• Carnitas

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

Anonym (Eh) skrev 2014-09-16 12:28:02 följande:
    Som man känner sig själv känner man andra!

Exakt, lustigt de som är emot bidrag, är de som står först i rad för att få bidrag.

Aldrig fått att detta gå ihop, dock har man fått höra många roande ursäkter varför det är deras plikt att ta emot bidrag.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-16 15:20:08 följande:
    Varför haka upp sig på bidrag? Att sitta på ett kontor, rapa och fisa och sen plocka ut en fet lön är väl också ett bidrag? Skogsarbeten, Sopåkare, Murare osv, det är de riktiga arbetena, resten är bidragstagare dom också i mina ögon.

Inte mitt problem att du ser ner på arbeten.

Bara finner det lustigt att man i M är emot bidrag, men sen när de har möjlighet att få ett bidrag.
    Så står de först i kön för få bidrag.
    Man kan tycka de skulle föregå med gott exempel, men icke då.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Se till helheten) skrev 2014-09-16 15:35:42 följande:
    Ja han låter ju som många sossar här i tråden: "Jag behöver inte ta till mig fakta, jag vet ändå precis hur allt ligger till. Så det så." 

smile1.gif

Snälla du, kan du inget om politik???
    Skulle man hänge sig till fakta, så skulle inte politik funka alls.
    Trail and error består politik mer av.

Sen finns det såna som inte ser sin egen plånbok som det viktigaste.
    Då tenderar man mer och mer sällan hänge sig till M.

• Carnitas
    Butterscotch skrev 2014-09-16 15:34:15 följande:
    "Riktiga" arbeten...? Ja det var då en intressant åsikt. Varför skulle inte kontorsjobb vara "riktiga" arbeten? Är lön bidrag?
    Inget av dom funkar utan den andra(generellt).
  • Carnitas
    Butterscotch skrev 2014-09-16 15:43:25 följande:
    Jag har inte hävdat att det finns jobb som inte är "riktiga" jobb. Antingen jobbar man och uppbär lön för sitt arbete eller så gör man det inte. Jag undrar varför Rodematerna delar upp olika typer av jobb i "riktiga" och "inte riktiga" jobb. Alla bidrar ju som sagt.

Jag tror inte alla jobb bidrar med nått, det vore rätt naivt att tro.
    Dock så är det jobb med lön, och det är vad jag antar vi pratar om.

• Carnitas
    Anonym (hörru) skrev 2014-09-16 22:00:39 följande:
    alla andra i världen tycker Sverige gjorde ett så jääävla dumt val...hmm undra varför.... du borde läsa på

Förra skiftet skedde vid en liknande tidpunkt, då antar jag du tyckte det var rätt.

Folk är så selektiva.

• Carnitas
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-17 11:48:55 följande:
    Vad skall dom samarbete med? Dom har gått till val med att INTE ingå i en sosse-regering-. Vore ju ett svek att då ta ministerposter i en sådan.

Varför?
    De kanske infinner sig i en situation, där man måste avgöra vad som är bäst för Sverige.
    Än hänge sig till prestige.
    För jag antar man är politiker för göra ett bättre samhälle.
    Och då kan tidigare löften, få åka i papperskorgen.
    Då lär det knappast vara första gången, som en politiker bryter sina vallöften.

Det finns ju alltid möjligheten att få en högerregering, det är bara och samarbeta med SD.
    Svårare än så är det inte.

• Carnitas
    Anonym (Ingenjör) skrev 2014-09-18 11:40:28 följande:
    Man kan väl inte stödja något man inte tror på!
    Alliansen kommer att komma med en egen budget, så vi får väl se vad SD väljer att stödja.

För uppnå nått man tror på.
    Har du noll koll på vad politik är för nått?

• Carnitas
    Anonym (Ha ha) skrev 2014-09-18 12:24:09 följande:
    Lycka till ser ut att gå bra för er!
    Skål skål!!!

Det är bara för högern att samarbeta med SD, så har man en höger regering igen.
    Vad hindrar er?

Så gnäll inte Skål

• Carnitas
    Anonym (Hanna) skrev 2014-09-18 13:08:36 följande:
    Och? Är det inte finanskrisen en ganska väsentlig fråga? Ser du så lätt på den så är din verklighetsuppfattning ganska illa.

Hur tror du det hade sett ut om vi hade haft en socialdemokratisk regering under finanskrisen?

Omvärlden har sagt sitt, vilket är svårt att förneka, OCH borde vara även om man är en sosse.

Inte varit någon större skillnad, kan ha blivit bättre eller sämre.
    Inget du kan sia om, att det skulle ha blivit sämre.
    Vi är ett pytte land, som bara är med på färden när det gäller konjunktursvängningar.

Annars har väl valresultatet visat att man inte har förtroende för M längre.
    Vi var i en nästan identisk situation 2008.
    Men då antar jag du ansåg det var helt rätt med ett regeringsbyte.
    Älskar när folk är så selektiva i sin uppfattning, som då visar så tydligt att de är förblindande av ideologi än nått annat.

Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!