Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

Svt skrev 2014-11-26 16:53:00 följande:
    Alltså, jag förstår inte fixeringen vid detta. Tycker du att det är så hemskt att ge någon ett smeknamn, eller är det mest i kombination med hans judiska rötter?

För den goda sidan har ju aldrig gett någon ett smeknamn. Var var fördömandet då?
    Två saker:
    1. Öknamn, inte smeknamn.
    2.  Varför använder du nazisternas definition av jude?
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-26 17:08:57 följande:
    Nu får du ta och ge dig. Du kan inte spamma sönder forumet och citera helt andra inlägg med nonsens som svar.

Det här är larvigt!
    Varför skriver du inlägg som du i efterhand hävdar är spam? Be någon moderator att ta bort ditt inlägg om du tycker att det är spam. 
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-26 17:13:42 följande:

Att vara rasist är att förakta, hata och förtrycka en minoritet. Det handlar inte bara om rasbiologi utan även religion och kultur. 
    Det finns också någonting som kallas för omvänd rasism, där hatet riktas mot majoriteten istället. Något ni känner igen?

Det handlar om att se ner på en grupp människor för att de ser annorlunda ut, för att de har en annan bakgrund och inte tänker "rätt". Det handlar om att hata för att de är olika. 
    Det handlar också om fördomar - det är ni med på va?
    T.ex
    Alla muslimer slår sina kvinnor och förtrycker dem.
    Alla östeuropéer gör inbrott
    Alla kongoleser våldtar
    Alla män från Iran och Irak vill döda sin fruar och döttrar, hedersmord
    Alla unga killar från Rinkeby, Gottsunda, Angered etc misshandlar, våldtar och rånar
    För att nämna några, ni kan säkert komma på fler. 

Nåväl, utlandsfödda svenskar 2013 utgör ca 15.9% eller ungefär 1,5 miljoner, och det är just de som är födda utomlands då, inte de som är födda i Sverige av invandrade föräldrar. 

Sen har vi en till grupp människor i Sverige. Det är en minoritet, precis som invandrare - eller födda av invandrade föräldrar, till och med en mindre minoritet än dem. Det är en grupp som får utstå inte bara glåpord, misshandel och utfrysning - utan även en grupp som blir överkörda av riksdagen, en grupp som inte får vara med i demokratin. 
    Fördomarna här - för att återigen nämna några bara. 
    Alla är lågutbildade
    Alla är fördomsfulla bakåtsträvare
    Alla bor på landet och spottar snus och åker epa traktor
    Alla har ett lågt IQ
    Alla är rasister
    Alla är dumma i huvudet. 

Den här gruppen utgör 12.86% av befolkningen 801.178 personer, dvs en betydligt längre andel än invandrarna - ändå är det okej att hata dessa - kan någon förklara den logiken för mig? Varför är rasism helt plötsligt något värdigt och vackert när det kommer till att hata SD och deras väljare?
    Vad gör er rasism till något bättre än någon annan rasism? det handlar fortfarande om fördomar och att inte acceptera andra människor och deras värderingar. 

Rasism är vidrigt, men det gäller ALL rasism. 

Rasism-begreppet innefattar inte politik! 
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-26 17:14:44 följande:
    Vad du tycker i frågan är ganska ointressant. Kalla det vad du vill. Men den goda sidan är inget bättre. Ni kastar okvädesord kring er som snöslungor. Försök inte låtsas som något annat.
    Ge exempel. 
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-26 17:17:03 följande:
    Men förklara gärna för någon som inte läst Bibeln på 20 år var du ser samma kvinnoförtryck eller vad det nu var du ville hävda.
    1 Kor 14:34 "Kvinnorna tige i församlingen"
    Efesierbrevet 5:23 "
    ... ty en man är sin hustrus huvud såsom Kristus är församlingens huvud"

Ska jag ge fler exempel? 
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-26 17:18:08 följande:
    Procentuellt tror jag dig. Till antalet tror jag du har fel.
    Har alla sverigedemokrater bristande matematikkunskaper? Behöver jag förklara, ännu en gång, varför man räknar med andelar? 
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-26 18:22:06 följande:
    Vad är det du har missat i debatten? När vp skanderade "Inga rasister på våra gator" under valnatten? Eller det kanske bara var deras politik som hatades där och inte människorna? I så fall kanske de skulle ha vrålat "ingen invandrarfientlig politik i vår riksdag". 
    Jag känner en hel del som röstar på SD som inte ens vågar gå ut med det för att de kommer bli vända ryggen av allt för många.
    Vakna upp och se, att det inte bara är SDs politik som hatas utan deras väljare. Mobbningen som pågår i riksdagen mot Jimmie Åkesson, att frysa ut någon som är vald av en del av folket, är en dagisbeteende (förlåt, förskolebeteende) och att håna honom offentligt (Özz Nûjen) när han blir sjuk är inget annat än hat. 
    Så om alla rasister mot rasister kunde inse att de hatar människor de också så skulle det vara fint. 
    Att vara folkvald betyder inte att alla partier måste samarbeta med en. 

Rasism innefattar inte politik. 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-26 22:05:53 följande:
    Det rasbioligiska institutet grundades för ca 100 år sedan men var aktivt tills slutet på 50 talet som ett eget institut innan det uppgick i Uppsala universitet. Vi hade även minst en professor(Böök) i rasbiologi in på 60 talet som bland annat skrev följande i Svensk uppslagsbok 1965

<"korsningar mellan negroida och europeiska raser" inte är "önskvärda" ur den sistnämnda rasens synvinkel>

allt med socialdomokratins goda minne. Lite märkligt kan tyckas om man nu gillar svensk socialdemokrati och ogillar rasism. 
    Fortfarande flera decennier före SD. Flera decennier efter att rasbiologiska institutet lades ner grundades SD ur BSS, var ett öppet nazistiskt parti, demonstrerade med Vitt Ariskt Motstånd, bjöd in nazister för att tala m.m. För att inte tala om att Jimmie Åkesson blev medlem i partiet när det fortfarande bestod av uniformerade skinnskallar och att Björn Söder har fotograferat sig med en SS-soldat. 
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-26 22:14:16 följande:
    Jag är inte helt säker på att jag förstår ditt inlägg här. 
    Oavsett om det innefattar politik eller inte så är det ju fortfarande hat mot en folkgrupp i håller på med. 
    Jag har aldrig hört någon säga  - Jag har ingenting mot SD eller Jimmie Åkesson utan hatar enbart deras politik. Och varför har man inte hört det? För att trångsynta människor som inte accepterar oliktänkande varelser helt enkelt hatar personerna som står bakom dessa värderingar. 
    Det kan vi väl komma överens om? 
    Att ogilla eller till och med hata ett partis politik är helt normalt och känns faktiskt ganska sunt. Men att spy okvädningsord om dess väljare (idioter, lågutbildade, bakåtsträvare etcetera) tycker jag känns som hat. 
    Nej, det blir inte mot en folkgrupp. Det blir mot en politisk riktning. Att hata SD:s politik är inte hets mot någon folkgrupp. Rasism innefattar inte politik. 
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-26 22:27:59 följande:
    Nej absolut inte, men det innebär att man inte ska stänga ut ett parti heller. 
    Nej, inte politik, men de politiskt aktiva människorna. 
    Kan du ärligt säga att du inte ser ner på SD som personer utan enbart deras politik?
    De får ignorera partier om de vill. Att vara folkvalda betyder inte att de andra partierna måste lyssna på dem. 

Der är inte rasism att ogilla människor pga deras politiska åsikter. Rasism innefattar inte politik

Varför skulle jag säga det? 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!