• MiaIa90

Pco och lchf?

Hej lchf är riktigt bra mat finns mycket god mat med de.
    Har själv pco och försökt få barn i tre år nu men inte tagit sig en men har gått ner en del i vikt så snart ska se nog ta sig.

• MiaIa90

Jag gick ner en del med lchf sen tog jag till skut hjälp av GBP operation och har på ett år gått ner 55kg.
    Från att jsg har haft oregelbunden cykel till att få regelbunden så det hjälper mycket.

• MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 14:51:46 följande:
    Frågan är bara hur mkt lchf hjälpte då, eller om de va din op.

Gratulerar till den stora viktminskningen.
    Lchf hjälpte jätte mycket jag gick ner 13kg med de men gick upp 8av dom när ajg slutade äta lchf. Men började får ordning på cykeln och de när ajg åt lchf.
  • MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 15:22:27 följande:
    Hur är lchf mat, för mig känns de så oerhört konstigt att äta fett, och gå ner i vikt.
    Nej lchf är inte bara fett utan man ska äta saker som växer över gjord ingen potatis,ris eller pasta,mjöl..
    Man gör tex en köttbit och kokar broccoli till och en sås på bara grädde och kryddor.
    De är inte bara fett amn behöver inte överdriva med fettet.
  • MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 15:56:10 följande:
    Jennie, va härligt att höra. Jag känner mig positiv till att testa lchf men även rädd att om de inte funkar. Men man ska ju låta bli att tänka "tänk om".

Hur funkar pregotime? Hur får man det?
    Man kan få i gång kroppen med bara av att gå ner 5-10kg så testa lchf är värt att testa sök på massa goda resept på internett finns så mycket god mat:). 
    Pregotime kan amn få om man söker hjälp hos gyn och gör en utredning hos dom. 
    Men man ahr svårt att få pregotime utskrivet om man är överviktig dom vill hälst att man ska ha bmi på 30.
  • MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 16:29:14 följande:
    Jag har BMI på 30, så jaktbrott inte att de skulle neka pga min vikt. Men vill ju ändå ner.

Hur gör de utredning, tar de lång tid? Får man vänta länge? Funderar på kontakta en privat klinik istället.

Ska googla recept. Både ja och min sambo är duktiga i köket och ska försöka ha detta som våran tid järnviljor bara umgås och lagar mat.
    Ahh en utrednign kan ta allt i från 2veckor till någon månad. Och är bra att ringa redan nu för akn ta upp i mot 3månader innan ni får komma till gyn på möte. 
    Men man ska ha försökt i 1år innan man kan få hjälp i från gyn med. 
  • MiaIa90
    MrsA skrev 2014-09-11 16:50:50 följande:
    Vi har ju aldrig använt skydd, varken p-piller eller kondom. Och de har ändå aldrig tagit sig. Jag har inte velat planera för mkt för att de är jobbigt med all missfall man har i bagaget. Men eftersom inget hänt så har vi sagt att i vår ska vi försöka på en annan nivå, med hjälp av äl stickor och nu kanske då pregotime. Men jag funderar på att slippa köer etc och gå direkt till en privat gyn istället.
    Ahh förstår dig de är jobbigt men gå till privat kan man göra hoppas du hittar någon bra. Hur länge är de ni har försökt?
  • MiaIa90

Ni ska inte söka hjälp då nu efter som de inte tog dig med ditt ex också?

Svar på tråden Pco och lchf?