Inlägg från: Jessica 868 |Visa alla inlägg
  • Jessica 868

BF inom två månader

Kul att vi har följare

Tack!

BigMami skrev 2014-10-05 11:37:36 följande:

Precis så gör jag också

Tycker denna tråd är SÅ spännande att följa! Hoppas att det snart kommer igång för er bägge. Det skulle verkligen vara en lyckträff om ni födde på samma dag

Lycka till, snart är era små guldklimpar här!

• Jessica 868

8 veckor. Förstår hur du känner.r det dit första barn? Du kommer bli mer och mer otålig ju närmare du kommer bf

Tack för lyckoönskningarna och detsamma till dig.

Oliwersmamma skrev 2014-10-05 22:14:04 följande:

Åh så spännande :D råkade ramla in här och började läsa.....har själv ca 8 veckor kvar och det känns som en evighet!

Lycka till, till er och hoppas era små kommer snart!

• Jessica 868

Nej, inga bebisar denna helg.

Fast mitt spratt på instagram gillade jag lite. Hehe..

Nej, har aldrig blivit opererad. Fast jag är inte rädd för att bli opererad utan vill inte genomgå hela den känslan och ( hittar inget ord ) att inte få hålla sin bebis direkt. På ett ks tar dom bebisen och går ifrån mig, sen ska jag ligga kvar där ensam och bli ihopsydd. Jag vill föda vaginalt och få min bebis direkt och ingen ska ta den från mig. Den känslan får jag av ks, att dom tar bebisen och jag får inte den.

Bebisen ska suga å bröstet när den kommer ut och jag är lite rädd att om det blir ks så blir denförmågan sämre eftersom dom inte kan börja med det direkt. Men så klart är detta bara massa tankar jag har. Men om jag får välja så är det vaginalt. Givetvis om någons liv skulle vara i fara blir det ks. Men tanken gör migmörkrädd..

Jag mår bättre idag, sovit bra också. Så alla dessa tecken har inte varit tecken på förlossning iallafall

Hoppas din dotter och sambo har rätt om idag. Jag vill också.

Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-06 07:33:52 följande:

Jag kan väl erkänna att jag är lite rädd för smärtan också, men man måste ju genomgå det. Och denna gång är jag ingen rädd hare söm inte vågar stå på mig utan om jag säger att jag ska ha Eda så ska jag banne mig ha det, så det är lite tryggare. Är inte rädd för att snittas om det blir så. Har du opererats någon gång förut?!

Nätterna är verkligen lugna här med sd o förvärkar, känner aldrig någonting i magen mer än att om jag vakna så kan han böka runt en stund.

Så bli nog ingen bebis idag heller :( 7/10 har min dotter och sambo tippat på så de får mer än gärna ha rätt :))

Varje morgon vakna man lite besviken och sedan tänker jag "tänk om Jessicas satts igång" haha

Såååå.. Va säger'u?!! ;)

Its gonna be a looong dayy :( ja som trodde vi skulle ha bebisar efter denna helg :( buhu

• Jessica 868

Välkommen och lycka till

M39 skrev 2014-10-06 09:38:27 följande:

Nu är jag oxå inom 2 månadersgränsen

Ska bli kul och få följa er andra här som väntar på era småskruttar.

Mitt Bf är 29/11 enligt RUL.

• Jessica 868

Jag är rädd för att jag inte kommer tro det är min bebis vi ett ks. Hemsk känsla.

Men en drömförlossning håller vi oss till.

Idag mår jag som jag brukar tycker jag. Tycker att det trycker enormt neråt och har lite mer ont i ryggen. Fick precis en sammandragning/förvärkta och den va ganska jobbig. Puh..!

Hur mår du? Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-06 15:14:09 följande:

Haha gillade iinte jag, hann bli avis fast samtidigt glad för din skull den sekunden haha

Förstår hur du resonerar kring ks.

Det få bli som det blir, jag satsa på "drömförlossning" haha hur nu den ser ut :)

Jag upplevde tyvärr lite av en förlossningsdepression så jag kände inte så mkt när hon väl kom upp vid mitt bröst. Jag hade sådan märklig känsla, inte alls vad jag trodde. Men denna gång ser mitt liv annorlunda ut och jag tror Jag kommer att uppleva den där kända euforiska lyckan :)

7/10 då sambon o dotten gissat är imorgon så jag hoppas såklart (som vanligt) att något händer kommande natt :)

Så jäkla tråkigt att jag vakna genomförkyld bara, hostig, nysig, snorig :( så drygt !!!

Hur mår du idag??

• Jessica 868

Usch, förstår precis hur du känner nu när du är förkyld. Jag var det för någon vecka sedan och jag gick också och undra varför man måste vara förkyld när man är gravid. Förjävligt är det..

Hoppas verkligen att du kan samla kraft ändå om din förlossning nu skulle starta snart.

Jag har sovit bra inatt faktiskt. Min sambo kom på att vi kunde ju byta sida i sängen eftersom han har en hårdare sida och jag en mjuk. Han sa det så snällt som nu när jag väger "lite" mer kanske det är bra att ligga på den hårda sidan. Hehe..! Men det gjorde underverk, nu kan jag vända mig utan att behöva få så ont och hoppa som en flodhäst .

Idag har jag mer ont i blygbenet, det känns som att det knakar till varje gång jag reser på mig. Och ryggen gör ondare. Vet inte om jag ska ligga, sitta eller stå. Jag hoppas bara att det är tecken på förlossning. Mitt mål är att inte behöva gå på bm besöket på fredag kl 10.

Kram och krya på dig.

Pernilla0414 skrev 2014-10-07 06:21:21 följande:

Varit vaken sen 4.30.. Inte av värkar men av jävla förkylningen :( tycker synd om mig själv att 3 dagar innan bf , hosta, nysa, snora som en tok :( som om det inte räckte med att "bara" vara gravid!! Nä nu är jag ynklig och tycker synd om mig själv..känns som kroppen kommer ställa in förlossning ett par dagar till jag kryat på mig... Men vill föda NUUU!! Orkar inte mer.. Idag ha jag vaknat på den gnälliga sidan, speciellt när jag gick ock la mig med stora förhoppningar,, hela kvällen igår var en enda stor sammandragning, magen var stenhård och hade kraftig mensvärk (dock bara framtill) mådde mer illa och det kändes i kroppen att "något kan hända nu".. Men näääää.. Det enda som händer är att jag måste snyta mig ofta! D:

Jag hopas du mår kalas och att din kropp ha startat på något vis? Fanken vi är ju så jäkla nära nu!!

• Jessica 868

Har haft en riktig skit dag efter lunch. Fått mer ont i rygg och humöret har varit ett riktigt "PMS" beteende. Jag har bara gått och tänkt att förlossningen ska sätta igång. Orkar inte mer, är såååå jäkla trött på allt just nu. Kan inte planera dagarna, vill bara sitta i soffan och vänta tills det är dags.

Tycker det är jätte synd om min dotter också. Har haft riktigt dåligt samvete idag eftersom jag inte kan göra så mycket med henne. Sittandes och hon är full av liv. Hon sa till och med i bilen på väg hem från dagis idag att hon har roligare där än hemma.

Vill bara få tillbaka min kropp nu så jag kan krama om mig flicka, gå ut och gå med henne, leka och busa. Och framförallt slippa detta jävla sura skit humör som dycker upp så fort jag har mer ont. Nu får det vara slut.!!

Tre dagar kvar och redan känns det så tungt. Går jag över tiden får jag nog låsas in tror jag. Kan inte umgås med någon. Tänk om jag uppfattas som en PMS bitch och blir ovän med mina/våra vänner..

Inatt är det dags, eller hur.??! Imorgon har vi fått våra små bebisar.

Kramar

Pernilla0414 skrev 2014-10-07 20:04:55 följande:

Ja nu ha jag samlat krafter till förlossning, känns som jag ha en hel del energi trots en dag med ständigt rinnande näsa o ögon o hosta.. Men jag är ju så redo ändå :))

Vad hade du för bf-datum innan UL?!

Jag hade ju 8/10 från början och det är ju fullmåne 8/10 så jaa, jag ha ju fått upp förhoppningar igen som den optimist jag är.. "Denna natten är det miraklet vill komma till oss" haha hoppet är det sista som lämnar... ;)

För övrigt ha det varit en helt vanlig dag med mkt sd mensvärk osv.. Inga ovanligheter iaf.

Ja du få ta o sova på hans plats nu de sista dagarna.. :) all extra sömn man kan få är guld värd !!

Tack ska du ha! Hoppas du haft en bra dag och få igång en förlossning inatt ;) kram

• Jessica 868

Haha, usch vilket hemskt inlägg jag skev igår. Bara en massa klagande. Idag har jag inte än så ont i ryggen så som jag hade igår. Så idag är en bra dag. Fortfarande tryck neråt och massa rörelse. Men den lilla/lille trivs bra där inne tyvär.

Då får du se bebisen också? Jag hade nog tyckt det hade varit jobbigt att åka in och sen hem igen, även om det är en bra kontroll förstås. Men när man åker in vill man ha med bebis hem.

Två dagar idag till bf. TVÅ små dagar.

Plus två veckor om bebisarna trivs för bra.

Och nu har dom börjat bygga på ett nytt hus bredvid vårt, så hoppas verkligen inte dom ska väsnas för mycket sen när bebisen är ute, känner ilskan redan när dom väcker bebisen som precis somna. Finns alltid något att vara arg över. Hehe.. Kan säga att igår höll jag på att gå ut och skrika på dom att dom skulle hålla käften för att jag hade så ont. Haha.!!

Dottern mådde bättre idag, så klart. Idag ville hon inte alls till dagis. Hon har fått dom små gummibanden man pysslar ihop armband av och älskar det. Blev så glad igår att hon satt lugnt med mig och pyssla ihop armband utan att vara sur. Det värmde i mamma hjärtat.

Ha en underbar dag, så skrivs vi senare ikväll. Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-08 08:22:17 följande:

Jo jag känner med dig, tänker verkligen inte på något annat! Blir galen...och ja om vi går över kan de ju låsa in oss båda så kan vi sitta där o muttra förbannat tillsammans!

Trodde av hela mitt hjärta att jag verkligen skulle ha bebis nu.. Helt säker.. Så mkt känningar i veckovis. Känner mig nästan lurad :)

Usch ja det där ständiga dåliga samvetet man för ofta kan ha för sina barn.. Örk de e jobbigt! Men det är bara nu, en sådan liiten period i hennes liv då mamma inte riktigt är sig själv, det glömmer hon! Och du gör ju ditt bästa utifrån dina förutsättningar, vi är mänskliga och det är ok o va lite "kassare" mamma ibland. Kan inte alltid vara på topp!

Igår kväll hade jag världens busigaste bebis i magen, att man kan röra sig så mycket som han trots en vikt på cirka 3,7 nu ?! Haha det känns ju om man säger så, inbillade mig att han borrade o tryckte ner sig djupare ner. För inatt kl 3.45 vaknade jag av förvärkar. (Ha aldrig vaknat någon natt av värkar) så jag trodde verkligen "NU händer det" klockade mina starka förvärkar, mensvärken o sd var verkligen synkade, höll i sig i en minut och kom var tionde minut precis! Sen avtog det kl 5.00 o jag passade på att somna om!

Sedan dess ha det varit lugnt. Kroppen lurade mig igen..

Ska vara på förlossningen kl 9.30 idag för ny ctg-kurva. (Endast för att jag sökt vård pga mindre aktivitet i magen förra veckan) så bara en rutin de har. Men alltid kul att höra det lilla hjärtat ticka :)

Drömde mig iväg imorse o tänkte mig in i känslan, av att ligga där i sängen o se min sambo byta blöja på vår bebis för första gången, se hans kärlek till hans första son, fantiserade hur lille Charlie skulle se ut, liten svarthårig söt unge man vill pussa ihjäl <3 åå vad jag längtar !! Så otroligt nära <3

Har du fått sova bra?! Kram!!

• Jessica 868

Ps: inatt har jag också vaknat av förvärkar, men har kunnat somna om igen. Så kropparna lurar oss tills det smäller till en dag/natt

Pernilla0414 skrev 2014-10-08 08:22:17 följande:

Jo jag känner med dig, tänker verkligen inte på något annat! Blir galen...och ja om vi går över kan de ju låsa in oss båda så kan vi sitta där o muttra förbannat tillsammans!

Trodde av hela mitt hjärta att jag verkligen skulle ha bebis nu.. Helt säker.. Så mkt känningar i veckovis. Känner mig nästan lurad :)

Usch ja det där ständiga dåliga samvetet man för ofta kan ha för sina barn.. Örk de e jobbigt! Men det är bara nu, en sådan liiten period i hennes liv då mamma inte riktigt är sig själv, det glömmer hon! Och du gör ju ditt bästa utifrån dina förutsättningar, vi är mänskliga och det är ok o va lite "kassare" mamma ibland. Kan inte alltid vara på topp!

Igår kväll hade jag världens busigaste bebis i magen, att man kan röra sig så mycket som han trots en vikt på cirka 3,7 nu ?! Haha det känns ju om man säger så, inbillade mig att han borrade o tryckte ner sig djupare ner. För inatt kl 3.45 vaknade jag av förvärkar. (Ha aldrig vaknat någon natt av värkar) så jag trodde verkligen "NU händer det" klockade mina starka förvärkar, mensvärken o sd var verkligen synkade, höll i sig i en minut och kom var tionde minut precis! Sen avtog det kl 5.00 o jag passade på att somna om!

Sedan dess ha det varit lugnt. Kroppen lurade mig igen..

Ska vara på förlossningen kl 9.30 idag för ny ctg-kurva. (Endast för att jag sökt vård pga mindre aktivitet i magen förra veckan) så bara en rutin de har. Men alltid kul att höra det lilla hjärtat ticka :)

Drömde mig iväg imorse o tänkte mig in i känslan, av att ligga där i sängen o se min sambo byta blöja på vår bebis för första gången, se hans kärlek till hans första son, fantiserade hur lille Charlie skulle se ut, liten svarthårig söt unge man vill pussa ihjäl <3 åå vad jag längtar !! Så otroligt nära <3

Har du fått sova bra?! Kram!!

• Jessica 868

Tack så jätte mycket.!

BigMami skrev 2014-10-08 06:35:05 följande:

Håller tummarna att det snart är dags för Er! Jag tycker Ni är så duktiga och kämpar Snart är de små hos er..

Svar på tråden BF inom två månader