BF Juni 2015
Jo egentligen borde man tänka så! men så vill man inte missa allt för mycket från jobbet heller men samtidigt ska ju min hälsa gå före men ändå...
oj men hur mår du nu då?
Jo det är jättekul är de men tufft vissa stunder.
Jo egentligen borde man tänka så! men så vill man inte missa allt för mycket från jobbet heller men samtidigt ska ju min hälsa gå före men ändå...
oj men hur mår du nu då?
Jo det är jättekul är de men tufft vissa stunder.
Någon som bloggar om sin graviditet här inne? Det vore kul att följa er! Här är min. Mest tankar så här tidigt men hoppas på mer bilder bär det är med officiellt!
Attdufinns.wordpress.com
Och det där med knäppa drömmar känner jag också igen! Hehe
Jag brukar ha livliga drömmar och kommer ihåg dom relativt ofta.. Men drömmarna jag haft senaste 2 veckorna är av ett helt annat slag!
I förrgår drömde jag att jag var på jobbet och fick ett samtal från sjukhuset att det var dags!
Jag undrade såklart vad det var dags för och de sa "Men FÖDA såklart! Skynda dig!!" Så jag körde fort som tusan till akuten för det var ju bråttom att föda.
Väl där gör de kejsarsnitt och sen skickar de tillbaka mig till jobbet. "Att få barn med kejsarsnitt är ju inte att föda på RIKTIGT så du kan allt fortsätta din arbetsdag". Jaha sa jag och förvirrat åkte tillbaka till jobbet..
På jobbet gratulerade de mig lite halvdant för sjukhuset hade ju ringt och berättat för min chef att det var med kejsarsnitt och då var det ju som sagt inte på "riktigt" helt så folk var väl inte jätteglada för min skull.. En frågade vad det blev och då sa jag "Oj, det berättade dom aldrig!" Nähe, sa min kollega snorkigt, då har du inte valt något namn iheller då? "Eh, nä det har jag inte riktigt hunnit"...
När jag slutar jobbet åker jag tillbaka till sjukhuset för jag vill ju träffa min bebis och tror ju att jag ska vara mammaledig nu och ta hand om hen, och även nyfiken på vad det blev! Hade inte vågat ringa mannen eftersom jag inte visste om det var en flicka eller pojke och jag visste att han skulle fråga..
Kommer dit och då hittar dom inte mina papper på att jag varit där och när jag blir ledsen för jag vill ha min bebis så blir de är skitsura för att "Här kommer en kejsarsnittare som tror att hon är nåt, vem som helst kan ju få barn på det viset!" när jag blev arg för att de inte hittade mitt barn så skällde de på mig för att jag inte kunde säga om det var en flicka eller pojke de letade efter.. Haha!
Alltså jag har ju funderat lite på det här med att läkaren sa att jag nog inte kommer kunna föda normalt utan får göra kejsarsnitt, men att det satt sig på hjärnan SÅ illa hade jag ingen aning om! :P
Haha sjukt vad drömmar kan verka logiska när man sover!
Ni som vill vara med i gruppen, adda mig Malin Johansson (svartvit bild, glasögon) som vän så bjuder jag in er.
Hej! Nu har jag efter flera dagars läsande plöjt igenom tråden! Jag vill också vara med, 31 år, första graviditeten och boendes i Upplands Väsby (har sett att vi är flera).
Efter att ha försökt i 16 månader och varit på vårt första besök för fertilitetsutredning där vi fick remiss för spermieprov samt blodprov på mensdag 3. Men mensen kom aldrig och jag plussade förra veckan, helt galet!!! Tror inte helt 100 på det, trots fyra gravtest....
Men enligt uträkning så är jag i vecka 7 (6+0) och BF 20 juni.
Är i vecka 10 nu och har märk en temphöjning och speciellt på kvällarna. Jag har börjar få upp mot 37.7 på kvällen och vanligen ligger jag på 36.5. Någon annan som känner sammma?
Hur blev det med den hemliga fb gruppen. Jag hittade aldrig tjejen som skulle lägga till mig. Någon som har lust att lägga till mig? Caroline östlund heter jag, pussar min kille på bilden..