Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Prime skrev 2015-08-06 16:17:38 följande:
    Det var ju inte åsikterna som behövde källhänvisning, utan faktan, det måste du väl fatta själv utan att man skriver det?

Man bör absolut meddela vilka källor man efterfrågar (känns onödigt att be om källa på att sd sitter i riksdagen tex). Däremot kan man knappast anse att de flesta "sa nej till marginalisering av rasismen i senaste valet" utan källhänvisning. Som att påstå att fattiga bilförare kör sämre än rika baserat på olycksstatistik utifrån inkomst (kan ju tex bero på sämre bil etc) det är ett rimligt antagande att säga det, absolut, men det är ju fakta man bör ha uppbackning för innan mm uttalar sig. Därav efterfrågan på källa, som jag tolkade det? En annan typisk källa att fråga efter kan ju tex vara det "allmänt kända" faktumet att sd har hantlangare som motdhotar motståndare. Kan ju också vara sant (skulle inte förvåna mig), men blir ju rent förtal om man inte har källa eller kan backa upp påståendet.
    Jag håller inte med dig. Vi skriver inte akademiska avhandlingar här.

Dessutom kan det vara nyttigt att försöka förstå hur en meningsmotståndare tänker och att ifrågasätta ur det perspektivet.

Inte ens om jag försöker tänka som jag tror att en sverigedemokrat kan tänka kan jag se att man vinner något på att fråga efter källor i det här fallet,  snarare är det väl åsikterna man som sverigedemokrat borde argumentera emot.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-08-06 20:44:51 följande:
    Så "PK" att Lars Ottosson (SD)  inte får kalla asylsökande för "jävla svartingar" och om det "råkar flyga ur en" så är det inte rasistiskt och man är ABSOLUT inte rasist smile2.gif . Ottosson säger också: "Många törs inte säga vad de tycker längre."

www.vimmerbytidning.se/article/view/62961/
    Ja herregud. Tänk att de inte kan låta bli fast ledningen så tydligt har deklarerat att de ska hålla rasismen borta från offentligheten.

Obetalbart. Man kan ju undra vad det är för medel-IQ på SD:s lokala politiker.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2015-08-06 20:59:02 följande:
    Pissmyra...
    Källa på det smile2.gif
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-08-06 21:02:32 följande:
    Nu tycker jag att du nedvärderar pissmyrorna. Skrattande
    Visst gör hon. Pissmyror är samhällsbyggare där alla drar sitt strå till stacken.

Tja, det är ju inte riktigt sant, drönarna gör ju inte mycket annat en flyger omkring en sväng och letar efter någon att sätta på.
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2015-09-11 14:18:32 följande:
    Hur jäkla lågt kan man sjunka?!
    Usch!!

salaallehanda.com/nyheter/sala/1.3147064-sd-p...
    themia skrev 2015-09-11 15:27:21 följande:
    Jag är rädd för att botten inte är nådd ännu
    Varför får jag en känsla av att den här SD-politikern är synnerligen aktiv på FL under ett visst nickSkrattande

Var har du fått de här uppgifterna ifrån?
    – Jag har ingen källa. Det är personer som delat det på Facebook, säger Lindholm.

Borde du inte vara mer källkritisk? 
    – Nej, varför måste man vara det? Det här är ju en känsla som jag har. Vad är det som säger att det inte har skett så här?
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2015-09-12 15:05:35 följande:
    Jag tror, som du tror.
    Det togs upp i en tråd väldigt aktivt bara häromdagen att bilden skulle varit arrangerad...
    Man börjar ju undra hur illa det egentligen är med invandring, som dessa påstår. Vore det så illa skulle ju inte behovet finnas att tillverka bensin i form av lögner som den i artikeln för att hälla på den främlingsfientliga elden.
    För fanatiker helgar alltid ändamålet medlen. För många sverigedemokrater är medlet att försöka sprida hat mot muslimer/flyktingar helt överordnat om det de påstår är korrekt eller inte.

Och ser man på världen med sverigedemokratiska ögon så kan man säkert få för sig att pk-världen regisserar skildringen av en flyktingkatastrof på så sätt att opinionen ska bli mer positivt inställd till flyktinginvandring.

Om man själv inte drar sig för att ljuga i syfte att uppnå önskad effekt så ligger det nära tillhands att tro att andra också gör det
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2015-09-19 22:47:29 följande:
    Nytt nick ser jag, och av kommentaren att döma är det inte välkommen, utan välkommen tillbaka snarare. smile2.gif
    Lite bitter..? smile9.gif
    Snarare nygammalt nick.

Det var väl den här som sprutade ut länkar om hur kriminella sjuklöverpoliteker är, finns visst en länk kvar i den här  tråden, resten blev nog bortmodererade.

Hursomhelst var det någon av oss Sverigevänner, Biffus tror jag, som synade bluffen och gick igenom statistiken över brottsdömda riksdagsledamöter. Föga förvånande visade det sig att den kriminella aktivitetet bland SD-sektens riksdagsledamöter var synnerligen hög, relativt de Sverigevänliga partiernas ledamöter.

Det var faktiskt riktigt skrämmande läsning. Jag kan försöka leta rätt på Biffus redovisning av kriminaliteten bland ledande sverigedemokrater om du är intresserad.

• FDFMGA

Jag hittade redovisningen för hur våldsamt överrepresenterade SD:s riksdagsledamöter är avseende kriminalitet. Den fanns passande nog i den här tråden. Jag klipper in ett citat från Biffus brottsgranskning.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------

"Okej, jag kollar på den här listan över brottsdömda politiker i andra partier än SD, och kollar hur många av dem som sitter i riksdagen.

C - 0 st
    Fp - 0 st
    S - 0 (en har nästan samma namn som en, men nära skjuter ingen hare)
    M - 1 (Tobias Billström, licenssmitning)
    Mp - 0
    V - 0
    KD - 0

Och SD...
    Roger Hedlund -  två fall av misshandel, tillsammans med en nazist.  Han var klädd i bombarjacka och sprutade tårgas i folks ögon. Han är även dömd för häleri, stöld och olovlig körning.
    Runar Filiper -  är dömd för bl.a. stöld, narkotikabrott och misshandel. Har 13 domar och har avtjänat flera fängelsestraff. Har funnits med i nazistiska Riksfrontens kontaktlista och har prenumererat på nazisttidningen Info 14.
    Linus Bylund - våld mot tjänsteman
    Markus Weichel - förtal
    Carina Herrstedt - dömd tre gånger för förtal

Det parti som representerar ca 12,9 % av riksdagen utgör 5/6 (ca 83 %). Fast man kan blunda, uppenbarligen... 

Kan du inte komma med något som är svårt att svara på istället? Åtminstone inte enklare än att lägga ett tvåbitarspussel? Obestämd"

• FDFMGA
    todo nada skrev 2015-09-20 10:31:08 följande:
    Det där är statistik som heter duga!
    Herregud, dessa befinner sig i maktens korridorer, dömda brottslingar..!
    Sådana som jag sett flertal SD sympatisörer uttrycka oro över, att brottslingar ska invandra till Sverige. Så röstar de för att just dömda brottslingar ska styra Sverige..?!

Antar att it does matter if youre black or white då trots allt..? Är du svensk brottsling kan du göra karriär inom SD, är du från Aftghanistan och snattat ska du inte få komma över gränsen.
    Smecker skrev 2015-09-20 10:47:29 följande:
    Det är fruktansvärt att se hyckleriet bland dessa Sverige-fiender som SD är. Vi Sverige-vänner anser att man inte kan stå för lag och ordning samtidigt som man representeras av gravt kriminella element i politiken.
    Ja, det är skrämmande. Det rör sig alltså om en överrepresentation som inte är dubbel, inte fyrdubbel - utan åttadubbel.

Det är väl hyckleriets hyckleri att det i särklass mest brottsrepresenterade partiet talar om hårdare tag mot kriminella.

Det fanns en känd norrman som skrev att "kultur börjar med att man tvättar sig om fötterna".

Själv tycker jag nog att SD inte har tvättat den egna byken ordentligt.

• FDFMGA
    nihka skrev 2015-11-08 16:10:14 följande:
    "The people of Sweden". Jaha. Så nu är alla svenskar SDare - i SDs ständigt förvirrade värld.
    Ja, sen SD proklamerade aktivism utanför riksdagen så verkar de uppfatta sig som folkets representanter i ännu högre grad än innan.

Nu gäller väl inte detta bara SD - det finns väl inte en enda jävla sekt som inte uppfattar det som att de för folkets talan.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!