• MrsA

Pco och lchf?

Hejsan,

Känns konstigt att vara tillbaka på sidan, skapat ett nytt konto nu ska se om denna sidan ger lika mycket som den gjorde förr, jag var med här 2008-2009 då jag och min fd kille genom gick IVF behandlingar för att bli med barn. I den processen fick jag veta att jag hade PCO. Vi blev gravida bägge försöken, men slutade inte bra då jag först ficka missfall och sedan utomkvedshavandeskap som gjorde att jag nästan miste livet. Efter de förändrades allt, vi gick några år senare i sär och efter ett tag ensam hittade jag min underbara fästman, och vi planerar nu både bröllop och barn.

Jag har berättar för honom om mina tidigare ivf och om missfallen och vilken skräck jag bär över att bli med barn igen, jag går hos en psykolog och pratar om detta en gång i veckan då jag ännu inte kommit över det.

När jag fick veta om att jag hade pco fick jag inte mer info än så, jag har även genomgått utredning om varför ja får missfall men de fann inga fel utan sa att jag bara haft otur.

Idag började jag söka om pco och fick veta att lchf varit räddningen för många och att många fått fantastiska resultat med vikten men även med att bli gravida,

Så är de fler i samma båt, som blivit gravida av lchf, försöker bli eller planerar?

Dela gärna med er, för just nu känner ja mig rätt ensam bland alla mina vänner som har alla sina söta barn och som aldrig ha svårt att bli gravida.

Ivf, pco, lchf
  • Svar på tråden Pco och lchf?
  • MrsA

Hej Mia !

Va kul att du tycker att de bra och god mat. Hur mkt har du gått ner i vikt ? Har du märkt någon skillnad på din menstration, att den kommer oftare ?

• MrsA

Frågan är bara hur mkt lchf hjälpte då, eller om de va din op.

Gratulerar till den stora viktminskningen.

• MrsA

Hur är lchf mat, för mig känns de så oerhört konstigt att äta fett, och gå ner i vikt.

• MrsA

Jennie, va härligt att höra. Jag känner mig positiv till att testa lchf men även rädd att om de inte funkar. Men man ska ju låta bli att tänka "tänk om".

Hur funkar pregotime? Hur får man det?

• MrsA

Jag har BMI på 30, så jaktbrott inte att de skulle neka pga min vikt. Men vill ju ändå ner.

Hur gör de utredning, tar de lång tid? Får man vänta länge? Funderar på kontakta en privat klinik istället.

Ska googla recept. Både ja och min sambo är duktiga i köket och ska försöka ha detta som våran tid järnviljor bara umgås och lagar mat.

• MrsA

Vi har ju aldrig använt skydd, varken p-piller eller kondom. Och de har ändå aldrig tagit sig. Jag har inte velat planera för mkt för att de är jobbigt med all missfall man har i bagaget. Men eftersom inget hänt så har vi sagt att i vår ska vi försöka på en annan nivå, med hjälp av äl stickor och nu kanske då pregotime. Men jag funderar på att slippa köer etc och gå direkt till en privat gyn istället.

• MrsA

Jag och mitt ex försökte i fem år.

Men jag och min blivande har sagt ett år "blir de så blir de" men de blev inget och har nu sagt att vi vill kämpa lite mer för de.

Svar på tråden Pco och lchf?