Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-10-11 22:09:15 följande:
    "Hjälporganisation är en organisation som hjälper människor i nöd." källa
    Jag ser inget om att hjälpa vissa, men stänga ute andra folkslag. Det är inte ens självklart att den organisationen stämmer in på det. De hjälper inte människor i nöd, utan de människogrupper som man tycker om som är i nöd.
    StackarsMia skrev 2014-10-11 21:52:34 följande:
    Man får väl hjälpa de man vill? Eller är det en ny universiell lag om att hjälpa alla? Var kommer ni rikspuckon ifrån?
    Det handlar inte om vilka de hjälper, utan om vilka de inte hjälper.
    Menar du att de kristna människorna som finns i ISIS närområde inte är i nöd?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-11 22:18:01 följande:
    Ingår inte kristna i "alla" nu eller? Annars kan du visa var jag har skrivit att man inte ska hjälpa kristna.
    Du kan ju visa var jag har skrivit att man inte ska hjälpa muslimer.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-11 22:25:24 följande:
    Du skyddar ju den rasistiska organisationen som vägrar hjälpa muslimer! Har du missat de senaste inläggen, eller är det läsförståelsen som tryter? 
    What? Du vet inte ju inte vad rasism är. Right Hand Aid hjälper kristna och det försöker du få det till något rasistiskt. När blev det helt plötsligt rasistiskt att hjälpa minoriteter?
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-12 07:55:30 följande:
    För att de exkluderar folkgrupper. Att vara rasist är inte att göra livet sämre för alla människor. Tror du det själv eller? 
    StackarsMia skrev 2014-10-11 22:45:19 följande:
    Jag vet inte vilka du hjälper. Men jag vet vilka du inte hjälper.
    På vilket sätt gör RHA livet sämre för muslimer?
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-12 10:31:15 följande:
    Att de inte får hjälp?!!! Är det svårt att förstå att livet blir sämre om man inte får hjälp när man är i nöd?
    Det finns ju massor av hjälporganisationer som hjälper muslimer. Jag har svårt att ta dig på allvar när du skriver att RHA gör livet sämre för muslimer bara för att de inte hjälper just muslimer. 
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-12 15:06:21 följande:
    Och de andra hjälporganisationerna, som hjälper alla, hjälper alltså inte kristna? Alla människor har samma rätt till liv, oavsett om man är muslim, kristen eller något annat. 

SD skriker ofta om att det behövs hjälp i närområdet. Nu ser man vad de menar med det. 
    Jag har aldrig påstått att andra hjälporganisationer inte hjälper kristna. Vill du se en lagstiftning där staten ska bestämma vilka som hjälper vem? Om man inte kan hjälpa alla så ska man inte hjälpa någon, eller?
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-12 15:54:55 följande:
    Om man kategoriskt väljer bort att att hjälpa människor av en viss tro diskriminerar man dem, och det gör man om man anser att de inte är lika mycket värda eller lika mycket värda att hjälpa. Jämför med att bara hjälpa vita människor och inte svarta.

På mig låter det som de gör något osmakligt och rasistiskt.
    Så det är osmakligt och rasistiskt att hjälpa människor? Jag är inte förvånad, jag lever trots allt i Sverige där allt är rasistiskt.
  • Gert
    Biffus skrev 2014-10-12 16:34:37 följande:
    NSDAP var inte nazister för att de förbättrade ekonomin för tyskarna. De var nazister för att de dödade judar, svarta, homosexuella m.fl. Resten får du räkna ut själv...
    När argumenten tar slut kommer nazistkortet fram.
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-26 13:07:59 följande:

Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD.

Den nya gruppmedlemmen som SD ska jobba med heter Iwaszkiewicz. Han tillhör det polska nationalistiska Nya högerkongressen vars ledare Janusz Korwin-Mikke tidigare sagt att "demokrati är dumt". Partiledaren vill även avskaffa alla skatter, förbjuda rösträtt, abort och homosexuellt partnerskap. Funktionshindrade ska inte heller få vistas på offentliga platser, enligt Korwin-Mikke.

Frågan är hur SD resonerar här. Känner man att man delar syn eller är det bara att man säljer ut sig och samarbetar med precis vad som helst bara för att få vara med, någonstans, var som helst?

http://www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

Extremister finns i alla grupper. Jag förstår att du inte ens skulle vara i samma rum som denna herre, men alla är inte lika extrema som dig som tur är.
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-26 13:42:27 följande:
    Nej, varför skulle jag vilja det? Men SD slår gärna ihop sig med partier vars ledare anser att funktionshindrade inte ska få vistas på offentliga platser.

Är inte det extremt tycker du?

Vänligen sluta med personangreppen och kommentarer om min person och håll dig till ämnet. JAG är inte ämnet för denna tråd.
    Frågan du bör ställa dig är varför EFDD har blivit tvungna till det.

Det var inte så länge sen Vänsterpartiet tyckte att homosexuella inte skulle ha samma rättigheter som heterosexuella. 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!