Haha, usch vilket hemskt inlägg jag skev igår. Bara en massa klagande. Idag har jag inte än så ont i ryggen så som jag hade igår. Så idag är en bra dag. Fortfarande tryck neråt och massa rörelse. Men den lilla/lille trivs bra där inne tyvär.
Då får du se bebisen också? Jag hade nog tyckt det hade varit jobbigt att åka in och sen hem igen, även om det är en bra kontroll förstås. Men när man åker in vill man ha med bebis hem.
Två dagar idag till bf. TVÅ små dagar.
Plus två veckor om bebisarna trivs för bra.
Och nu har dom börjat bygga på ett nytt hus bredvid vårt, så hoppas verkligen inte dom ska väsnas för mycket sen när bebisen är ute, känner ilskan redan när dom väcker bebisen som precis somna. Finns alltid något att vara arg över. Hehe.. Kan säga att igår höll jag på att gå ut och skrika på dom att dom skulle hålla käften för att jag hade så ont. Haha.!!
Dottern mådde bättre idag, så klart. Idag ville hon inte alls till dagis. Hon har fått dom små gummibanden man pysslar ihop armband av och älskar det. Blev så glad igår att hon satt lugnt med mig och pyssla ihop armband utan att vara sur. Det värmde i mamma hjärtat.
Ha en underbar dag, så skrivs vi senare ikväll. Kram
Pernilla0414 skrev 2014-10-08 08:22:17 följande:
Jo jag känner med dig, tänker verkligen inte på något annat! Blir galen...och ja om vi går över kan de ju låsa in oss båda så kan vi sitta där o muttra förbannat tillsammans!
Trodde av hela mitt hjärta att jag verkligen skulle ha bebis nu.. Helt säker.. Så mkt känningar i veckovis. Känner mig nästan lurad :)
Usch ja det där ständiga dåliga samvetet man för ofta kan ha för sina barn.. Örk de e jobbigt! Men det är bara nu, en sådan liiten period i hennes liv då mamma inte riktigt är sig själv, det glömmer hon! Och du gör ju ditt bästa utifrån dina förutsättningar, vi är mänskliga och det är ok o va lite "kassare" mamma ibland. Kan inte alltid vara på topp!
Igår kväll hade jag världens busigaste bebis i magen, att man kan röra sig så mycket som han trots en vikt på cirka 3,7 nu ?! Haha det känns ju om man säger så, inbillade mig att han borrade o tryckte ner sig djupare ner. För inatt kl 3.45 vaknade jag av förvärkar. (Ha aldrig vaknat någon natt av värkar) så jag trodde verkligen "NU händer det" klockade mina starka förvärkar, mensvärken o sd var verkligen synkade, höll i sig i en minut och kom var tionde minut precis! Sen avtog det kl 5.00 o jag passade på att somna om!
Sedan dess ha det varit lugnt. Kroppen lurade mig igen..
Ska vara på förlossningen kl 9.30 idag för ny ctg-kurva. (Endast för att jag sökt vård pga mindre aktivitet i magen förra veckan) så bara en rutin de har. Men alltid kul att höra det lilla hjärtat ticka :)
Drömde mig iväg imorse o tänkte mig in i känslan, av att ligga där i sängen o se min sambo byta blöja på vår bebis för första gången, se hans kärlek till hans första son, fantiserade hur lille Charlie skulle se ut, liten svarthårig söt unge man vill pussa ihjäl <3 åå vad jag längtar !! Så otroligt nära <3
Har du fått sova bra?! Kram!!