Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

MakeitHappen skrev 2014-10-26 12:04:37 följande:
    Bor ni i Halland eller Skåne ? :)
    Är själv från Halland :)
    Halland:) halmstad närmare bestämt.. Men jag är från skåne å har mina syskon och föräldrar där :)
  • carolinheiner

Hittar inte heller malin johansson :( .. Men är fb gruppen hemlig så ingen av mina vänner kan se? Heter Carolin Johansson från halmstad om någon kan bjuda in mig?

• carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 06:47:52 följande:

åh har sovit så dåligt i natt pga av en väldigt ond rygg. hoppas det släpper under dagen.

Sover sjukt dåligt varje natt :( kissinödig , ont, drömmar.. Så lider med dig :(
  • carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 17:16:47 följande:
    suck.. det var inte alls så jag menade. Jag lämnar tråden istället... orkar inte...
    Jag förstår vad du menar.. Tycker likadant.. Just nu är de bara de som de pratas om.. Visst de e jätte tråkigt när man får ma/mf.. Men bara för att man får lite ont i magen behöver de inte betyda något.. Å man behöver inte ta ut något i förväg.. Ja förstår att de e skönt att få ventilera sig.. Men just nu går de lite till överdrift.. Något annat har vi väl å prata om?
  • carolinheiner
    avenell skrev 2014-10-27 17:36:32 följande:

Jag tycker att det är helt naturligt att ventilera sina tankar och den oro man känner. Alla har vi något som känns jobbigt, det kan vara att man har väldigt mycket symptom, avsaknaden av symptom eller något helt annat.

Jag tror att vi är många som tycker att det är skönt att kunna skriva av sig här i tråden och i många fall finns det ju någon på andra sidan som känner precis likadant.

Personligen tycker jag att man ska få diskutera precis det man vill här i tråden, så länge vi visar varandra respekt. Det skulle vara väldigt tråkigt om man börjar känna att man inte kan säga vissa saker för att någon eller några då tycker att det blir dålig stämning.

Ja visst men du kan ju också se hur många sidor de har blivit där de bara diskuteras missfall.. Varför inte vara ta ett djupt andetag å tänka på vad som komma skall? Varje dag är ett steg närmare att få se bebisen :)
  • carolinheiner

Jag bara känner hur graviditets hormonerna svämmar över å man överreagerar på allt :p för att i nästa stund ändra sig å tycka de e klart att alla ska ta upp vad dom vill.. Alla kan inte tänka lika:p många som oroar sig för att förlora sitt barn som man har kämpat med.. Å de e klart att ni ska ventilera er.. Ber om ursäkt om något tagit illa vid sig.. Inget menat.. Men massor av kvinnor spm e gravida i olika stadie å olika i bagaget så e de klart att någon gång kommer de att krocka .. :)

Har själv trott att ja fått missfall 4 ggr denna graviditet.. Pga köriga tarmar som inte arbetar som ja vill.. Förstoppad i en dag å sen jätte smärta i magen å illamående.. Ville bara ligga i badkaret å gunga fram å tillbaka å bara låta skiten komma. (Ursäkta infon) men de va bara att vänta ut å hoppas på att kunna få ut något i attackerna..

• carolinheiner
    Malinzzon skrev 2014-10-27 18:12:58 följande:

Någon som börjat småplanera för bebisen än? Detta blir vårt första barn och vi får ständigt höra att vi inte ska tänka och planera för mycket. Förstår att det inte alltid går vägen, men jag är lite av ett kontrollfreak och vill inte göra allt i sista minuten.

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Har redan ett barnrum;) tapetserad å färdig :) spjälsängen står där också .. Som vi hämta hos svägerskan :) har ett startpaket från ullared med kläder:) köpte visserligen till Malvin men nu får de bli till syskonet ist.. Har en vällingburk i skåpet :) packade upp massa barnmat idag på praktiken å kunde inte sluta tänka på åhh va underbart de kommer vara när vi ska börja med gröt.. Åhh vilken smak ska man ha ;) haha
  • carolinheiner
    Liiten skrev 2014-10-27 18:18:02 följande:

Jag undrar över en sak och hoppas att någon här kan svara :)

När jag och min karl hade det lite mysigt så att säga, så efteråt kom det lite lite blod. Inga mängder utan typ 2-3 droppar. Är det normalt i vecka 7?

Min magkänsla säger mig att det inte är någon fara men är det här något som brukar kunna ske??

När du e gravid så får du skörare slemmhinnor vilket kan leda till att man kan få en liten blödning vid samlag.. Å är de inte mer eller att du har ont så tycker inte ja att du ska oroa dig.. :) ta upp de med bm när du har hälsosamtal/inskrivningen :)
  • carolinheiner
    eko my skrev 2014-10-27 19:55:25 följande:

sorry om jag fortsatte ämnet.. risken med att skriva innan man läst klart alla inlägg.. håller med om att något annat är mer positivt att skriva om.
    Hoppas inte någon tog illa upp.. Det var bara lite tankar..

ok nya ämnen...
    Någon som tänkt mycket på namn?

Blir de en pojke är de: Gabriel , Condrad

Blir de e tjej så har vi : Lovisa, Tilde, Freja

Mellannamn blir Erik, Henry eller Johanna, Evelina :)
  • carolinheiner
    micra skrev 2014-10-27 21:15:31 följande:

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)

Vi hsr inte diskuterat de ännu.. Men ja tror ja vill ha reda på de om bebis nu vill visa sig :)
Svar på tråden BF Juni 2015