Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA
    ?eská Zbrojovka skrev 2015-12-11 19:38:26 följande:

Vid nyval kommer SD bli Sveriges största parti, det måste vara den "smutsigaste" sanningen som svider på vänstermuppar som lever i sin vanliga verklighetsfrånvända dimma

Tja, SD-klanen måste vara såväl den okunnigaste som den vidskepligaste av toksekter.

Annars brukar ju minsta barn förstå att något som inte inträffat inte kan vara en sanning - men inte klanen minsannSkrattande

Har du månne haft en seans där sanningen att SD ska segra uppenbarades för dig. Hörde du möjligen en röst som SD ska segra.Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-12-22 10:53:37 följande:
    Klart du inte ser det roliga. Hahahahahahahaha!

Jag tar också för givet att du inte heller ser det roliga i att din "bevisföring" består av en artikel om en icke-muslim som klagar över doften av stekt bacon och hävdar att det stör hans muslimska vänner samtidigt som det är en muslim, mannen som äger matstället tillsammans med sin fru, som steker baconet.

Här i Sverige tycks "förtyskningen" ha pågått ohindrat. Bäst du plockar bort julgranen. Annars börjar du snart låta så här:

Nu tycker jag att du är för tuff och har fel fokus.

Många av våra nationella vänner inom SD har ju märkbara problem att kunna uttrycka sig på och förstå svenska - här begär du alltså att sverigedemokraten ska förstå engelska.

Det är att begära för mycket, nästan diskriminering eller snudd på rasism mot SD som flera av SD:s främsta förespråkare här på FL brukar skriva när de har analyserat situationen.

Fast jag kan väl medge att det var ett roande exempel på hur man fullständigt kan missuppfatta precis allt i en artikel 
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-12-22 12:34:40 följande:
    Om hen ens orkat läsa artikeln hen länkat till.
    Nej, det är väl det troliga. Det är påfallande ofta länkarna inte funkar, artikeln inte motsvarar vad den nationella samlaren tror att den ska göra och liknande märkligheter.

Själv tror jag att de nationella samlar och byter länkar med varandra, ungefär som barn förr bytte filmstjärnebilder eller bokmärken - och den som har flest länkar av de nationella är mest patriotisk :)
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-12-26 15:31:06 följande:
    Jag får hänvisa till trådstarten om du undrar vad syftet med tråden är.
    Men inte enbart.

Jag är mest förtjust i SD-klanens egna  bidrag i tråden.

Inte minst "det lilla klicket" roade mig.

Hm, det var väl Silvia som en gång sa "Det sas bara klick" om hennes och kungens möte.

Däremot är det påfallande ofta det inte klickar mellan anhängare till SD-klanen och språket, och då inte bara i mötet med svenskan utan även språk som engelska.

Det verkar som att klanens eget språk är någon slags förenklad svensk-tysk hybrid.

Kommer osökt att tänka på frasen "Jag är ett nya svenkläraret, en gång var jag det två gånger" ur Ormet kruper när många sverigedemokrater försöker göra sig förstådda på svenska.

Det tycks som den lilla SD-klicken saknar det där språkliga klicket som får orden att hänga ihop
  • FDFMGA
    enstyckmantill skrev 2015-12-27 12:45:57 följande:
    Gränsen för politisk extremism går vid om man är för att begå brott eller använda våld för att få fram sitt politiska budskap. Eller om man vill använda hot eller inskränka andras demokratiska rättigheter.
    enstyckmantill skrev 2015-12-27 13:52:15 följande:
    Den här tråden är alltså en tummelplats för människor med vänsterextrema sympatier där alla som inte dansar med i anti-SD-valsen får etiketten "SD" klistrad på sig vare sig de vill det eller ej och oavsett de är vänsterpartister eller moderater.

Nja, ur ett klanperspektiv kanske det kan te sig som att tråden är en tummelplats för vänsterextrema sympatier, något som du definierar som att man är för att begå brott eller använda våld för att få fram sitt politiska budskap.

Nu är du ju klananhängare och då förväntar mig åtminstone inte jag annat än klanläten som ibland kan förväxlas med svenska.

Vore du inte klananhängare vore det ju en allvarlig anklagelse att påstå att tråden är en tummelplats för personer som inte drar sig för att använda våld eller begå brott.

Men klananhängare är sällan rumsrena något man heller knappast kan begära att de ska ha förmåga att bli.

Vad är det för brott du har fått uppenbarelser om att folk här i tråden har begått Glad
  • FDFMGA
    enstyckmantill skrev 2015-12-28 00:03:24 följande:
    "Klanperspektiv" och "klananhängare"? Vad pratar du om egentligen, vet du det ens själv?

Jag hyste väl någonstans en förhoppning om att någon i tråden skulle kunna svara på ett vettigt och respektfullt sätt. Men nej, tyvärr, det var dumt av mig att hoppas på det.

Du och de övriga som tumlar runt här i tråden är väl inte direkt kända för det här på Familjeliv...
    Men nu glömde du ju berätta hur du kom fram till att tråden är en tummelplats för personer som ser våld och brott som en metod att föra fram sin politik.

Jag utgår från att du är en radikaliserad klananhängare och i likhet med många andra sådana utstöter du läten som stundtals påminner om svenska.

Jag menar - det skulle ju vara en mycket grov anklagelse att påstå att det finns extremister i tråden som inte drar sig för våld och brott om anklagelsen kom från en vanlig svensk men i ditt fall handlar det väl bara om att du inte är rumsren.

Men rätta mig om jag har fel.  Vilka i tråden är det som ser brott och våld som en möjlighet att få igenom sin politik?
  • FDFMGA
    enstyckmantill skrev 2015-12-28 00:55:12 följande:
    Klan? Vad är det för klan du skriver om?

Det du skriver är ren gallimatias.

Apropå det jag skrev om extremism utgick jag från uttalanden som vissa i tråden gjort i andra trådar och deras syn på politiskt våld eller annan brottslighet för att få gehör för sina politiska åsikter.

Jag tänker inte peka ut någon specifik, det bryter nämligen mot forumets regler.
    Men vad är du för en stackars krake.

Tänk om någon anklagade FL:s klanmedlemmar för att använda sig av våld och brott för att nå sina politiska mål, gråtskriken från SD-klanen skulle få en ljudbang att framstå som en viskning vid en jämförelse.

Vilka i tråden är det som förespråkar våld och brott?

• FDFMGA
    Digestive skrev 2015-12-28 06:07:03 följande:
    Du menar typ..

..med mera eller anser du att anständighetens gräns går vid att specifikt peka ut medlemmar på just Familjeliv?

Du likställer Sverigedemokraterna med Boko Haram på flera ställen i den här tråden - vad det innebär för partisympatisörernas del är rätt talande - och ni undrar vart fientliga reaktioner kommer ifrån och gråter över frågor om vänsterextremism. På den nivån är det.
    Nej, jag anser att klananhängaren som påstår att tråden är en tummelplats för personer som ser våld och brott som en metod att föra fram sin politik inte är rumsren.

Det må så vara att den anarkistiska falangen inom KD inte anser att det är anmärkningsvärt att anklaga de personer som skriver i denna tråd för att vara brottslingar och våldsutövare.

Men bara oss emellan - jag anser att anarkistisk kristdemokrati är en löjeväckande ideologi.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2015-12-28 14:12:07 följande:
    Vederbörande röstar inte på Sverigedemokraterna men det är såklart inte viktigt för herrelösa köttkvarnar. Ja, av all skit i den här tråden så var detsåklart vederbörande som gick över fränsen.

Din åsikt och bild av mig är jättevärdefull men fel.
    Nja, men inte har väl jag påstått att du är sverigedemokrat, du är ju anarkistisk kristdemokrat. Få kan väl ha undgått att undvika dina ideologiska utläggningar på den punkten Skrattande

Annars var det Klananhängaren som numer är avförd från FL jag riktade mig till. Jag menar allvarligt att det inte hör till god debattsed att påstå att den här tråden är en tummelplats för personer som ser våld och brott som en metod att föra fram sin politik.

Vem du anser går över "fränsen" är jag däremot helt ointresserad av.

Den här tråden handlar om SD, inte om kristdemokratisk anarkism.

Men starta gärna en tråd som behandlar den kristdemokratiska anarkismens syn på samhällsutvecklingen, finns ju folk som lider av svårbehandlad sömnlöshet.

Bättre botemedel kan då jag inte tänka mig, iallafall.

Lycka tillSolig
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!