-
Min bm sa att de räckte med att ta rn precis som ja gjort :/Manelma skrev 2014-09-30 16:55:37 följande:På acos gravid står att man ska ta två om dagen. Har också dom som jag tar två av dagligen. Står så på förpackningen för att få i sig det innehåll som står i listan bak på burken.
-
Jag dricker kaffe som vanligt :) något måste man ju få ha :)jemi02 skrev 2014-09-30 19:55:51 följande:
Jag äter sushi så länge den är färsk, så därför ser jag till att gå till ett populärt ställe om jag skulle äta. Då vet jag att det inte är gammal fisk.
Känner dock att jag har dålig koll på vad man får och inte får äta.
Hur gör ni med kaffe? Jag dricker vanligen ca 3 koppar per dag men tänkte försöka dra ner till 1/dag.
-
Syrran drack kaffe igenom båda graviditeterna å hennes barn är normala.. Ja drack kaffe under min första grav å när han tittade ut i v 22+5 va han fullt normal för att vara i den veckan.. Så ja tänker inte sluta med kaffet..Elsa83 skrev 2014-10-01 22:17:56 följande:
Jag med, bara att sluta, man får väl gå och vara lite trött. :(
Dock slog europeiska medicinrådet (eller vad de nu heter) fast att det var okej att använda paracetamol (panodil och sånt tror jag). Men hade sett möss påverkas negativt, Men studier har nu fastställt att det inte är någon fara för gravida människor. Så det är skönt nu när man kommer att få lite ont i huvudet av koffeinbrist. :)
-
Första samtalet dvs hälsokontrollen gös tidigt.. Iaf här i halland.. Sen inskrivningen sker i v 12Malllis skrev 2014-10-02 09:46:18 följande:
Nu har vi börjat berätta. Barnen fick reda på det igår och sonen blev så glad att han började gråta. Makens familj fick också reda på det, och det va ingen som var förvånade direkt.
Pratade med mvc i morse, ska dit 15/10 på ett första besök. Verkar vara något nytt för med de andra har jag varit på första besöket efter v.12.
Nu längtar jag tills tiden går så jag kommer förbi den här hemska tröttheten och kan berätta på jobbet.
-
Gjorde ett vul i förra veckan när vi var på gyn för att ta nya cellprover.. Men såg inget.. Bara en tjock slemhinna.. Men gyn sa också att de va jätte tidigt.. Men tappen blev mätt en extra gång å så mätte han även slemhinnan som va tjockare än när man ska ha mens vilket är positivt. På tisdag ska vi till bm å prata lite om hur jag ska leva :)
Var i tyskland igår å hade stödstrumpor på mig för att slippa svullna anklar vilket ja får när ja åker buss.. Meeen de hjälpte inte alls.. Inga anklar när ja kom hem :( .. Däremot slapp ja bära något alls :) fick inte röra något alls förutom en liten påse med cigaretter å godis :) symptomerna bara försvinner å kommer hela tiden.. Men ja e inte orolig.. Mest orolig att ja inte ska få jobba utan måste bli sjukskriven.. Får inte öppna mig igen :( -
Inte nu iaf:p gjorde de innan ja plussade.. Ciggen va till min syster ;)Manelma skrev 2014-10-05 11:40:53 följande:Cigaretter? Röker du?
-
Ja ringde samma dag som ja plussade.. Fick tid i morgon 7/10 för hälsosamtal å en tid för inskrivning :)TinkyWinky skrev 2014-10-06 11:50:40 följande:
vet inte om det har pratats om det innan, men dte har det säkert ;)
Har ni ringt o skrivit in er på mvc eller hur länge till kommer ni vänta ?
Jag funderar att ringa nu, plussade igår :)
är i vecka 5 idag. känns lite tidigt.. men jag vill gärna ha samma bm som ja haft de andra o kanske blir hon upptagen om ja väntar för länge, eller om hon ens jobbar kvar eller har tid..
?°? Kewin 9/7-09 ?°?°? Theo 9/1-13 ?°? -
Nä ja har också bara testat en gång :).. Personligen ser ja inte någon anledning till att fortsätta testa efter ett positivt.. Men andra har säkert en bra anledning varför dom fortsätter testa..lyckobubblor skrev 2014-10-06 13:47:34 följande:
Haha, är det bara jag som bara testat en gång??
-
Bor också i halmstad :) hälsosamtal i mon :) inskrivning i nov.. :)TinkyWinky skrev 2014-10-06 14:32:01 följande:
Så nu har man skrivit in sig, o hon som ringde va den barnmorska ja haft de andra två graviditeterna :)
O fick henne nu med :) Så info samtal den 20 oktober, o inskrivning den 20 december.. :) Tycker det va inskrivning sent. men det kanske är så när man ej är förstföderska..
Ngn mer som är från halmstad här ? :)
?°? Kewin 9/7-09 ?°?°? Theo 9/1-13 ?°? -
Ja personligen orkar inte hoppa över till en annan tråd när bm flyttar bf :/ sist blev ja flyttad 2 v.. Å då e vi inne på juni :) .. Ska du också gå på mittpunkten mvc?TinkyWinky skrev 2014-10-06 18:48:48 följande:
Bara en liten fråga, varför är det många från maj som är med i listan, finns dte ingen maj tråd ?
?°? Kewin 9/7-09 ?°?°? Theo 9/1-13 ?°?