• MaHo89

BF Juni 2015

Visste inte vad vi skulle äta ikväll, jag har mått illa hela eftermiddagen men blev sjukt sugen på asiatiskt!! Men på både sataykyckling med jordnötssås och friterad kyckling med sötsur sås! :P

Tack och lov förstår min man mig och gick med på att dela (fast han egentligen ville ha något annat) <3

• MaHo89

Mirella, hoppas du börjar må bättre och det är ju bara skriva in sig igen om det känns bättre senare! Kram

• MaHo89

12 mm 7+3

Men det verkar vara väldigt olika beroende på vem som gjort det när man hör andra

• MaHo89

Jag blir sjukt sugen på skräpmat men när jag väl äter det är det inte så gott. Men gör ändå om det hela tiden ;P

Kan bli sugen på lite vad som helst, typ äpple, isvatten, skrovmål :P

Idag när sonen skulle få mellis gjorde jag fruktsallad åt hela familjen. Var hur gott som helst!! Speciellt vindruvor :) ska bara försöka komma ihåg att ej äta vindruvor kvällen före/ samma dag som jag ska till BM ;)

• MaHo89

Precis som de andra skriver så är det pga blodsockret :) är bra att tänka på att inte heller bara äta frukt på morgonen innan man far dit utom att man får i sig något mer också :)

Är det någon mer som är frusen? Jag fryser jättemycket! Har när jag ligger i soffan har jag två fleecefiltar och är ändå inte varm :/

Sonen och mannen är hur varma som helst och jag är som en isbit :(

• MaHo89

Jag är egentligen undersköterska inom äldreomsorgen men är tjänstledig och studerar på annan ort så jag pendlar dagligen vilket redan nu tar på kroppen. Programmet jag läser startar bara vartannat år också så det blir en spännande tid vad jag ska göra efter föräldraledighet :P

• MaHo89

Jag äter typ det jag är sugen på. Alltså jag äter en bulle om jag vill det. Däremot äter jag inte så ofta på kvällen då jag oftast går och lägger mig tidigt. Mycket mår jag illa av också, har druckit stora mängder pepsi Max tidigare men nu får jag inte ner varken Cola eller något som smakar sötningsmedel, blir isvatten, lättdryck istället.

Då detta är min femte graviditet och vi bara har ett barn (i livet) så känner jag att jag inte kan påverka, har varit med om så mycket att jag mer försöker slappna av och hoppas att allt ska gå vägen

• MaHo89

Var på provtagning idag. Allt såg bra ut, järn var liite lågt men inte farligt.

Men sen sa BM att om vi vill har vi rätt till ytterligare fosterdiagnostik (Pga genetisk sjukdom) och nu känner jag mig kluven. Ska ju göra UL 19/12 och jag vet inte hur vi ska göra :/

• MaHo89

Jag köpte rätt mycket innan vi fick sonen, vagn i v 20 typ och kläder amningskudde mm :) bra att ha innan är typ barnolja och inotyol tyckte jag :) och rektal febertermometer !! Guld värd när sonen fick UVI endast 6 månader gammal!

Den här gången har vi ju typ allt så nu blir det inte lika mycket :P

Passade även på att köpa babyskydd och skötbord när barnens hus hade babyöppet en kväll med jättebra erbjudanden :)

Svar på tråden BF Juni 2015