• Carnitas

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

Anonym (Hanna) skrev 2014-09-19 15:53:48 följande:
    Lägg ner nu. Jag har redan svarat på vilken uppfattning jag tror du har om Borg. Det jag skrev var att du inte verkar gilla honom särskilt mycket pga din otrevliga ton i dina inlägg. Du verkar ha svåra problem med lässvårigheter.

Så Bodström har samma effekt som Borg?

Vad du tror om mina åsikter om Borg är helt och fullständigt ointressanta.
    Man har en tendens att bli otrevlig, när man har en person som lägger orden i mun.
    När det inte passar fröken.

Har jag sagt att Bodström hade samma effekt?
    Vart?

Vad jag däremot sagt, var att Bodström haft en liknande effekt, som du fick till att jag menade att det var samma effekt.
    Folk i allmänhet gillade att lyssna på honom, fast han ibland inte ens hade nått att säga.
    Har väl med att göra att han har karisma, precis som Borg har.
    Fast på sina sätt givetvis, då jag inte vill du ska tro att jag säger dom har samma karisma eller är lika.
    Då du ofta gör egna antagande, så det passar in i dina inlägg.
    Problemet är att jag avslöjar dina försök till att ändra det jag säger.
    Kanske du ska sluta med detta, så blir diskussionen mer om politiken.
    Än att jag ska behöva rätta dig i vad jag har sagt.

Sen kan jag ibland vara otydlig, men det är då inte svårare för dig att fråga "vad faan menar du där, om xxx xxx xxx...osv...".
    Så ska jag göra så gott det går att förklara på annat sätt, så det blir förståeligt för dig.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Vinterankan skrev 2014-09-20 07:47:01 följande:
    Jag är C-väljare och tycker verkligen att det är just ljusår mellan S och C. S har gått till val på att riva upp alla de reformer som C ligger bakom, hur kan någon tro att det går att samarbeta under de premisserna?

Om det är något borgerligt parti som ligger nära S så är det M.

Som partier ja, men de har historiskt sett hittat gemensam mark och arbetat under denna premiss.
    Ser inte alls detta som omöjligt att hända igen, dock så är C fast I alliansdyngan äna upp till nästippen.
    Så att det skulle samarbeta med S, är rätt osannolikt men inte omöjligt.

Kanske M och S tänker lika i nått, faan vore det annars.
    Ligger nära, nej det gör dom inte.

Det skulle väl vara att M försöker få folk att tro dom är ett arbetarparti.
    Där har M varit väldigt duktiga på att dupera folk.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-20 14:25:57 följande:
    Moderaterna kommer väl att lägga sig på runt 15-16 % i nästa val. KD åker ur, Fp växer lite och centern står still. Det är alliansens framtid.

KD´s exit längtar jag efter, religion och politik ska inte blandas.
    Hade faktiskt hoppats på att de skulle ryka redan i år, men icke :S

• Carnitas
    Anonym (Hanna) skrev 2014-09-20 15:52:01 följande:
    Citerar dina egna ord:
    "Så jag säger inte emot som så, dock så överskattas hans betydelse i sammanhanget röster. I andra blocket så skulle jag tro Thomas Bodström har en liknande betydelse för partit(när han då var med)."

Så upp ordet liknande.
    För du ger skenet av att det betyder samma.
    Hade jag menat SAMMA, så hade jag inte skrivit "liknande effekt".

Så try again!
    Liknar nu som när du försökte säga att jag hade en åsikt om Borg.
    På den är det totaltystnad på nu, förståeligt då jag inte ens hade ventilerat några åsikter om Borg.

• Carnitas
    Vinterankan skrev 2014-09-20 16:27:54 följande:
    Historiskt sett när de fört en helt annan politik och haft en helt annan väljarbas. Visst, de kan säkert komma överens om vissa saker, men ett organiserat samarbete kommer nog verkligen inte att ske. De är nog väl medvetna om att de kommer åka ut i nästa val i så fall.

Håller med, och vet faktiskt inte hur de resonerar.
    Då detta sker innanför stängda dörrar och inte i media.

Ser dock inte ett samarbete i vissa frågor, som att det är nått som kommer göra så de åker ur i nästa val.
    Som väljare måste man vara bra puckad och inte se värdet i att få ut lite av sin politik.
    Och förstå varför detta sker.

Men och andra sidan är väljare generellt rätt blåsta, då det inte ens vet om varför de röstar som de gör.

• Carnitas
    Anonym (Hanna) skrev 2014-09-20 17:34:27 följande:
    Hahaha du får mig att skratta, du är komisk. Om det inte vore för att du verkar så fanatisk och desperat skulle jag tycka synd om dig.

Hur kan du skratta?
    Du har påstått att jag har en åsikt om Borg, som du inte klarade av att visa.
    Jag berättade om Thomas Bodström, som jag sa haft en liknande effekt för S.
    Och den liknande effekten, sa du att jag hade sagt var samma som Borg´s.

Så hur du kan skratta, med två såna fel?
    Vore intressant att få höra varför det är roligt.
    Det är ju trots allt två stycken fel, och inget roligt att ha fel där.

• Carnitas
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-22 12:21:34 följande:
    Kom igen med fakta då!
    Den sk grovarbetaren har fått ca 1800 mer i plånboken. Skatterna du nämner har inte chockhöjts så att det överstiger detta....

Det är ju mer än snuset som ändrade kostnader.
    För mig man hade en del om bilar och skatter som ökade där.
    Sen även att man urholkat sjukvårdssystemet, och bedömningar som FK gör.

Jag vet man behöver göra mer i alla dessa områden, men vi borde fokusera på att få folk tillbaka i arbetet.
    Själv är jag sjukskriven nu, pga operation.
    Med nya regler, så har man satt tider på hur fort det ska gå att gå tillbaka till arbetet.
    Fick 6 veckor först, tänkte efter 4 veckor, vad faan är det nått fel på mig.
    Jag har ju fortfarande skit ont, och klarar inte av att nå mitt vattenglas utan det hugger i axeln.
    Dom säger jag kan få 6 veckor till, men tar MINST ett år innan jag är bra.
    Om det är så att jag har för ont efter 12 veckor, så är det kört för mig.
    Så jag håller tummarna.

• Carnitas
    pellepelle skrev 2014-09-22 15:09:43 följande:
    Så du menar att det faktum att skatterna på tobak och alkohol är så höga har inget att göra med dess medicinska påföljder?

Jag mycket svårt att tro eventuella medicinsk påföljder har en vital plats i diskussionen.

Utan det jag tror de diskuterar, är hur mycket dom kan ta ut i kronor och ören.
    Innan smuggelvägarna startas upp igen och hembrännarna får fotfäste igen.
    För man har ju en gång varit i den fällen både på tobak och alkohol.

Älskar vi-och-dom-snacken som en del kommit med här.
    Där noll erkännande och 100% skuld alltid ska vara det man väljer när man diskuterar partier.

• Carnitas
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-24 13:44:59 följande:
    Ekonomin då?

Jag antar du redan vet svaret, men ändå skriver så.
    Efter Suziz sagt vi ligger på 11:e på arbetslösheten.

Varför?

• Carnitas
    Anonym (T) skrev 2014-10-03 22:17:19 följande:
    Wallström talar om social rättvisa fick 19 miljoner i lön
    Publicerad 6 augusti 2009
    Förmodligen mycket högre 2014

Att ha hög lön och prata om socialrättvisa, är inget som behöver hamna i konflikt.
    Vi har trots allt, många som har högre lön.
    Som ser på saken tvärtom, och sällan är de på det vänstra sidan av den politiska skalan.

Har Margot Wallström gjort fel, så kommer man kunna reglera detta via lagen.
    Utan några större problem.
    Och  nått säger mig att hon är inte ensam om detta, och bör ses över.

Och är inte skatt något smutsigt och äckligt?
    Jag tror du tillhör denna kategorin som tycker så.
    Så varför är du nu då en hycklare, och klagar?

Älskar när högavlönade eller tjänar massa pengar, försöker göra det bättre för de mindre bemedlade i samhället.
    Dessa verkar sticka rejält i vissas ögon.
    Det mest humoristiska är att fattiga röstar på M, dessa är nog faan de dummaste som finns.

Är man rik och är högavlönad, så har man pengar över i mängder.
    Så tar de i all fall ett val och offrar inkomster att hjälpa de som har sämre.
    Och lustigt nog har massor av pengar över, de är hjältar och inte som en del andra som är egoister.
    Inte som Koch-brothers(som dom kallas), som anser att det inte räcker med +$100 miljarder.
    Empatibefriade egoister.
    Så mer Bill Gates och Warren Buffetts, som inser de har för mycket pengar.

Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!