Inlägg från: Jessica 868 |Visa alla inlägg
  • Jessica 868

BF inom två månader

Hehe. Tyvär har jag inte fött barn eller fått några tecken på förlossning.

Tänkte detsamma som du när jag skrolla ner, att jag skulle få läsa att du hade fått din bebis eller att förlossningen startat. Väntade mig en bild på bebis, hehe.

Hade verkligen blivit jätte avundsjuk på dig om du skrivit att din förlossning var igång eller att du fött inatt.

Nä, imorgon är det dags, bf dagen är här. Jag har faktiskt lugnat ner mig lite och bokat in en massa träffar med anhöriga och vänner för att slippa tänka för mycket. Är inställd på två veckor, vi vet ju att vi har våra bebisar i våra famnar inom två veckor och dom två veckorna är egentligen ingenting.

Håller tummarna att vi får våra älsklingar inatt eller imorgon.!

Kram och lycka till om något händer.

Pernilla0414 skrev 2014-10-09 10:29:14 följande:

Nu tro ju jag du fått bebis eller är inne där du inte skriver :P du bruka alltid skriva innan 10.00 haha

Hoppas du ligger o krystar just nu ;) här händer ingenting :(

• Jessica 868

Man är mer otålig andra gången men tiden går så snabbt.

Oliwersmamma skrev 2014-10-09 13:27:14 följande:

Mitt andra barn, men känner mig mer otålig denna gång haha

Tack själv :D

• Jessica 868

Ingen bebis här heller än så länge. Men dagen är inte slut än. Jag tycker att jag har mer ont efter bm besöket idag. Hon klämde och hade sig och nu gör det mer ont i blygbenet och lite i ryggen. Håller tummarna att vi inte går över helgen iallafall.!!

Tack och lycka till själv. Tror garanterat att du kommer föda innan jag och jag kommer gå över och bli galen. Hehe.

Trevlig fredag.

Pernilla0414 skrev 2014-10-10 08:16:52 följande:

Nej blir nog ingen bebis idag heller känns det som. Då blir det det tunga klivet till att gå över bfdagen. Men visst för varje timme som går så är vi närmre våra gulleputtar.. Dock är ju ovissheten det som plågar, om jag visste ex den 14/10 så hade det varit så mkt enklare att ta sig igenom dagarna, sluppit bli galen av att känna o leta efter tecken.

Ha en bra fredag och lycka till om du ha turen att föda idag ;) kram

• Jessica 868

Ingen bebis här heller buhu.. Var lite lös i magen inatt så trädde nästan att inatt är det dags, men jag somna gott och inget hände.

Har eb liten hemlis som jag tänkte dela med mig av och som jag börjar bli lite nervös över.

När jag gått över en dag med dottern tog jag en matsked ricinolja, fick diarré under fm och vattnet gick klockan 14. Nu sitter jag och undrar och detta kan ha startat min första förlossning med värkar mm.?! Kommer denna förlossningen bli lika lätt och starta snart, gå lika fort mm.? Tänk om det var oljan som startade det sist.? Fast den kan ju inte ha med allt annat med förlossningen att göra.? Den hade väl blivit lika lätt ändå?

Är rädd för att den gjorde susen förra gången och denna kommer bli "normal" och vad är då det?? Åh, varför tog jag den sist.? Sambon vill inte att jag gör det denna gången. Förstår honom, men ingenting hände första gången ju. Alt startade och gick fort.

Får hoppas den kommer igång i helgen, för nu längtar jag jätte mycket.

Håller tummarna för dig också. Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-11 08:19:21 följande:

Ingen bebis här än :/ tycker det är lite taskigt, här ligger jag med mensvärk igen och sd men ha insett att det inte betyder latensfas för det. Bara onödig smärta, bli lurad. Kan inte vattnet gåå dåå hade jag sett mållinjen, ser ingen mållinje alls. Dottern fyller år 25/10 vill inte ha födelsedagarna så tätt :(

Ja, innan helgens slut låter bra men tyvärr blir det nog inte så. Även om det nu värker i magen men det ha det gjort så många veckor. 14-10-14 är ju ett coolt personnr. Det få jag sikta in mig på :P

Hur går det för dig?

• Jessica 868

Har en vän som druckit en matsked båda sina graviditeter och ingen skada är skedd. Själv tror jag bara att diarrén man får sätter igång värkararbetet och det är ju inte farligt.

Vet inte varför sambon är emot det denna gång. Kanske ska vänta ändå. Tänkte kanske ta en matsked på måndag, om inget hänt. Ingen behöver veta att jag tagit den ju. Det var inget jag och min sambo sa till någon förra gången, inte ens till bm eller förlossningen.

Vi får se hur länge jag orkar vänta på bebisen

Känner su något idag? Jag har ina känningar alls.

Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-11 11:18:06 följande:

Känner nig lite korkad men visste inte va de va för olja så jag googlade , men det är väl inget olagligt eller farligt för bebis.... Eller?!

Varför prova du inte denna gång? Varför vill inte sambon?

• Jessica 868

Det står inte på ricinoljan att det inte får intas av gravida. Läser man på nätet kan man läsa allt från att några bm rekommenderar det till att några skriver att det är farligt för att det blir en chock för bebisen att förlossningen startar så snabbt. Men å andra sidan sätter ju förlossningen igång en förlossning om man gått över två veckor, så det är väl samma sak egentligen.

Tror inte det är farligt. Bara att man får ont i ändan av all diaree, hehe. Men jag minns inte alls att det var jobbigt eller gjorde ont.

Hoppas verkligen å bebis snart. Men tror inte heller jag kommer få i helgen jag nästan vet att jag kommer få se din bebis innan min är ute. Kommer bli så avundsjuk och tycka det är fuskigt..!!!

Trevlig kväll.

Pernilla0414 skrev 2014-10-11 20:15:32 följande:

Men står det nånstans att man inte få ta sådan olja som gravid?! Alltså finns det risker? Det är ju ett jättebra knep annars, för bebisarna är ju faktiskt färdigbakade, jag tycker det känns mer läskigt att gå över massa dagar.. Litar inte på att moderkakan ger det den ska då. Finns så många otäcka historier om de som gått över och bebis dött då. Nä inatt ska de komma!!!!! Fast jag tror nog inte de kommer i helgen heller, haha

Ja jag ha känningar till och från hela tiden. Mest på fm då jag tömmer tarmen tre ggr och ha massa mensvärk. Sedan lugna det sig på dagen och nu på kvällen så var hela promenaden en sammandragning och tryck ner. Men tyvärr har jag ju känt så här i veckorvis så det betyder ju inget ha jag förstått :(

Hoppas du ha en mysig lördagkväll :) här äts det massa godis o snart filmtajm! vi hörs imorgon! Kram

• Jessica 868

Den smärtan känner jag igen. Men jag vaknade också utan bebis idag. Var är dom???!!!! Jag vill inte gå så långt att jag blir igångsatt. Hemsk chock för kropp och bebis tror jag.

Vi hörs senare idag, hoppas på bebisar.. Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-12 09:01:04 följande:

Igår kl 23 så "skrek" jag till flera ggr då bebis tryckte ner sig, kändes som nålar sattes i hela bäckenet. Han tryckte ifrån med fötterna o tryckte sig ner med hårda stötar så hela jag blev som en pilbåge av smärta, sambon blev ganska stressad, haha.. Sen kom världens lustigaste sammandragning som höll i sig länge, kändes som vattnet skulle gå. Sambon sa nä jag gå o lägger mig så jag hinner sova en liten stund. Men ja sa att bebis kan bara luras, som vanligt. O här vakna ja utan bebis :) så drygt!!!

• Jessica 868

Det är så magen ser ut vid värkar. Den spänns och är högt. Min var det vid min första förlossning.

Hur mår du nu? Är du inne och föder kanske? Har det startat.?? Tänk om du redan fått din bebis. ) åh, hoppas.!

Själv sitter jag i soffan med en hickande bebis i magen. Vi har flyttat in sängen i vårt sovrum nu och gjort vid vagnen, så nu är allt färdigt för bebisen. Hittar dock inte skötväskan till vagnen, så måste köpa en ny jobbigt, men det borde vara lätt att hitta. Vill ha en svart.

Tror jag mår likadant som alla andra dagar, lite mer ont i ryggen och foglossning från helvete, men det beror på att jag har rört mig extra idag. Hoppas det tryckt ner bebisen och att den tittar ut inatt.. Annars tar jag nog en matsked olja imorgon. Sambon vill inte jobba imorgon, hehe..! Men jag kan inte trycka ut bebisen på beställning tyvär..

Åh, nu längtar jag riktigt mycket efter min bebis. Amma, gosa, syskon kärleken, allt som ingår. Min lille/lilla plutt, är du en kille eller en tjej såååå spännande.

Lycka till inatt eller grattis om du redan fått din bebis. Kramar

Pernilla0414 skrev 2014-10-12 09:02:30 följande:

Alltså bilden är på fulaste sammandragningen från igårkväll :)

• Jessica 868

Ska se om jag minns alla dina frågor

Väska till vagnen har jag skötväskan. Alltså bara en. Ska vi åka iväg med bil tar jag bara av skötväskan som annars hänger på vagnen, så har en väska.

Jag ammade min dotter i närmare ett år, så allt fungerade jätte bra för oss. Hon var en jätte snäll bebis och verka nöjd med det hon fick från mig.

Jag kan trycka ut lite nu och ibland kan jag se att det kommit i bh toppen och blivit hårt. Så mjölk är där, men de kommer ihåg sen när bebisen suger. Så hoppas verkligen det fungerar denna gång också. Det är så smidigt att ha med sig allt och det är gratis.

Känner samma som du, den där känslan skitsamma när känslan. Men Gud vad sambon tjatar nu hela tiden. Får se om jag vågar mig på oljan imorgon vill egentligen inte ha diaree, men bebis vill jag få ut. Det positiva med oljan är ju också att du slipper bajsa ner dig i bilen eller på förlossningen. Du tömmer tarmen hemma, hehe..

Ja, frågan om vagnen. Jag har en tunn overall, en åkpåse och massa filtar. Vet inte vad som är bra eller värmer bäst. Tror vi får testa oss fram. Vi hade sittdelen på vintern sist och då hade vi en rejäl åkpåse till tjejen som då också hade en tjock overall.

Hörs imorgon. Lycka till inatt om något sker. Kramar

Pernilla0414 skrev 2014-10-12 19:54:34 följande:

Hehe nä han bara luras hela tiden :) sambo tro han kommer denna natten till den 13:e, kul att han somna med förhoppningar nu varje natt iaf som jag gjort i tre veckor ;) man kan bli rätt trött av all spänning, ena stunden är jag jätte pirrigt glad och nervös och andra sekunden uppgiven och typ"skitsamma"-sur.

Dottern tro inte det kommer någon bebis längre, jag hade ju "lovat" henne senast den 10/10 haha. Nu lämnade jag henne till sin pappa, lika tungt varenda gång! dock förenkla det om det sker på natten, slipper vi ringa o härja mitt i natten, nu är det bara lilla vovven vi måste köra o lämna :)

En liknande dag som igår, mkt mensvärk o förvärkar på fm, sedan en hel del hugg mellan benen och på kvällen är det många sd.

Men å då vill ja me ta sån olja :P haha

Du få prova först om de funka denna gången med så kommer ja med ta de ;)

Ja det ska bli kul o se om du få en liten flicka till, om jag ha rätt :)

En sak jag undrar, kunde du amma, hur länge?

Jag hade en bra teknik men ändå så dålig mjölkproduktion, hon var aldrig mätt. Slutade efter två mån. Nu, när jag är gravid ha ja lyckats klämma fram nån droppe men ikväll när jag prova gick det inte ?! Hur mkt jag än mosade brösten :(

Har man en väska till barnvagn o en skötväska ?! Trodde de va samma?! Haha.. Va så många år sen ja gick med barnvagn så ha noll koll! Likadant hur "klär" du din barnvagn? Köpt både lammskinn o "åkpåse" ?

• Jessica 868

Ingen bebis här heller.

Jag mådde sämre imorse och trodde det var igång. Köpte faktiskt oljan så den finns, men är osäker på om jag ska ta eller inte.

Ska hålla det hemligt och ta en sked när jag kommer hem. Tråkigt bara om jag nu bara skulle få diaree och ingen bebis.

Hur mår du idag? Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-13 09:20:14 följande:

Ingen bebis! Faaan! Detta är ju så jävla drygt nu!!! Vill inget annat än att lära känna mitt barn, ge all kärlek till lille nykomlingen. Bara gå en i en lyckobubbla och glömma allt runt om. Få se min dotters lycka att äntligen, efter så många år av längtan äntligen få träffa sitt syskon. Nä denna väntan suger.

Få försöka hitta på saker idag så den går liiite fortare, baka till kalas står på schemat här.

Ska du ta oljan idag?!!! :D

Svar på tråden BF inom två månader