Inlägg från: Luttanlej |Visa alla inlägg
  • Luttanlej

BF Juni 2015

Hej alla! Jag plussade förra veckan, gick in i vecka 5 igår så det är väldigt tidigt. Tror jag har bf runt 31/5-15 eller 1/6-15 så jag hoppar in här om det är okej?

Jag är 31 år och bor med min sambo lite utanför (norr) Sthlm. Har precis köpt radhus. Vi han bo i en månad innan jag plussade.

Just ja, fösta barnet så oron stiger upp i taket ibland. Har haft mkt molvärk förra veckan men inte denna. Ont som fana i brösten och fårr mkt finnar + fett hår.

Hur mår ni? Någon som bor norr om sthlm? har ni bokat tid på mv?

kram

• Luttanlej
    tove78 skrev 2014-09-22 17:04:15 följande:

Tack! Ja, jag tänker glädjas! :)

Mina symptom sista veckan har varit fett hår, fet hy (massa finnar på hakan), trött, varm, kissat ofta ont i bröst och ländrygg :) 

Jag har trott många gånger förr att jag varit gravid, men den här gången hade jag såna rejäla symptom så jag har varit helt säker! 

Jag har samma sympton som dig! Det med frtt hår och finnar är jobnigt för jag har aldrig haft set förut. Men jag antar att jag välkomnar det nu :)
  • Luttanlej

Grattas alla som plussat!!

Fb grupp kan vi göra lite senare, ville bara se intresse.

Min molvärk har försvunnit. I stället har jag börjat kissa på nättern och brösten gör jävligt ont.. Var rädd att pyret försvunnit så jag tog ett nytt test för att se om det stegrat. Den hann knappt bli blöt innan plusset kom fram!

Så nu är

jag lugn igen!

• Luttanlej

Jag går in i vecka 6 på söndag men känner mig som vanligt. Det känns så konstigt att jag är gravid och ska få barn. Detta är första gången för mig så jag vet ju inte hur det ska kännas. I förrgår köpte jag två bebis strumpor men efteråt kände jag mig skyldig haha. Nu längrar jag till vecka 12 så risken för mf sjunker.. På måndag ska jag till mvc, spännande!

• Luttanlej

Är det konstigt att köpa gravid leggings redan nu? Är i vecka 6. Det gör så ont med tajta byxor men gravid leggingsen är mycket mjukare mot magen.

Jag kan inte knäppa ett enda par jeans längre. Är det normalt?

• Luttanlej

I dag ska jag på inslrivning! Ska bli spännande! Kanske gör det att jag tror mer på att jag är gravid?

Hur mår ni andra?

Jag mår oförskämt bra än så länge (5+1) men det får jag väl äta upp snart!

Någon här skrev om någon som sagt att du väntar ett barn inte ett missfall! Kloka ord! Det ska jag ta till mig!!

• Luttanlej

Jag var på mvc i dag för inskrivning. Fick bf 30/5-15. Graviditeten blev mer verklig nu! Är från Sthlm 30 år..

• Luttanlej

Hej på er!

Jag har ett vul om 2 veckor och ska då vara i vecka 8. Bm bokade in mig då jag är en orolig själ som tror att det är tomt därinne. Detta är mitt första barn.

Annars har symptomen ökat från typ noll till fler. Jag är så gasig. Min sambo blir galen men nu får han igen!

Mina bröst har växt som fan och jag har molvärk mera nu.

Hur mår ni??

Någon från norra stockholm?

• Luttanlej
    Sinilam skrev 2014-10-02 06:48:20 följande:
    Hej! Är från norra Stockholm bor i Täby :) vart bor du?mår är illa,extrem trötthet ryggvärk och rejält svullen . Skulle också vilja göra ett tidigt ultraljud då jag fick missfall i juni. .om man ber om ett brukar man få det då?
    Jag bor i väsby! Vart i Täby bor du? Jag har jobbat i Täby!

Vad jobbig att du mår illa. Jag mår oförskämt bra faktiskt!

Min barnmorska frågade mig om jag ville ha vul. Jag trodde inte att att man blev tillfrågad utan fick boka själv men min mvc är så liten med lite folk så det får bra. Hon sa att det gör att min oro förhoppningsvis släpper! Fråga din bm så går det nog bra!
Svar på tråden BF Juni 2015