• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Jag försöker inte heller tänka så mycket, men det är svårt! Nu när det gått några månader tänker jag händer det så händer det, orkar inte bli besviken längre, men ändå så köpte jag ett digitalt ÄL test som jag använt nu så jag har inte släppt det helt, fick utslag i lördags och det kändes skönt att se att kroppen fungerar! sen vet ju jag att vi prickat in ÄL varje månad men det kändes roligare att se det på stickan! Vi får se helt enkelt orkar inte analysera, dricker inte röker inte, ändå blev jag gravid i somras när jag satt på en uteservering och kedjerökte, hmm.. Konstigt det där

Min syster berättade förra månaden att hon var gravid, hon har en 11-mån hemma, kändes så orättvist att jag grät i 1 timme.. Det var ju min tur sen en kompis som tror hon är gravid, man vill inte höra för man vill ju vara GLAD för deras skull, jag vill ju inte bli sur och ledsen?? Känns ju sjukt att man ska känna så fast man inte vill?!

• maddie85
    Innaj skrev 2015-01-02 23:26:58 följande:

Plussade idag BIM -2 ! Vilken nyårspresent! Nu hoppas jag vi slipper massa tråkigheter som hände oss sist!

Åhh grattis!!! Det måste ju bara gå vägen nu när det är nytt år och allt Nu får du lägga allt det hemska bakom dig och blicka fram, lycka till!
  • maddie85
    isaleo skrev 2015-01-03 12:10:31 följande:

Hej! Jag har inte skrivit något här tidigare, men jag har följt er och vill säga grattis till er som fått ert nya efterlängtade plus och lycka till till er som väntar :)

Själv är detta 4e försöket efter mf, och i december hade vi haft oskyddat i 1 år.

Tror inte det blev nå denna månad, men har bim 12 jan iaf :)

Jag har också bim 12e

Men jag hoppas inte på något även om jag VILL känna av tecken så intalar jag mig själv att det inte är så! 8 dagar kvar!
  • maddie85
    Mammamelle82 skrev 2015-01-03 11:52:05 följande:

Hej tjejer:)

Igår åkte vi in till en stad häruppe för å leta gravtest:) hittade till slut haha och mycket riktigt vi är gravida!!!:) 2-3 visade testet, överlyckliga är vi,året kunde inte ha startat bättre:)) nu hoppas vi att lilla pyret är här för att stanna men det tror jag:)

Jag har drömt mycket konstigt i flera dagar nu om att jag i drömmarna är gravid:) märkligt det där:)

BF 6 sept för oss!:)

Vad härligt!!! Grattis! Året börjar bra för många i denna tråd! Hoppas det blivit en turtråd!
  • maddie85
    isaleo skrev 2015-01-04 16:13:59 följande:
    Samma här! :p förra månaden var jag tokigt skenis t o m så mensen drog ut på sig flera dagar, vilket den aldrig gör annars!

Har inga känningar nu, meeen är ju faktiskt över en vecka kvar, så chans finns det fortfarande :D
    Jag känner inte heller något spec förutom molvärk som vanligt.. Tänker inte tro något alls för så har jag varje månad! Men däremot har min sambo bett mig göra ett test, han väckte mig i lördags vid 7-tiden och sa: gör ett test! Trodde han pratade i sömnen, men senare på dagen sa han att han hade haft en magkänsla

Sen frågade mon chef mig idag när jag kom: är du gravid??

Men som sagt, känner inget speciellt men hoppas att deras magkänslor har rätt! 7 dagar kvar
  • maddie85

Ibland känns det som att jag har inte i tarmarna för jag är uppblåst och hård i magen(sorry!!) men vissa känningar känns i livmodern! Mest liksom hela nedre partiet molar! Om det är luft eller livmoder är svårt att känna av eftersom jag känner mig uppsvälld:-O

Vi får se! Jag vågar inte testa nu för jag vill fortfarande känna hopp!

• maddie85

Men Gud!! Jag har också tillofrån ont i svanken, flytningar har jag iför sig alltid! Men du ger mig hopp! Är väldigt trött idag också! Men ser det inte som ett tecken! Det jag inte har är illamående eller ömma bröst:(

Jag förstår om du testar när du har illamående synd att det var negativt eftersom det drar ner humöret men å andra sidan testade du nog för tidigt Hoppas det blir vår tur nu!!!

• maddie85

Jag blir så glad när ni ger mig förhoppningar Även fast jag inte själv vill tro att jag har tecken, har fortfarande ont i svanken, känns typ som att jag legat i sängen i flera dagar och fått ryggont men det har jag inte, har jobbat! Åhh hoppas! Skulle bli så bra start på nya året!:) skulle bli en fin 30-årspresent om jag plussar

• maddie85

Hej tjejer!!

I natt var jag upp hela TRE ggr och kissa fast jag inte druckit mycket alls på kvällen, hade svårt att somna om också, gick upp en gång och ÅT för att jag var hungrig! Aldrig någonsin hänt, kl var 4!

Meeeeen! Idag vaknade jag upp utan symtom, men det kanske kommer och går?? Just nu känns det som att alla symtom är ett önsketänkande, typ wow jag såg en röd bil idag kanske det är ett tecken?!?

Man är ju helt skruvad när man letar symtom hahaha

• maddie85
    isaleo skrev 2015-01-07 12:59:47 följande:
    Tack för stöttningen mammamelle :)

Haha man kan ju ändå förstå att han inte uteslöt resan som anledning. 60 mil lär ju knappast ha haft en god inverkan på den redan onda svanken!

Jag drömde inatt att jag fick mens :p å andra sidan drömde jag också att jag gick på marknad i Stocholm, träffade kungen och åkte sedan forsränning med Harry Potter resten av natten haha, så jag vet inte hur tillförlitlig den drömmen är! ;) Den finns fortfarande hopp, men kan inte säga att jag direkt hoppas nu.
    Hahaha!! Skön dröm! Starka drömmar kan ju också vara ett tecken;)))
  • maddie85
    Mammamelle82 skrev 2015-01-07 13:21:13 följande:
    åhhh ja det låter lovande=) hehe när ska du test igen?=)

haha ja man kan leta alla möjliga tecken=)

innan jag plussade denna gång så har jag glömt/struntat i att äta förebyggande folsyra/vitaminer, alldeles för mycket kaffe och vin *ops* vi var ju iväg på en spaweekend några dagar efter ägglossningen typ, dagarna innan jul=)

Låter ju precis som jag denna månad! Har tagit mina vitaminer varje dag samma tid nästan, nu på senaste dagar har jag slarvat, kom på vid lunchen att jag glömde ta vitaminerna idag! Drack champagne på nyår, har inte druckit sedan i somras! Tjuvrökte till o med på nyår, moahha! Busig ;) jag som varit så noga med att man inte ska röka o dricka, men i längden orkar man inte tänka på ÄL och bim hela tiden!! Man måste ju få leva som vanligt också!

Jag ska testa i helgen, men bara kanske, ska hålla ut så länge jag kan, min mens kommer alltid på pricken, så efter måndag så kommer jag garantera testa om jag orkar hålla ut dvs
  • maddie85

Dagen innan mitt mf drömde jag att jag fick ett negativt test och att jag inte alls hade varit gravid Läskigt! Gjorde därför ett test på morgonen som visade plus, men det var samma dag jag började blöda.. Hemska jävla drömmar!!!

• maddie85
    isaleo skrev 2015-01-07 17:24:05 följande:

Drip drop, drip drop, blod. Ser ut som att min dröm var väldigt sann. Det positiva är väl att min cykel verkar vara tillbaka typ till det normala (27 dagar nu). Det negativa är väl precis allt annat, samt att det nu har gått 1 år och känns som att vi kommer få sekundär barnlöshet skriven i pannan.

Oh neej tråkigt! Tur att du har kort cykel för då slipper du vänta så länge på ÄL! Har du tagit hjälp av ÄL-stickor??
  • maddie85

Tack för all pepp!

Tyvärr ser det inte ljust ut för mig denna månad heller.. har bara känslan att mensen kommer i helgen har mina vanliga tecken på det. Känns surt!

Varför tar det sån tid?! Blir bara så less på allt! Visst det har inte gått SÅ lång tid men nu känns det som att klockan tickar på.. Vill ju gärna ha ett syskon också Depp känsla idag

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3