Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

Manelma skrev 2014-10-30 20:48:57 följande:
    Kanske vore en bra idé att utöka administratörs antalet? :) 
    Haha japp tycker också de.. Antingen så e de ingen som bjudit in mig eller så är denna pesonen inte inne så mkt :/ har fortfarande kommit med :(
  • carolinheiner
    Manelma skrev 2014-10-30 21:34:46 följande:
    Jag ska ha blivit tillagd igår men admin verkar inte särskilt aktiv i gruppen på FB.
    Konstigt om man bara godkänner en.. Isf har ja inte blivit inbjuden.. Åhh blir så trött :(
  • carolinheiner
    familjenG skrev 2014-11-01 13:48:31 följande:

Hej alla glada!
    26 år och bor i Dalarna.
    Jag är i v10 (9+0) och har inskrivningssamtal 13/11 som blir min vecka 11 (10+3).

Idag ringde jag 1177 för diverse anledningar. En utav frågorna var när vi kan få se/höra första levnadstecknet ifrån fostret sen, om allt går som det ska.
    Då svarade BM att man får inte se eller veta någonting förens i vecka 18.
    Bara kontroller på mamman tills dess, inget annat. 

Men va!?
    Ska jag alltså gå typ halva graviliteteten utan att få veta att allt är ok där inne?

När jag har läst runt bland era inlägg, verkar många ha fått göra UL tidigare. Hur har ni gjort? Och speciellt om ni kommer från Dalarna? Vet att det är olika i olika landsting. Är det nån som har något tips på vart man vänder sig, för att göra ett tidigare mot betalning i Dalarna? Eller är de enda sättet?

Tacksam för svar.
    Ha en skön lördag allaDrömmer

Ja har fått göra vul tidigt pga ja va fullt öppen i v 22 å förlorade vår son,. Så nu kommer ja få många vul för att se om livmoderhalsen blir kortare med tiden..
  • carolinheiner
    Milie skrev 2014-11-03 13:50:03 följande:

Jag som bara gnäller kan ju för en gångs skull dela med mig av en positiv tanke. 20%! Det är ju fasiken en femtedel! Även om vi alla inte är exakt på samma så har vi ju ändå kommit en bit på väg.

phpQUyt6b44623.jpg

25,7% här :) v11(10+1)
  • carolinheiner
    Diamant skrev 2014-11-04 05:39:04 följande:

Godmorgon! 
    Efter att ha mått konstant illa i några veckor kom idag toppen på det hela, vaknade med illamående, gjorde mig iordning och gjorde frukosten, under tiden kände jag mig lite yr men har ju varit det en del på senaste så tänkte mest att "jaha, blir det en sån dag". 
    När jag skulle ta frukosten från köket till soffan känner jag hur benen blir svaga, jag hinner precis ställa undan tallriken innan jag SVIMMAR!

Jag hade tur som landade på en mjuk ryamatta.. 
    Jag ropade på mannen när jag kvicknade till och han vaknade och kom ut och skulle hjälpa mig upp och då kom kräkningarna. 
    Ska tilläggas att jag fysiskt inte KAN kräka efter en magoperation för tre år sen men det bryr sig inte gravidmagen om tydligen! Första gången jag kräks på tre år! 
    Sjukt läskig grej men nu mår jag bra mycket bättre! Haha.. 

Så nu är frågan om jag ska till jobbet eller inte? Vet ju inte om detta fortsätter eller om jag kommer må bra resten av dagen? 

Vet du varför du blir yr? Har själv yrselproblem även när ja ligger ner i sängen :/
  • carolinheiner
    MakeitHappen skrev 2014-11-05 07:20:36 följande:

Det har varit kul att "lära känna" er men det blir att jag lämnar gruppen nu då jag fick MF igårkväll =/ 

Stackare lider med dig!!.. Lycka till i framtiden..
  • carolinheiner
    Haggstrom skrev 2014-11-06 11:01:39 följande:
    Den är hemlig, ingen vet att man är med!!! jag har inte gått ut med min graviditet
    Om den e sluten så ska man inte kunna söka efter den.. Dessutom finns de redan en facebook grupp för bf maj-juni som vi här i tråden är med i :)
Svar på tråden BF Juni 2015