vikarien skrev 2015-04-15 11:17:50 följande:
Ge mig lite råd tjejer.. Sambon ringde innan (och störde mig i min skönhetssömn!!) och frågade om det var okej att han åkte iväg över dagen en månad innan BF. En "shoppingresa" till Tyskland med jobbet. Men dom blir ju borta från 04.00 på morgonen till framåt iaf 23-tiden.
Hade ni sagt ja? Jag sa Nej, och det kändes inte helt poppis han sa inte emot men lite besviken vart han nog...
Hade jag mått bra hade han fått åka, men nu gör jag ju inte det och hoppas på igångsättning lite tidigare iaf. Så svårt! Kan ju inte direkt hämta honom i Tyskland..
Om det finns en överhängande risk att det sker då när han är borta och du inte mår bra är det väl helt förståeligt, hade jag mått kasst hade jag nog också velat att min sambo var i närheten hela tiden.
Nu mår ju jag fortsättningsvis bra (ökande foglossning undantaget), så jag kommer vara själv i tre veckor i maj med en hundvalp. Kommer i och för sig vara mycket hos min mamma - moderskapsledigheten inleder jag i början av maj, samtidigt som han åker iväg. Han ska vara i Italien i tre veckor och kommer tillbaka två veckor innan bf. Helt ok, kan jag tycka, i vår släkt har vi ändå benägenhet att bära över tiden. Jag räknar nog nästan med att inget händer före bf iaf.
Han ska kanske också vara bortrest två dagar innan bf, fast då är han bara i Stockholm och då kommer han nog blixtsnabbt hem om något skulle börja hända (vi bor i Helsingfors). Den jobbresan är jag lite mera tveksam till, ska medges, men åtminstone är det inte en tretimmars flygresa borta! Ursprungligen fanns det också planer på en arbetsresa till LA precis då bf är, men där tog det nog stopp för mig.
Men känner du dig minsta otrygg tycker jag det är helt befogat att be att han inte åker, det hade jag också gjort i din sits!