Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Smutsiga sanningar om SD!

FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 02:42:01 följande:

Halva då? En enstaka halvlön är ju inget? Fast då blir det kanske inte någon ny vinterjacka eller de där krogbesöken.

Nu handlade det inte om ATT bidra ekonomiskt, utan om att du vill pådyvla mig att människor skulle skänka en hel månadslön till hjälporganisationer, vilket är föga sannolikt.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 02:33:17 följande:

Helt korrekt. Jag var dövblindstum med bipolära syndrom och växte upp med Downs syndrom. Så jag vet absolut ingenting.

Vilket år är det? Finns månen ens i omloppsbana runt jorden?

Vad narcisistisk du är. Är det förklaringen till din försvarsmekanistiska debattstil?
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 02:48:28 följande:

Ska ju vakna vid runt 11 och klia mig i naveln.

Denna narcisism...
  • Sensitiveguy
    Elake skrev 2014-11-26 12:57:22 följande:

Ja, men det var inte det stycket ni skulle kommentera. Nu har ni chansen, ni från 7-klövern, att på riktigt ta avstånd från dessa elementen som faktiskt förekommer inom islam, som vill sära på män och kvinnor. Var så goda att visa att ni inte är hycklare och faktiskt föraktar detta synsätt mot människor.

Man kan känna avsky mot en förkastlig kvinnosyn utan att för den delen vara islamofob. Känn in den tanken.
  • Sensitiveguy
    Elake skrev 2014-11-26 13:44:25 följande:

Förstår inte vad det har med saken att göra.

jag efterfrågade avståndstagande från vissa element inom islam som förespråkar en sjuk kvinnosyn. Inget snack om islamofobi

Vem, i sanningens namn, tar inte avstånd ifrån de "elementen"? (Som dessutom må vara "pro-immigration").
  • Sensitiveguy
    Elake skrev 2014-11-26 13:45:17 följande:

Men än så länge visar avsaknaden utav dessa avståndstaganden sin bittra sida då ingen här än så länge tagit avstånd från detta. Skrämmande är vad det är.

Vet du ens vad du talar om? Vad eller vilka personer här på forumet baserar du dina antaganden på?
  • Sensitiveguy
    Elake skrev 2014-11-26 13:58:46 följande:

Ja, kan du se någonstans i denna tråden att personerna tagit avstånd från det jag länkade till? Nej, jag kan inte se det någonstans ännu. Väntar fortfarande på att "Nihka" och resten i hennes kartell ska visa avståndstagande nu. Men det lyser med sin frånvaro, illavarslande om du frågar mig.

Har det undgått dig att tråden har rubriken "Smutsiga sanningar om SD!", och inte "Smutsiga sanningar om Islam!" ?

Tråden är alltså riktad emot SD-anhängare, därmed är det personer som dig som skall ställas till svars här...
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 14:53:36 följande:

Men varför är man helt sonika islamofob om man inte gillar Islam? Om en muslim inte gillar buddhismen, är de då de facto buddhistofober?

Jag ogillar en del inslag i Islam starkt, men inte är jag islamofob för det. Det är när man tillskriver ALLA inom islam en mängd vidriga beteenden, som man kan börja tala om islamofobi. Dvs, att man generellt buntar ihop en rad människor enligt en sorts regel om hur dessa fungerar, endast för att de bekänner sig till samma religion, och inte för att de är individer.

Om du inte förstår denna självklara sak är du dum på riktigt.
  • Sensitiveguy
    Elake skrev 2014-11-26 15:03:30 följande:

Tack, det var väl inte så svårt att säga? Nu är jag äntligen nöjd iallafall. Du har bevisat att du inte är en hycklare. :)

Problemet är bara att SD i mångt och mycket bär på samma otrevliga kvinnosyn, anser jag.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!