• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-10-31 18:05:54 följande:

En av Sverigedemokraternas toppolitiker i en skånsk kommun har tagit timeout från alla sina politiska uppdrag. Anledningen är att politikern, som också arbetar som lärare, ska ha tejpat för munnen på en elev i första klass för att få tyst på barnet, enligt Skånska Dagbladet..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpXopV/sd-politiker-tar-timeout--tejpade-elevs-mun

Hmm, man kan ju tycka att SD borde implementera metoden. Inte mot skolbarn som partiets representant i Skåna har för vana, utan mot rasister inom det egna partiet. Det vill säga bildligt talat tejpa igen truten på dem som uttalar sig rasistiskt.

Fast det är klart, så mycket tejp finns det väl inte att det skulle räcka till.
  • Padirac

SD har visst bestämt sig för att stryka en del rasistiska rader i sitt nya principprogram.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-forandringarna-ska-gora-det-lattar-att-samarbeta

Det ska bli spännande att se hur det röstas om förslaget och vilka grodor som kommer att finnas kvar i det nya principprogrammet.

Nu då Vinge-bästa-polaren-med-misstänkte-bedragaren-Wallmark blir vice ordförande så är det kanske upplagt för nya skandaler.

• tic tac toe
    Padirac skrev 2019-11-07 18:08:22 följande:

SD har visst bestämt sig för att stryka en del rasistiska rader i sitt nya principprogram.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-forandringarna-ska-gora-det-lattar-att-samarbeta

Det ska bli spännande att se hur det röstas om förslaget och vilka grodor som kommer att finnas kvar i det nya principprogrammet.

Nu då Vinge-bästa-polaren-med-misstänkte-bedragaren-Wallmark blir vice ordförande så är det kanske upplagt för nya skandaler.

Vad jobbigt för dig att de tar bort dina favoritrader? Varför tror du de vill behålla de dubbla medborgarskapen? Av rent pragmatiska skäl?
  • Padirac
    tic tac toe skrev 2019-11-07 22:03:54 följande:
    Vad jobbigt för dig att de tar bort dina favoritrader? Varför tror du de vill behålla de dubbla medborgarskapen? Av rent pragmatiska skäl?
    Det är tvärt om en del av de värsta raderna i deras principprogram enligt mig. Om du läst det jag skrivit så vet du det - men du har väl som vilken multinickare som helst 'underförstått' att det är något annatSolig

Det intressanta är hur de ska motivera borttagningen av dessa rader och om de kommer att ersätta detta med någonting annat och om de ska behålla jönseriet om olika nationer. 

Anser SD nu att deras tidigare hållning om 'essenser' är rasistisk och därför ska tas bort?

Vad ska alla dessa personer i SDsvansen som försvarat SD mot rasistanklagelserna då säga om vad SD stått för vilket de försvarat?

Kommer SDsvansen att fortsätta hävda att dessa 'essenser' finns? 

Hur många kommer att säga att tvärt emot sina tidigare uttalanden? 

Eller kommer SD att skriva om fraserna de fått med sig från fascisten och nazisten Per Engdahl till något ännu jönsigare och än mer ovetenskapligt? 

Kommer SD att ta avstånd från det enda politiska mål de tidigare drivit?

Jag har ju sett MK själv förneka SDs historia i deras egna filmmaterial från landsdagarna.

Ska ytterligare en lögn kastas upp i ansiktet på medlemmar och resten av Sveriges befolkning?

Spännande blir det..  
  • Mod pack

Det är ju inte så att dessa fraser är speciellt viktiga för vare sig SD eller dess väljare.

Om du inte förstått det ännu så vill de minska invandringen. Punkt. Allt de gör utgår från detta.

• Mod pack

Alltså, om ordet essens inte hjälper SD att minska invandringen så tar de bort det. De behöver fler väljare och samarbetspartners för att kunna minska invandringen.

Potentiella samarbetspartners kanske kräver vissa ändringar för att kunna tänka sig ett framtida samarbete. Så enkelt kan det vara.

• Mod pack

Nu vet jag att du är alldeles för korkad för att begripa detta, men jag tror ypperligt få tänker på sig själva som "rasist".

• Padirac
    Mod pack skrev 2019-11-07 22:39:38 följande:

Nu vet jag att du är alldeles för korkad för att begripa detta, men jag tror ypperligt få tänker på sig själva som "rasist".

Vi har väl diskuterat detta för något år sedan, medveten eller omedveten rasist. Du kommer säkert inte ihåg det. Det var på den tiden enbart jag hade en uppriktig dialog med dig.

De tidiga SD-medlemmarna och företrädarna var till stor del stolta över att vara såväl rasister som nazister.

Många i SDs valboskap är naturligtvis inte medvetna rasister, eller rasister alls, säkert finns det företrädare som inte heller är det. Men likväl är kärnan i SD samma rasister och nyssnazister som de varit sen de slutade ha nazi-uniform och camp Auschwitz partyn i trädgården - för att försöka nå ut till fler med sitt budskap.

Hur som helst förändras inte SD pga en ny formulering i principprogrammet om inte heller nyssnazism, nazism, rasism görs upp med och företrädare med den belastningen rensas ut. Det verkar osannolikt att detta kommer att göras de kommande 10-15 åren. Det vet du också.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!