-
Javisst. Man kan inte hindra SD från att använda every dirty trick in the book - vilket de gör, men man kan kalla saker vid dess rätta namn. SD är ett offensivt parti och det de nu klagar på ingick naturligtvis i deras planer. De hade ju blivit jävligt besvikna om alla hade struntat i affischerna och bara låtit dem hänga där i 14 dagar, men då hade det hetat att alla håller med SD. De lägger upp de så - stökigt - det är den taktiken den som vill se sig som underdog har att tillgå om man vill synas och höras.KillBill skrev 2015-08-04 16:20:21 följande:Jag tror som dig men är glad att så många visat sin avsky mot den vidriga kampanjen.
-
Vad är så genialt? Går det att bli mer förutsägbar än SD? Det går säkert att väcka reaktioner genom att sätta upp reklamaffischer där man ber turister om ursäkt för det rasistiska partiet och att vi har ett problem med att dess följare föreslår att vi ska sänka båtar med flyktingar ner i Medelhavets djup, men det går under normalt folks värdighet att göra så. Orsaken till att SD inte får sitta med runt bordet med de andra politiska partierna är för att man inte vill förvandla demokratiprocessen till en cirkus.Rataxes skrev 2015-08-04 16:33:30 följande:
Är inte den här kampanjen rätt genial egentligen? Affischerna fick sitta uppe en dag innan de revs ner. På en tunnelbanestation. Massor av gratisreklam i media.
Det är som 2010 i Helsingborg, SD-reklamen på bussarna fick sitta uppe en dag innan gråterskorna fick sin vilja igenom och reklamen plockdes ner. SD fick gratis rikstäckande reklam och fick dessutom pengarna tillbaks för utebliven annonsering.
-
Det handlar om värderingar. Den som anser det har ju en annan värdegrund än den som kan se skillnad på bra och dålig reklam. SD har ju länge visat att de är tacksamma för i stort sett ALL reklam.todo nada skrev 2015-08-04 16:39:55 följande:Fortfarande Gert, all reklam är inte bra reklam.
-
Jag tror de är smärtsamt medvetna själva om att de inte är lämpliga att leda Sverige. De hoppas i bästa fall få vara med och påverka någon annan part, vilken part är de inte så noga med, med att resten bara är ett spel för galleriet. Tänk vad mycket styrfart de skulle tappa om de officiellt gick ut med att de inte har som ambition att styra landet.todo nada skrev 2015-08-04 17:05:00 följande:Visst är det så.
Man kan undra vilket som är värst, SDs framfart med så mycket uppenbar rasism inom partiet, eller att det faktiskt finns människor som tycker de är lämpliga att leda Sverige...? -
Jag tror precis som du.Velouria skrev 2015-08-05 23:16:13 följande:
Så uppenbart att SD ville provocera folk. De är riktiga attention whores (som jag skrev förut). Jag anser ibland att vissa är tröga och faller i SDs fälla (genom att riva tiggaraffischerna) men så tänker jag att människor i alla tider har gjort uppror mot makthavare. De flesta vill inte låta SDs rasism bli normaliserad och vissa vågar göra uppror trots att SD är kända för att ha följare som mordhotar SD-motståndare. Men eftersom SD och dess följare är av den mer aggressiva arten samt att SD nu fått sin dröm förverkligad ( att vara med i riksdagen ) så kommer de att fortsätta än värre med sin hatspridning och provokationer. Och de har alltid det där välkända esset i rockärmen gentemot motståndarna under tiden som de harkampanjar, nämligen att motståndarna är fascistiska antidemokrater så fort de reagerar mot SDs hatspridning.
Hatspridning kombinerad med listiga härskartekniker är en stor ingrediens i SDs framgångar. Vad göra åt detta?
Jag tror också att förr eller senare får de ett allvarligare anfall av hybris än vanligt och tar det där klivet som toppar övriga kliv så mycket att de fäller sig själva - eller åtminstone återgår till att enbart vara ett parti för högerextremister.
-
Tycker du ska fråga om källa på det Velouria
-
Så "PK" att Lars Ottosson (SD) inte får kalla asylsökande för "jävla svartingar" och om det "råkar flyga ur en" så är det inte rasistiskt och man är ABSOLUT inte rasist . Ottosson säger också: "Många törs inte säga vad de tycker längre."
http://www.vimmerbytidning.se/article/view/62961/ -
Jaja. På något sätt skulle ju "petade" järnrörsAlmqvists fortsätta att premieras och finansieras i Ungern:Nerfherder skrev 2015-08-28 07:32:48 följande:
Hoppla hoppla
www.expressen.se/nyheter/sd-juristens-krav-malvaktspengar/
http://www.dn.se/nyheter/politik/sparkade-sd-toppen-fick-nytt-jobb-i-hemlighet/ -
JärnrörsEkeroth fortsätter att göra bort sig. Nu JO-anmäler han Migrationsverket för att de tagit beslut i enighet med regelverket:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21376748.ab
"Om en konflikt bedöms vara långvarig är huvudregeln permanenta uppehållstillstånd. Så vi har gjort den bedömningen och det finns dokumenterat för JO att ta del av, säger Danielsson". -
SD budgeterar för massiva besparingar på välfärden. Kommunerna ska få 53 miljarder mindre.
"besparingen handlar inte om de särskilda statsbidragen kommuner får för flyktingmottagandet, det här är en besparing utöver det. Jag tycker att det börjar bli dags för Sverigedemokraterna att svara på hur de har tänkt sig att förbättra välfärden med 53 miljarder kronor mindre att bedriva välfärd för."
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/massiva-besparingar-pa-vaelfaerden-i-sds-budget-17952