• MrsA

Pco och lchf?

Hejsan,

Känns konstigt att vara tillbaka på sidan, skapat ett nytt konto nu ska se om denna sidan ger lika mycket som den gjorde förr, jag var med här 2008-2009 då jag och min fd kille genom gick IVF behandlingar för att bli med barn. I den processen fick jag veta att jag hade PCO. Vi blev gravida bägge försöken, men slutade inte bra då jag först ficka missfall och sedan utomkvedshavandeskap som gjorde att jag nästan miste livet. Efter de förändrades allt, vi gick några år senare i sär och efter ett tag ensam hittade jag min underbara fästman, och vi planerar nu både bröllop och barn.

Jag har berättar för honom om mina tidigare ivf och om missfallen och vilken skräck jag bär över att bli med barn igen, jag går hos en psykolog och pratar om detta en gång i veckan då jag ännu inte kommit över det.

När jag fick veta om att jag hade pco fick jag inte mer info än så, jag har även genomgått utredning om varför ja får missfall men de fann inga fel utan sa att jag bara haft otur.

Idag började jag söka om pco och fick veta att lchf varit räddningen för många och att många fått fantastiska resultat med vikten men även med att bli gravida,

Så är de fler i samma båt, som blivit gravida av lchf, försöker bli eller planerar?

Dela gärna med er, för just nu känner ja mig rätt ensam bland alla mina vänner som har alla sina söta barn och som aldrig ha svårt att bli gravida.

Ivf, pco, lchf
  • Svar på tråden Pco och lchf?
  • MiaIa90

Hej lchf är riktigt bra mat finns mycket god mat med de.
    Har själv pco och försökt få barn i tre år nu men inte tagit sig en men har gått ner en del i vikt så snart ska se nog ta sig.

• MrsA

Hej Mia !

Va kul att du tycker att de bra och god mat. Hur mkt har du gått ner i vikt ? Har du märkt någon skillnad på din menstration, att den kommer oftare ?

• MiaIa90

Jag gick ner en del med lchf sen tog jag till skut hjälp av GBP operation och har på ett år gått ner 55kg.
    Från att jsg har haft oregelbunden cykel till att få regelbunden så det hjälper mycket.

• MrsA

Frågan är bara hur mkt lchf hjälpte då, eller om de va din op.

Gratulerar till den stora viktminskningen.

• MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 14:51:46 följande:
    Frågan är bara hur mkt lchf hjälpte då, eller om de va din op.

Gratulerar till den stora viktminskningen.
    Lchf hjälpte jätte mycket jag gick ner 13kg med de men gick upp 8av dom när ajg slutade äta lchf. Men började får ordning på cykeln och de när ajg åt lchf.
  • MrsA

Hur är lchf mat, för mig känns de så oerhört konstigt att äta fett, och gå ner i vikt.

• MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 15:22:27 följande:
    Hur är lchf mat, för mig känns de så oerhört konstigt att äta fett, och gå ner i vikt.
    Nej lchf är inte bara fett utan man ska äta saker som växer över gjord ingen potatis,ris eller pasta,mjöl..
    Man gör tex en köttbit och kokar broccoli till och en sås på bara grädde och kryddor.
    De är inte bara fett amn behöver inte överdriva med fettet.
  • Jennie1987

Hej!

Här är en till med PCOS och som försökt bli gravid i flera år.
    Jag har dock aldrig lyckats bli gravid. Men jag har aldrig provat IVF.
    Bara mediciner som Pergotime, sprutor och insemination.

Och jag kan bara säga såhär! Satsa på lchf!
    Jag har ätit lchf nu sen den 31 augusti, gick ner 3 kilo på fem dagar och har hittills tappat 5 kilo! Och jag mår såå mycket bättre!
    Dessutom fick jag idag en egen spontan mens (jag får spontan mens ca 2-3 gånger per år). Så man märker direkt att kroppen jobbar i rätt riktning!

Jag är säker på att det är just lchf och viktnedgången som kommer göra att det lossar för min del! Har läst om sååå många som lyckats tack vare det, så varför inte vi? :)

Lycka till!

• MrsA

Jennie, va härligt att höra. Jag känner mig positiv till att testa lchf men även rädd att om de inte funkar. Men man ska ju låta bli att tänka "tänk om".

Hur funkar pregotime? Hur får man det?

• MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 15:56:10 följande:
    Jennie, va härligt att höra. Jag känner mig positiv till att testa lchf men även rädd att om de inte funkar. Men man ska ju låta bli att tänka "tänk om".

Hur funkar pregotime? Hur får man det?
    Man kan få i gång kroppen med bara av att gå ner 5-10kg så testa lchf är värt att testa sök på massa goda resept på internett finns så mycket god mat:). 
    Pregotime kan amn få om man söker hjälp hos gyn och gör en utredning hos dom. 
    Men man ahr svårt att få pregotime utskrivet om man är överviktig dom vill hälst att man ska ha bmi på 30.
  • MrsA

Jag har BMI på 30, så jaktbrott inte att de skulle neka pga min vikt. Men vill ju ändå ner.

Hur gör de utredning, tar de lång tid? Får man vänta länge? Funderar på kontakta en privat klinik istället.

Ska googla recept. Både ja och min sambo är duktiga i köket och ska försöka ha detta som våran tid järnviljor bara umgås och lagar mat.

• MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 16:29:14 följande:
    Jag har BMI på 30, så jaktbrott inte att de skulle neka pga min vikt. Men vill ju ändå ner.

Hur gör de utredning, tar de lång tid? Får man vänta länge? Funderar på kontakta en privat klinik istället.

Ska googla recept. Både ja och min sambo är duktiga i köket och ska försöka ha detta som våran tid järnviljor bara umgås och lagar mat.
    Ahh en utrednign kan ta allt i från 2veckor till någon månad. Och är bra att ringa redan nu för akn ta upp i mot 3månader innan ni får komma till gyn på möte. 
    Men man ska ha försökt i 1år innan man kan få hjälp i från gyn med. 
  • MrsA

Vi har ju aldrig använt skydd, varken p-piller eller kondom. Och de har ändå aldrig tagit sig. Jag har inte velat planera för mkt för att de är jobbigt med all missfall man har i bagaget. Men eftersom inget hänt så har vi sagt att i vår ska vi försöka på en annan nivå, med hjälp av äl stickor och nu kanske då pregotime. Men jag funderar på att slippa köer etc och gå direkt till en privat gyn istället.

• MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 16:50:50 följande:
    Vi har ju aldrig använt skydd, varken p-piller eller kondom. Och de har ändå aldrig tagit sig. Jag har inte velat planera för mkt för att de är jobbigt med all missfall man har i bagaget. Men eftersom inget hänt så har vi sagt att i vår ska vi försöka på en annan nivå, med hjälp av äl stickor och nu kanske då pregotime. Men jag funderar på att slippa köer etc och gå direkt till en privat gyn istället.
    Ahh förstår dig de är jobbigt men gå till privat kan man göra hoppas du hittar någon bra. Hur länge är de ni har försökt?
  • MrsA

Jag och mitt ex försökte i fem år.

Men jag och min blivande har sagt ett år "blir de så blir de" men de blev inget och har nu sagt att vi vill kämpa lite mer för de.

• Ananasblomman

Efter 5 år med övervikt och utan skydd började jag med lchf. Fem månader och tio kilo senare var jag gravid! Jag kan inte lova att det var lchf:en som gjorde det men jag vill gärna tro det :)

• MiaIa90

Ni ska inte söka hjälp då nu efter som de inte tog dig med ditt ex också?

• Tgj

Hej! Jag har pco och har sedan juni gått på lchf! Ser det inte som en diet utan en livstil för mer eller mindre kommer jag äta det hela livet. Mår otroligt bra av det och har gått ner 8 kg än så länge.

Är nästan sur att ingen talade om tidigare hur bra det va, utan jag trodde man tryckte i sig en massa fett... Men jag använder mig av en app där jag lägger in all mat så jag ser att det inte blir för mycket av nått. Äter inte mer än 1300 kcal per dag , men en massa god mat!

Jag har nästan aldrig haft söt sug utan kolhydratesug, vilket tydligen är vanligt med pco.

Men det är helt borta så länge jag äter som jag ska!

Vart gravid två gånger för ca tre år sedan men det slutade med missfall och nu väntar vi att snart äntligen börja vår första ivf försök!

Blev visst ett långt inlägg ????

• Jennie1987

Hej, tänkte höra med er lchf:are härinne.
    Har ni haft problem med mensen när ni ätit lchf?
    Jag har som sagt fått spontan mens nu med lchf, det får jag nästan aldrig när jag inte sköter kosten.
    Men, det märkliga är att mensen är rikligare, och håller på längre än den annars brukar.
    Dessutom började det med blodblandade flytningar redan förra måndagen, så jag har haft någon form av blödning nu i över en vecka, det har aldrig hänt mig innan.

Hur har ni det? Kan det bero på kostomställningen? (jag har ätit lchf förut och då har det inte blivit såhär), eller kan det va nån annan orsak? Jag har ingen mensvärk direkt, bara en allmän känsla av illamående och "influensa" typ?
    Och så mängden! Massa blod! :/

Svar på tråden Pco och lchf?