avenell skrev 2014-10-22 10:13:12 följande:
Jag vill skicka ett stort tack till alla som har kommenterat mitt inlägg om embryots storlek i början av vecka 8.
Mitt embryo mätte 7 mm när jag gjorde VUL igår och det har gjort mig väldigt orolig då jag enligt min beräkning var i 7+1. Dock fanns det hjärtaktivitet så embryot levde i alla fall.
Jag var uppe halva natten och googlade vilket inte gjorde mig ett dugg klokare.
Konstigt nog så står det olika överallt, på vissa ställen står det att embryot är ca 1,5 cm i vecka 8 och på andra ställen att det är 7-10 mm i vecka 8. Jag fattar inte hur det kan stå så olika?
Jag har två olika appar. I den ena står det för vecka 8: 14 - 20 mm och för vecka 7: 4-5 mm. Jag fattar inte hur det kan vara SÅ stor skillnad från vecka till vecka. Gäller dessa mått i slutet av veckan, eller vaddå?
I den andra appen står det för vecka 8: 8-11 mm och för vecka 7: 7-9 mm.
Återigen förstår jag inte hur det kan stå så olika på olika ställen?
Vad jag förstår från er andra här som har varit på VUL så har era embryon mätt betydligt större än mitt. Det gör mig såklart också väldigt orolig.
Jag känner mig sjukt förvirrad just nu :(
Jag tror att deras mätningar är ungefär för alla är olika och har olika graviditeter. Min var 9,6 mm när jag gjorde vul i 7+3. Vänta några veckor så lovar jag att den växt på sig! Det händer ju så mkt denna tid. Jag har läst om folk som varit på vul utan att se något men efter två dagar så finns det hjärtaktivitet.
Det blir nog bra! Njut nu istället! Kram