Inlägg från: Jennie1987 |Visa alla inlägg
  • Jennie1987

Pco och lchf?

Hej!

Här är en till med PCOS och som försökt bli gravid i flera år.
    Jag har dock aldrig lyckats bli gravid. Men jag har aldrig provat IVF.
    Bara mediciner som Pergotime, sprutor och insemination.

Och jag kan bara säga såhär! Satsa på lchf!
    Jag har ätit lchf nu sen den 31 augusti, gick ner 3 kilo på fem dagar och har hittills tappat 5 kilo! Och jag mår såå mycket bättre!
    Dessutom fick jag idag en egen spontan mens (jag får spontan mens ca 2-3 gånger per år). Så man märker direkt att kroppen jobbar i rätt riktning!

Jag är säker på att det är just lchf och viktnedgången som kommer göra att det lossar för min del! Har läst om sååå många som lyckats tack vare det, så varför inte vi? :)

Lycka till!

• Jennie1987

Hej, tänkte höra med er lchf:are härinne.
    Har ni haft problem med mensen när ni ätit lchf?
    Jag har som sagt fått spontan mens nu med lchf, det får jag nästan aldrig när jag inte sköter kosten.
    Men, det märkliga är att mensen är rikligare, och håller på längre än den annars brukar.
    Dessutom började det med blodblandade flytningar redan förra måndagen, så jag har haft någon form av blödning nu i över en vecka, det har aldrig hänt mig innan.

Hur har ni det? Kan det bero på kostomställningen? (jag har ätit lchf förut och då har det inte blivit såhär), eller kan det va nån annan orsak? Jag har ingen mensvärk direkt, bara en allmän känsla av illamående och "influensa" typ?
    Och så mängden! Massa blod! :/

Svar på tråden Pco och lchf?