Inlägg från: Luttanlej |Visa alla inlägg
  • Luttanlej

BF Juni 2015

Vart i väsby bor du heterSandra?

Det är ju ffa hemlig att jag är gravid men jag känner inte så många i väsby ändå. Ska du gå på mvc vid centrum? Min barnmorska heter Berit och jobbar där. Hur långt gången är du? Jag är i vecka 5+4 typ. Alltså vecka 6 va?

• Luttanlej
    heterSandra skrev 2014-10-02 17:22:58 följande:
    Jag bor mot Vallentuna hållet! Vart bor du?

Vi har berättat för familjen men inga vänner eller på jobbet. Vill vänta tills vecka 12 för det! Aah, där ska jag gå! Får se vem jag får! :)

Ja, jag tror att det är v,6. Jag är i vecka 4+3 så i vecka 5 :)
    Jag bor nära carlslund i brunnby park :) så det är vägen mot Vallentuna!
  • Luttanlej
    heterSandra skrev 2014-10-02 19:31:12 följande:
    Ja, jag med! :P är det första barnet för er? :) hur mår du?

Jag kan inte sluta tänka på att det förmodligen ska komma en bebis i sommar!
    Alltså bor du i brunnby park? Ja det är första barnet. Jag mår bra. Men igår kom illamåendet som en smäll. Men det är inte så kraftigt utan mer molande. Hur mår du? Första barnet för er?

Jag tycker också det är sjukt att det förmodligen ska komma ett barn i sommar ????
  • Luttanlej
    Luttanlej skrev 2014-10-02 19:57:23 följande:
    Alltså bor du i brunnby park? Ja det är första barnet. Jag mår bra. Men igår kom illamåendet som en smäll. Men det är inte så kraftigt utan mer molande. Hur mår du? Första barnet för er?

Jag tycker också det är sjukt att det förmodligen ska komma ett barn i sommar ????
    .
  • Luttanlej

Mitt illamående började förra vecka . Konstant åksjuk. Konstant hungrig men det passar inte med illamåendet. Men jag är glad att jag inte spyr (än)... Är i vecka 7 nu.

• Luttanlej
    avenell skrev 2014-10-22 10:13:12 följande:

Jag vill skicka ett stort tack till alla som har kommenterat mitt inlägg om embryots storlek i början av vecka 8.

Mitt embryo mätte 7 mm när jag gjorde VUL igår och det har gjort mig väldigt orolig då jag enligt min beräkning var i 7+1. Dock fanns det hjärtaktivitet så embryot levde i alla fall.

Jag var uppe halva natten och googlade vilket inte gjorde mig ett dugg klokare.

Konstigt nog så står det olika överallt, på vissa ställen står det att embryot är ca 1,5 cm i vecka 8 och på andra ställen att det är 7-10 mm i vecka 8. Jag fattar inte hur det kan stå så olika?

Jag har två olika appar. I den ena står det för vecka 8: 14 - 20 mm och för vecka 7: 4-5 mm. Jag fattar inte hur det kan vara SÅ stor skillnad från vecka till vecka. Gäller dessa mått i slutet av veckan, eller vaddå?

I den andra appen står det för vecka 8: 8-11 mm och för vecka 7: 7-9 mm.

Återigen förstår jag inte hur det kan stå så olika på olika ställen? 

Vad jag förstår från er andra här som har varit på VUL så har era embryon mätt betydligt större än mitt. Det gör mig såklart också väldigt orolig.

Jag känner mig sjukt förvirrad just nu :(

Jag tror att deras mätningar är ungefär för alla är olika och har olika graviditeter. Min var 9,6 mm när jag gjorde vul i 7+3. Vänta några veckor så lovar jag att den växt på sig! Det händer ju så mkt denna tid. Jag har läst om folk som varit på vul utan att se något men efter två dagar så finns det hjärtaktivitet.

Det blir nog bra! Njut nu istället! Kram
  • Luttanlej

Jag jobbar på förskola men är just nu tjänstledig (sista terminen) för studier till förskollärare.

• Luttanlej
    MakeitHappen skrev 2014-10-23 15:12:20 följande:
    Kul! Jag jobbar med på förskola och pluggar till förskollärare men jag gör det samtidigt.. så jobbar 80% och läser 75% :) (En dag i veckan i skolan)
    Jag har jobbat 75% i 3 år och pluggar 100% men nu fick det räcka sista terminen och bara ta det lugnt. Hur länge har du pluggat?
  • Luttanlej
    MakeitHappen skrev 2014-10-23 17:26:06 följande:

Ja bra beslut! det är tufft att läsa och jobba samtidigt.

Jag är "bara" på termin två.. :)

Ett litet tips från mig är känn efter hur mkt du orkar i stället för pengar på kontot. Jag klarade 2 1/2 år sen kraschade jag. Fick rester osv. Jag skulle tänkt mer på mig själv. Kul att du valde förskollärare, fler behövs med ny utbildning!
Svar på tråden BF Juni 2015