Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

Svt skrev 2014-11-24 01:34:56 följande:
    Vi får väl se nästa gång du tar ton. Men jag anser att Katarina-Sofia är något annorlunda gentemot Spånga-Tensta.
    Fast de där ligger inte ens i Sveriges tre mest invandrartäta kommuner... 
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-24 22:59:23 följande:
    Biffus skrev 2014-11-24 19:33:31 följande:
    Fast de där ligger inte ens i Sveriges tre mest invandrartäta kommuner... 
    Nej, men förorter. Eller har vi vuxit i debatten?

Om du bara berättar i vilken av de tre mest invandrartäta kommuner du bor i, så kan vi nog komma vidare relativt fort.

Vad har förorter i allmänhet att göra med invandrartäta förorter/kommuner att göra?

Vad har det för relevans? De är invandrartäta alla tre. Helst vill jag slippa arga sverigedemokrater som samlas utanför mitt fönster. 
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-24 23:00:43 följande:
    Spånga-Tensta inte ens i närheten? Okej.
    Tensta och Spånga tillhör Stockholms kommun. Stockholms kommun ligger inte i topp 10 över mest invandrartäta kommuner. 
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-25 09:59:39 följande:
    Inte ska vi hålla oss till ämnet, så vi citerar ett inlägg från en annan tråd. Bra så.

Eller hade du något att komma med?
    Det verkar mer som att du inte har något att komma med. 
  • Biffus
    vår2012 skrev 2014-11-25 11:52:12 följande:
    Så för att det inte förekommer där du bor så finns det inte?
    Det har jag inte påstått. Hur går det med slutledningsförmågan?
    Har du tittat på nyheterna någon gång? Det står om detta i nästan varje tidning, pratas om det både på tv och radio. 
    Flera gånger om dagen, varje dag. 
    Låter inte sunt att ha så dålig koll på vad som händer runtomkring. 
    Sedan när har jag dålig koll? 
    Det finns områden i Sverige där Schenker inte vågar åka utan polis, områden där boende får dela ut sin egen post eftersom brevbäraren inte vågar. 
    Det var länge sedan. Dags att uppdatera dig?

• Biffus
    Elake skrev 2014-11-25 14:06:32 följande:

Vad är det för källor ni vill ha redovisade från SDare?
    Och varför kan man inte vara anonym i detta forumet?

Källor är inget som SD:are redovisar. Drömmer Jag har iaf aldrig sett en endaste... 

Man kan inte vara anonym för att tråden ligger under "allmänna rubriker". För att kunna vara anonym ska den ligga i "känsliga rummet".
  • Biffus
    Breaking Bad skrev 2014-11-25 18:37:55 följande:
    Jag ser inget fel med att man anger källor från statliga myndigheter eller använder färger för att tydliggöra det man vill visa. Sen att han visar statistik över sånt man aldrig får ta del av annars (men som är rätt så uppenbart) kan ju upplevas lite kontroversiellt och skrämmande för känsliga läsare.
    Får man inte ta del av den? Jag brukar se rapporterna från de myndigheterna, men du kanske inte tycker att jag räknas in i "man" Obestämd
  • Biffus
    Elake skrev 2014-11-26 12:57:22 följande:
    Ja, men det var inte det stycket ni skulle kommentera. Nu har ni chansen, ni från 7-klövern, att på riktigt ta avstånd från dessa elementen som faktiskt förekommer inom islam, som vill sära på män och kvinnor. Var så goda att visa att ni inte är hycklare och faktiskt föraktar detta synsätt mot människor.
    Ska vi kommentera artikeln eller inte? Annars borde avpixlat eller exponerat ha en version med SD-godkänt material... Så vet vi vad som får kommenteras. 
  • Biffus
    Elake skrev 2014-11-26 13:44:25 följande:

Förstår inte vad det har med saken att göra.

jag efterfrågade avståndstagande från vissa element inom islam som förespråkar en sjuk kvinnosyn. Inget snack om islamofobi

Det finns fler alternativ än att vara islamofob och att acceptera precis allt som varje enskild muslim gör. 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!