• MaHo89

BF Juni 2015

Enligt UL var jag i v 7+3, enligt egna uträkningar skulle jag vara 7+5 så det diffade ju inte så mycket :)

• MaHo89

Åh illamåendet idag alltså :'(

Nu är det allvar, spydde som en gris imorse :/

• MaHo89

Haha jag åt typ en påse clementiner per dag när jag väntade sonen!! Och blodapelsin och köpte även god morgon blodapelsinjuice :P

• MaHo89

Välkomna alla nya :)

@Gozzan håller tummarna för dig idag!

Jag har inte kunnat sova inatt, har så sjukt ont i ryggen :( vet inte om jag måste ringa sjukgymnast idag :/

• MaHo89

Ringde barnmorskan och sjukgymnasten angående mina ryggsmärtor.

Barnmorskan sa bara Alvedon, hjälper det inte skulle jag få träffa läkare och få utskrivet citodon :/

Sjukgymnasten hade tid först på tisdag :( och hennes råd var: undvik allt som gör ont.

Det innebär ALLT :'( sitta, stå, ligga, gå, böja mig, lyfta sonen :/

• MaHo89

Alltså jag bröt ihop totalt imorse och grät och grät och grät! :(

Har ju haft ryggsmärtor sedan onsdag och det har inte blivit bättre. Kan inte sitta, ligga, stå eller gå utan fruktansvärda smärtor och sova går inte alls, sover korta stunder sen vaknar jag av smärtorna.

Ringde ju bm igår som sa att jag skulle ringa om jag behövde mer smärtlindring.

Så jag ringde idag, fick prata med en kvinna som inte kan ha haft alla hästar i hagen, hon sa att jag kunde få träffa en läkare 29 okt. Annars skulle jag ringa min hälsocentral.

Ringde HC, de tyckte att jag skulle ringa barnmorskan. Så jag förklarade läget, då skulle jag få telefontid med sjukgymnasten som sa exakt samma som sist (sitt med svankstöd osv osv) så jag sa att detta är ohållbart, jag kan inte ta hand om mitt barn, kan knappt klä mig själv och som sagt, kan inte sova!!

Hon skulle konsultera en läkare annars måste jag ju åka på akuten för detta går inte :'(

Förlåt för långt inlägg, är bara så sjukt besviken och ledsen :(

• MaHo89

Jag åkte upp på akuten. De sa också att det var vårdcentralens jobb att hjälpa mig men att jag såklart skulle få hjälp. Fick utskrivet medicin så jag kan ta i helgen!

Ska ringa verksamhetschef på hälsocentralen på måndag och anmäla detta :'(

Angående UVI som gravid, det är inte alltid man får samma symptom som ickegravid och därför inte alltid man märker det själv! Alltid bättre att kolla upp :)

• MaHo89
    semne skrev 2014-10-17 16:17:30 följande:

i.ytimg.com/vi/H1r4s3EKneA/hqdefault.jpg&h=136&sigh=usrWkQad7YOKMAAsIDbwFbtMWPE

Skönt att du fick hjälp! Vad är det som är fel? (Behöver inte svara om du inte vill)

Vet inte, foglossning eller ishias får väl veta på tisdag hos sjukgymnasten. Är bara otroligt jobbigt att inte kunna sova pga smärtorna :(
  • MaHo89

Verkar vara olika hur de räknar!! Jag var i v 7+3 på vul och bebisen var 12 mm

Svar på tråden BF Juni 2015