BF inom två månader
Tack.! Jag är mycket redo för att vakna med värkar inatt
Vad spännande! Håller tummar och tår att något händer nu
Tack.! Jag är mycket redo för att vakna med värkar inatt
Vad spännande! Håller tummar och tår att något händer nu
Är han 10 dagar redan? Herregud. Det kändes som det var igår du skrev att han kommit. Så jag har alltså gått över 10 dagar mer än du, kan inte fatta det.
Denna hinnsvepningen hjälpte nog inte heller tyvär. Vakna pigg och glad idag. Ingen smärta alls. Ryggsmärtorna försvann som jag misstänkte.
Blir nog en igångsättning, men jag hoppas bara det går bra och att händelseförloppet går fort. Jäkla bebis som vägrar komma ut.
Håller tummarna att bebis kommer idag/inatt. Kram
Då är säkert din lilla inom normalvikt trots att du gått över mega länge. Min lille är 10 dagar idag :) ja tiden går lite fortare när de är ute ;)
Max 4 dagar till du ha din lilla i famnen :D myys!! Så nära nu...
Kram
Jag har en flicka på 5 och ett haft år hemma. Den förlossningen gick jätte smidigt, snabbt och utan bedövning. Hon kom en dag sent. Var helt inställd att denna gång skulle allt gå så mycket snabbare, var nästan rädd att föda i bilen eller hemma. Men tydligen så vill denna lilla goding inte alls ut lika snabbt och i tid som som syster.
Men på Tisdag vet vi iallafall att vi inte lämnar förlossningen utan att vara igång, så den dagen är jag inställd på att föda.
Kram
Ja det går så fort när de väl är ute Denna eviga väntan på bebis och plötsligt är de stora! Min äldsta fyller 12 och det känns som om det var igår han föddes...
Gud så envis liten du väntar på! Hade du barn sedan innan?
HAN är äntligen här.!!!!
Förlossningen blev igångsatt igår( dom tog vattnet ) 10:10. 12 kom kraftiga värkar, 14:55 var han ute. Gick super bra och snabbt. MEN sen började allt bli sämre. Vet inte hur jag ska beskriva eller berätta allt för er. Den mest dramatiska em/kväll/natt jag varit med om. Trodde inte jag skulle ligga med min bebis, sambo och flicka i min famn idag.
Han väger 4800g och är 54 lång , så när den stora moderkakan skulle ut kom det ca 2 liter blod med och jag höll på att försvinna. In kom massa människor, förberede narkos, gav dropp, syrgas, mannen var livrädd, bebis skrek osv. Det var den värsta natten i mitt liv som äntligen är över och nu mår vi mycket bättre med är kvar på bb.
Nu ska jag bara vila och njuta av att vara vid liv.. Kramar
Ps: bild lägger jag tyvär inte upp än i sociala medier. Väntar tills vi återhämtat oss helt och är hemma
Tack..
Är så otroligt tacksam för att vi båda lever. Hade hemska tankar när allt hände. Usch..!!
Kram
Se där!!! Grattis :D
Usch för att det hemska hände... Kanske inte det roligaste på en förlossning. Tur att ni båda lever ! Njut njut njut!!! Ta vara på Goa familjen :)
Kram
Jag gick över så många dagar man fick här i Ystad. Max var 18. Känns så konstigt att han är här nu och det tråkigaste är att jag inte alls är i den form jag ville eller förväntade mig.
Mitt tillstånd är stabilt och jag fick ju blod mm, äter och dricker bra. Men duschade idag med personal som hjälp och efter det steg pulsen igen och kroppen orkade inte mer. Så jag måste verkligen tänka på vare rörelse och bara ligga och vila i sängen. Jag längtar oerhört till mina två älsklingar där hemma. Tråkigt att ligga här på bb helt ensam ( fast med världens finaste pojke ). Men annars är det dö trist.
Fast jag är så tacksam för att allt gick bra och att dom ändå slapp söva mig och operera ut delar av moderkaka. Så vi får se det bra i det dåliga.
Hoppas allt går bra med din son.? Ammar du? Jag börjar redan få jätte ont när han suger. Men vet att de avtar, men just nu är det hemskt..
Kram
O fy fan så hemsk upplevelse :(
Men stort stort grattis till er son !! Å gu så stor grabb också :) inte illa, även om min är 11 dagar äldre så väger din pojk mer haha
Du gick över 17 dagar?!
Hoppas du/ni mår bra nu?!
Tack.!
Vår pojk heter Ralf. Det var pappas namnförslag på en pojke och nu när det blev det och efter all dramatik som jag kände att det var värst för min sambo att uppleva vid sidan om, helt maktlös och livrädd. Så fick hans önskan gå i uppfyllelse.
Vi är hemma, åkte hem igår. Mitt hb var ok och jag kände mig så pass bra att jag hellre ville vara hemma och ligga i min egna säng. Kände också att miljön gjorde att allt som hänt väcktes på nytt varje minut. Kunde inte slappna av utan blev påmind hela tiden när jag hörde någon trycka på larmknappen mm. Så för att bli bättre kände jag att det var skönare att komma hem.
Tycker också mina eftervärkar är hemska. Fick ta en alvedon igår och somna med värmekudde om magen. Så fort lilleman ammar så spänner det till extra i magen, men dom sa till mig på bb att som omföderska kan eftervärkarna göra ondare.
Att amma minns jag hur hemskt det var. Ralf är 4 dagar och jag har redan blåsor på bröstvårtorna. Biter mig i läppen varje gång han tar tag. Men jag vet ju också att det blir bättre. Så jag ska kämpa
Kram
Godmorgon.
Hur går allt för alla ? Själv är det bra. Fast Ralf är lite röd och irriterad runt där naveln satt. Har försökt läsa mig till hur man på bästa sätt ska sköta det, men jag är super rädd att han ska få en infektion. Bvc ska ringa imorgon så kan nog vänta en dag med att rådfråga dom. VAr ni andra med om att det blev lite rött efter naveln?
Han är väldigt röd i rumpan också. Gör allt så hoppas det också blir bättre.
Känns som om det var jätte mycket lättare att ta hand om min flicka än Ralf. Minns inte rodnad runt navel eller röd rumpa på henne.
Väcker ni era små mitt på dagen och natten för att byta blöja.?
Kram
Jag tror att hans rumpa och navel börjar bli bättre. Naveln luktar inte illa fast den är lite geggig inuti om man tittar. Jag pillar inte för mkt och ska höra med bvc imorgon när dom skulle ringa.
Man läser ju sådana skräckhistorien överallt på nätet att där man bli en infektion och barnen blir jätte sjuka. Det vill man ju inte.
Ska även köpa en bättre babykräm imorgon. Tycker att han bajsar hela tiden fast bara Putte lite åt gången. Men de ser bättre och inte sämre ut
Ralf! Så gulligt och inte så vanligt
Vår tjej hade också röd navel så på bvc penslade de på en lila kräm.
Vi väckte inte för att byta blöja om det inte var så att de hade bajsat eller så. Annars fick de sova. Möjligtvis väckte vi om de hade sovit över maten för länge på dagen men natten fick de sova ostört.
Ska du byta blöja på natten så gör det så tyst som möjligt och tänd helst ingen lampa. Vi bytte blöja i sängen.
Röda rumpor brukar inotyolsalva vara bra mot eller idomin. Allra bäst är ju bröstmjölk!
Naveln ser bättre ut nu tycker jG och rumpan är mindre röd. Fast jag har märkt att lilleman älskar att bajsa i en ny blöja, så så fort jag har bytt bajsar han och blöjan måste bytas igen. Har lyckats bli kissad på också det va något nytt. Hehe.
Vi använder tvättlappar som vi blötar med vatten. Ska fråga bvc idag om det behövs någon tvål eller nått. Sen har vi smörjt med bepanten. Luftar en stund efter varje blöjbyte också. Rumpan börjar bli bättre. Annars kanske vi ska byta blöjor nästa gång, om det blir värre.
Jag tycker Ralf sover bättre och bättre Lööf nätterna. Dom första vakna han med två timmar mellan. Nu kan han sova nästan fyra. Han ligger vaken en stund innan han skriker till riktigt och vill ha bröstet. En jätte snäll pojke ( ta i trä ). Så inatt bytade jag blöjan en gång. La mig sent och fik upp tidigt så tror inte han led av det. Där va inget bajs imorse iallafall.
Dom hade problem med att lyckas med hörseltestet. Tog några gånger, men sen gick det och allt såg bra ut på båda öron. Läkarens undersökning gick också bra. Blodet skickas iväg så det hoppas man inte höra någontong från.
Hoppas allt går bra med Charlies lilla öra.
Hur går det med storasyster? din är 10 så hon kanske inte reagera samma som min 5:åring. Min dotter blev nästan lite elak. Hon var jätte glad när vi kom hem, men sen blev hon bråkig, skrikig och allmänt störig. Vi vet ju att hon behöver uppmärksamheten, men herregud som hon betett sig. Nu börjar vi komma in i lite rutiner. Hon är på dagis idag, så det känns skönt för henne att hon kan leka av sig där. Trodde det skulle va lite lättare, men dottern vill ha varje minut på dygnet till henne. Svårt med konkursens från lillebror.
Bvc kommer hem till oss idag, så vi får se vad han väger nu.
Ha det bra. Kramo
Ralf låter tufft :D
Charlie tappade sin navelstump efter 5 dagar.. Såg väldigt omoget ut o ha kommit lite blod men sköterskan sa att allt är normalt ock det ser bra ut. Hon tipsade om lite vaselin runt om och det ha faktiskt hjälpt. Doxk ha han inte varit så röd.
Rumpan var han röd om de två första dagarna då vi använde våtservetter (libero) sen dess kör vi torra tvättservetter som vi blöter med vatten och smörjer inityol-salva varenda gång så han ha varit fin sen dess.
Jag byter nästan två blöjor om natten då han antingen kissat jätte mkt eller bajsat, men han är vaken rätt många ggr per natt så väcka behöver jag aldrig göra :P
Sover Ralf mkt om natten?
Hörseltestet som görs på BB blev inte godkänt på Charlies höger öra så vi ska tillbaka nu på tisdag och hoppas det bara var fostervatten i vägen vid testet!! Va alla test bra med Ralf?
Min pojk går upp i rasande fart, 1/2 kilo i veckan :S
Dags att sova, passa på när lillen sover :)
Godnatt kram
Var tar alla vägen ? Länge sedan någon skrev
Allt är jätte bra här. Detta är första veckan som vi är ensamma hemma jag och lillebror. Storasyster är på dagis och pappa jobbar. Så rutinerna finns inte riktigt här än.
Ralf är en jätte snäll kille. Fast han är som din pojk och sover bäst och djupast på dagen. Jag tror det beror på alla ljud, på natten är det så tyst.
Känner också igen dom små bajsningarna. Här bytas det blöja hela tiden känns det som. Fast jag har blivit bättre på att vänta en liten stund, massera hans mage och sedan byta. På natten bajsar han inte alls ofta. Så det blir Max tre blöjbyten då.
Jag hade tänkt fortsätta med att amma så länge jag orkar och kan. Just nu är det lite jobbigt ibland för när han väl ätit och vaknar till vill han bara snutta lite för att kunna somna om, och då är det inte alltid man har tid att amma eller slappna av, så vi funderar på napp. Men ska hålla oss från den så länge vi kan. Vi får hitta annat sätt så han somnar om. Än så länge går det rätt bra. Han skriker aldrig hysteriskt , så skönt att ha en lugn och trygg bebis ( ta i trä ).
Hur är din flicka med Charlie? Min börjar vänja sig vid lillebror, fast det är för många pussar och närhet i ansiktet så Ralf blir rasande på henne. Och jag försöker allt jag kan för att inte bli arg på henne hela tiden.
Fyra veckor, min är redan två. Tiden går för fort nu ju.
Vi var på BVC igår och vår lille pojk ligger tre kurvor över det "normala". Han väger 5100g. Stor kille men ändå så liten.
Skönt att börja träna. Jag promenerar till och från dagis. Har redan tappat 10kg så det känns skönt. Kan knappt förstå att magen bara försvann. Nu är det bara en liten mjukismage kvar. Kan sakna den ibland och det är så typiskt att man känner så när man bara ville att det skulle vara slut de dagar man gick över. Hehe..
Ha det jätte bra. Kramar
Haha ojdå! ;) allt rullar på bra hemma nu, eller bättre iaf.
Charlie är fyra veckor på torsdag. Han hade en hel del magont så nätterna var hemska men vi uteslöt ddropparna (oljebaserade) vilket hjälpte jättebra! Sedan ha han tagit flaskan mer o mer för jag är så förbannat trött på att amma hela tiden. Aldrig nöjd ock sov aldrig längre stunder. Men nu med flaska så kan han sova 3-4 h i streck ibland vilket är skönt. Så troligen kommer amningen successivt trappas ner o sedan sluta fungera helt. Men så få det va. Han är så mkt
Nöjdare o då är jag nöjd :)
Och det här eviga bajsandet, 90 blöjor på 5-6 dagar.. Helt otroligt va han "småbajsar" haha, jobbigast på natten då jag få byta 3-4 ggr/natt.
Tyvärr här han också vänt lite på dygnet med, sover som mest och tyngst på dagen och natten är han vaken mkt :/
Men de bli väl bättre snart !
Ska faktiskt dra mig och mina 8 extra kilo till gymmet på torsdag och köra ett pass .. Ska bli såå kul och skönt! Nyttigt för sambon med som kanske låter mig ta liten för mkt bara för jag är mer "säker" som förälder.. Han är ju lite mer osäker som nybliven förälder. Känns som jag ha haft Charlie på armen 24/7 sen han föddes.
Hur är det med lille Ralf? Och dig? :)
Fullt upp men ändå en liten stund över på kvällen eller på dagen då dottern är på dagis . Grattis, va kul att det är en pojk
Halva tiden kvar.. All lycka.
Skrev lite om min pojk i mitt förra inlägg
Tänkt att ni har fullt upp hemma nu med bebisar och allt
Själv har jag varit på RUL och det visar sig vara en lillebror som blev beräknad till 6 april En riktig vilbas! Haha.. Så nu får vi 2 tjejer och 2 pojkar. Men det är lååång väntan dit
Hur går det för er med bebisar och allt?
Tror inte alls på Socialstyrelsens teori om att det skulle förhindra plötslig spädbarnsdöd. Varför ska man behöva ha napp.? Hade det varit så viktigt med napp pga av det skälet skulle väl alla BVC sköterskor tipsa och råda en till att använda napp.! ?
Hej!
Med min lilla tjej går allt fint. Hon äter med ca 3 timmars mellanrum dygnet runt och jag har otur om jag behöver byta en blöja per natt. Storebror som är 2,5 år är jätteduktig och vill gärna hjälpa till och mysa med henne.
Gällande nappen. Vi gav henne napp när hon var en dag gammal. Det är super bra och smidigt. Jag vill inte att lina bröst används som napp utan de är till för att ätas med. Nappen gör att hon inte blir lika beroende av mig. Sen rekommenderar socialstyrelsen att små barn sover med napp. Det ska minska risken för plötslig spädbarnsdöd. Vår tjej gillar mam's nappar.
/Tina
Tror vi ska försöka utan napp ett tag till. Vet inte varför jag är så emot det. Men ibland känns det som om jag bara vill stoppa in en napp när man vet att det endast är sugbehovet han är ute efter. Just för att det tar mycket av min tid och det känns som att tiden att bara sitta och gosa med honom finns inte.
Vår flicka är hopplös. Hon har börjat bli elak mot sin bror. Så fort jag tittar bort eller håller i lillebror så försöker hon lyfta på honom, skriker på honom, drar i honom, slår på honom mm. Jag förstår hennes känslor, men att skada honom trodde jag aldrig hon skulle försöka sig på. Jag har försökt flera gånger att prata med henne och berätta hur lillebror fungerar. Att han skriker, sover, bajsar. Det är inte roligare att ha en bebis.
Tror att Leia förväntade sig en lekkamrat. Inte någon som skulle sno min uppmärksamhet. Försöker göra saker med henne så fort lillebror sover, men hon tycker det är jätte kul att dumma sig med honom så fort han vill ha lugn och ro.
Hoppas verkligen att hennes beteende slutar snart. För jag får känslor jag inte vill ha mot henne. Att vara en arg mamma och alltid behöva skälla är ju skit tråkigt. Och jag blir så ledsen när hon är dum mor lillebror så att han blir ledsen. MEN får väl fortsätta förklara och skälla men ändå vara snäll mot henne så blir allt bättre sen förmodar jag.
Min kropp börjar bli "normal". Gått ner ca 10kg redan. Ralf är 3 veckor idag. Blöder fortfarande lite smått någon dag, så det har inte blivit något mys för oss än. Men det ser jag fram emot. Det är så mysigt att kunna kramas utan att ha en tjock mage mellan
Har en degig mage kvar som senare ska tränas bort... Sen är jag mig själv igen.
Kram
Vi började med napp rätt omgående med, men i början ville han inte ha.. Men ha lärt sig ta den bättre .. För jag var hans napp! och gå upp 500g i veckan var lite väl mkt kanske så t om distriktssköterskan frågade "ha du provat napp?! För just nu verkar du vara hans napp" han får alltså i sig mat när han egentligen inte behöver utan har ett väldigt stort sugbehov. De senaste två veckorna ha han gått upp 300g/ veckan :)
Är rätt skönt nu när nappen fungerar,, känns som jag börjat få lite mer rutiner och allt fungerar bättre. Jag delammar bara nu, han står sig mkt bättre på flaska och jag upplever att han mår bättre av det ?! Så fort jag ammar så kräks han otroligt mkt ?! Och börja skrika och är hungrig efter 20 min igen. Så nä det känns som det kommer att bli flaska på heltid om någon månad. Och det känns helt ok för mig :)
Min dotter har jag inte riktigt på heltid utan hon är hos sin pappa varannan vecka fast vi träffas så klart lite grann på hans vecka också :) men hon är jättebra med lillebror. Hon är ju lite äldre än din, 10 år så det blir ju på ett annat vis. Hon är sö stor så hon förstår mig och jag kan tala om för henne på ett annat vis. För det enda negativa, vilket är självklart, är att hon upplever att jag tillägnar mkt tid till lillebror men jag kan förklara så hon förstår. Och jag har hela tiden det i bakhuvudet, att försöka ge henne tid, se henne osv. Men de första veckorna är lite speciella. Men nu är 4 veckor passerade och det är skönt :)
Han ha blivit riktigt stark i nacken redan?! När han ligger på mage så håller han huvudet väldigt högt och länge :) dock är det nog för han nästan alltid ligger på mage, han kAn inte sova på rygg o sällan på Sidan.. :/ ha för mig att Psd -risken ökar när de sover på mage?!
Hur mår din kropp då? Min är helt återställd, bara att gå ner några kilo .. Vi hade t om sex häromdan , kändes i stort sett som vanligt, och sen tränade jag på gymmet häromdab med, riktigt skönt o komma hemifrån en stund.
Önska er en trevlig helg! Kramar
Tack för dina tips. Förstår precis hur du menar och jag försöker verkligen förklara för henne hur hon ska göra. Känns ibland som att hon är så pass gammal att hon borde förstå hur man ska/får göra.
Men när hon är dum mot lillebror ibland vill man verkligen bara ta upp honom i famnen och trösta honom utan att bry sig om storasyster. Jag får verkligen ilskna tankar och blir rasande ibland, trotts att jag också försöker göra allt för att storasyster ska ha det så bra dom möjligt. Ger henne all tid i världen när lillebror sover, men ändå räker det inte.
Hoppas det blir bättre om några veckor. Han är ju trotts allt bara tre veckor gammal.
Råkade komma åt sändknappen men ville komma med lite tips och idéer..
Hon kommer säkert ge sig snart när hon märker att det inte är "roligt" längre.
När hon är dum mot honom, försök att inte skälla utan visa hur hon ska göra istället tex klappa fint, smeka benet, magen osv. Förklara att lillebror får ont när hon är dum och det är inte okej. Knuffa inte bort henne.. Hoppas du förstår vad jag menar Det är så himla svårt att uttrycka och beskriva i skrift..
Tog inte alls illa upp. Skönt med tips och råd av andra.
Ikväll har det varit en helvetes kväll. Sambon har jobbat borta hela veckan så denna veckan har varit tuff. Min stora flicka vägra gå och lägga sig och börjar skrika, kasta saker, slåss mm. Jag brukar alltid vara lugn, bestämd och prata lugnt med henne ,men när hon är dum mot lillebror blir jag rasande.
Hon kan stå brevid hans sitter och sparka mot honom, lyfta upp honom, klämma hårt mm. Jag har försökt prata med henne och förklarar varje gång att han är liten och ömtålig precis som hon är lika ömtålig. Försöker säga att vi inte vill att någon beter sig så mot henne heller. Det är inte lätt tycker jag att behålla lugnet när hon fortsätter dumma sig och lillebror skriker hysteriskt för att han får ont eller blir rädd.
Det enda jag vill är att Leia ska förstå så jag slipper bli små sur på henne 100 gånger per dag.
Hoppas verkligen det blir bättre. För såhär vill jag inte ha det. När dottern somnat gick jag in i sovrummet och fällde några tårar faktiskt. Jag blev så ilsken och så fruktansvärt ledsen. Man känner sig som en dålig mamma samtidigt som man innerst inne vet att det är normalt att bete sig anerlunda när man får syskon.
Dom på BVC sa att det var normalt förutom att hon ibland vill slå på honom och faktiskt gör det ibland. Hon frågade im jag ville prata med en psykolog. Men jag vill vänta lite. Fast det haff kanske varit bra ändå. För just nu kvittar det hur snäll jag än är mot vår tjej så är hon dum. Inte en dag går utan att hon är dum... Puh, 5 1/2 år och hur ska tonåren bli
Godnatt
Vad bra Hoppas du inte tog illa upp. Men låt det ta tid . Det ÄR jobbigt i början. Annars kan du höra med bvc om de har något bra tips & råd Har du fått någon bok om att vänta syskon? Det brukar man få här av mvc eller bvc.. Där står det bra saker.
Jag är inställd på att vår trea kommer bli hemsk när bebis kommer. Hon är SÅ mammig!
Vad bra Hoppas du inte tog illa upp. Men låt det ta tid . Det ÄR jobbigt i början. Annars kan du höra med bvc om de har något bra tips & råd Har du fått någon bok om att vänta syskon? Det brukar man få här av mvc eller bvc.. Där står det bra saker.
Jag är inställd på att vår trea kommer bli hemsk när bebis kommer. Hon är SÅ mammig!
Tycker det är svårast att sysselsätta dottern måndag och fredag när hon inte är på dagis. Som tur är har dom öppet på öppna förskolan då så dit går vi. Men det känns jobbigt att man ska behöva göra en massa saker för att dagen ska gå. Att ha en dag hemma med bara mys, städ, tvätt mm är omöjligt nu. Jag måste trötta ut dottern annars blir hon tokig.
En handbok vill jag gärna ha. Det är så tufft när dom pressar på tålamodet så pass mycket att man nästan spricker. Nu är sambon hemma och han har tagit lilleman mycket. Imorgon ska jag på tjejkväll och ha med lillebror. Pappa och Leia ska på restaurang och bio. Tror det blir kul för henne och jag behöver verkligen komma iväg och bara få vara mig själv.
Kör på samma regler och ger mig inte, men Gud så tufft det är. Men det kan ju bara bli bättre. Hoppas det är snart bara.
Trevlig helg
Att få ett syskon som man ska dela sina föräldrar med är en stor omställning. Hoppas det blir lättare när pappan kommer hem.
Har du någon som kan hjälpa dig under dagarna att ta henne lite extra? Gå till badhuset, lekparken, fiket eller så?
Eller kanske lämna lillebror till någon för en timma för att gå ut och leka?
Belöna henne extra då hon är snäll?
Var stenhård på konsekvenserna när hon inte lyssnar ger du med dig där då blir det svårt. Har du tex sagt att hon inte får se tv på hela kvällen eller vad det nu kan vara, så ÄR det så.
Usch det är svårt med att uppfostra och ibland undrar man varför det inte medföljde någon handbok..
Jag tror det är tuffare att ha ett barn hemma som inte går i skolan. Det här med att dom måste vara sysselsatta hela tiden. Förr kunde min dotter leka ensam en hel dag, men nu fasar jag nästan lite innan jag ska hämta henne på dagis om vi inte har något planerat. Men hon blir bättre och bättre för varje dag som går och jag försöker att inte bli så arg för allt. Måste verkligen välja mina strider och ta vara på varje minut lilleman sover.
Tjejkvällen va jätte trevlig och mysig. Behövde verkligen det.
Kram
Dina känslor och reaktioner är normala, måste vara jäkligt tuff period för dig.
Ha skrivit tidigare men blev avbruten sen raderas all text innan jag hann skicka :( men är inne här och läser så jag är inte borta :)
Det är ju ganska fullt upp nu så inte många stunder man har att skriva här haha.. Alltid händerna fulla :) oxh när dom inte är det passa jag på att vila.
Det är bra att det finns öppna förskola o sånt, ha faktiskt gått dit också nu i veckan.. Doxk för mina egna skull endast , miljöombyte är skönt.. Bli tokig av att gå här hemma hela dagarna annars. Och äntligen ha jag börjat få ordning på hans lilla mage. Första natten sedan han föddes som jag fick sova 4h i streck :D kände mig riktigt utvilad när jag vaknade i morse :) så hopas på DN likadan natt nu.
När jag läser dina inlägg så blir jag mer tacksam att min dotter är så snäll och förstående , njuter av det lite extra .. I morse kunde vi sätta oss och spela spel på henens rum , hon lyste av lycka.
Känns som vår tuffaste period är över mellan oss, när jag var gravid hade vi riktigt jobbigt.. Mitt tålamod räckte inte, kände mig som världens uslaste mamma, sa dumma saker som jag ångrar och likaså hon. Vi hade det riktigt kämpigt nu när jag tänker tillbaka. Hon bearbetade sorgeprocessen att hon inte skulle få ha sin manma själv under tiden jag var gravid, vilket Jah är tacksam över nu så vi kan fokusera på den stora omställningen. I graviditeten kunde hon säga hemska saker om den ofödda bebisen men idag älskar hon honom.
Nej nu måste jag passa på att sova :)
Hoppas du fick en mysig tjejkväll ! Kram
Min dotter är mycket snällare nu och hon börjar hjälpa till mer utan att vara dum. Så med rutiner mm kommer allt bli bra.
Min sambo har inte heller tagit vår pojk när han är ledsen om nätterna, men jag ammar så det är därför. Fast han byter inte blöja när han är hemma heller. Jag tar det ansvaret och tycker om det också. Han får ta den stora tjejen och han lagar ofta mat.
Njä, vi ska inte ha fler barn. Vi har en av varje nu. Min sambo ville inte ha två, och det tog mig 5 år att övertala honom om ett syskon till Leia. Så att ens ta upp ett tredje barn finns inte.
Jag tror inte jag hade orkar tre barn. Men det gör mig lite ledsen när jag tänker på att detta är sista gången. Ska min mage aldrig växa, känns sparkar mm. En förlossning är det häftigaste man kan vara med om som kvinna. Och tänker jag på att jag aldrig kommer få uppleva det igen blir jag ledsen.
Njuter av min stora tjej och min lille pojk dom är mitt allt och det räcker gott och väl.
Kram
Menade att sambo inte tagit en natt sen vi fick bebis :)