden så kommer du att finna  att din inre monolog råkade kommentera en manlig nämndeman, den du kallar honSkrattande

Det finns visserligen ytterligare en länk till en Expressenartikel, men dels kallas den personen domare i inlägget och dels har du ju precis förklarat att du inte följer länkar till hatsajten Expressen. 

Så faktum kvarstår.Det är inte alltid så lyckat att kommentera artiklar man av princip inte läser och vars innehåll man därför inte känner till. Det kan liksom leda till tvångskönsbyte på manliga sverigedemokrater.

Bättre du använder hen om personer vars kön du inte känner tillSolig
    Återigen tror jag att KillBill förstod vad jag menade och det var han jag citerade. Du kan ju förklara varför du missförstår med flit?

Bättre att du skriver han/honom och hon/henne istället för hen. Hen är till för feminister som vill radera bort olikheterna mellan de olika könen. Jag är intg en feminist, men jag förstår att du är det.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!