• Anonym (Kille 28år TS)

För tidig utlösning - min resa

Ja, var börjar man. För snart tio år sen träffades jag och min sambo. Vi har sen dess varit ett par, förlovat oss, byggt hus, rest och nu väntar vi vårt andra barn. Livet har varit på en pinne kan man säga, förutom mitt prikära problem.

Klart att det har skapat viss frustration men hon har aldrig visat några tecken på misströst, ilska eller irritation. Tvärtom har hon haft en uppmuntrande attityd till det hela. Varpå tiden runnit iväg..

Med för tidig utlösning menar jag ejakulering redan efter första "jucket". Oralsex går hur bra som helst, likaså handpåläggning. Hittills har vi testat det mesta men det går absolut inte att gå hur långt som helst då spänningen försvinner och hon tappar lusten.

Vi båda ser bra ut (om nu det spelar någon roll), skäms inte för nakenhet eller är speciellt stressade över situationen. Men dom gånger det har fungerat för oss så har vi haft otroligt roligt. Så nu tänkte jag ta vården till hjälp för att lösa detta.

Steg ett är att kontakta sin vårdcentral. Bemötandet av vårdcentralen var långt över förväntan. Hon lät väldigt glad och upplyftande till att jag vågat ringa. Definitivt en kick för mig som gör att detta känns som rätt väg att gå.

Så om en vecka ringer en kvinnlig läkare för att intervjua mig så att vi kan gå vidare därifrån. Min "resa" om vårdhjälp vid för tidig utlösning tänkte jag dela med mig här. Tanken är att andra med liknande problem ska våga prata om det öppet med vården utan att skämmas.

PS Jag skulle kunna skriva massor om våra försök, levnadsstil mm men då förlorar tråden fokus tycker jag. Vi är rätt vanliga kan man säga.

• Svar på tråden För tidig utlösning - min resa
  • Anonym (Nyfiken)

Varför kommer du efter första jucket, är det för skönt? Borde inte oralsex vara lika skönt?

• Anonym (Kille 28år TS)

Oralsex är oerhört skönt.

Hur som så vet jag inte alls varför jag kommer direkt vid själva penetreringen. Vid just oralsex eller "handjobb" så bestämmer jag helt och hållet över min kropp (i stort sett). Jag tror nästan att jag skulle kunna hålla mig hur länge som helst.

Jag tror att jag spänner mig trots allt varenda gång fastän jag är lugn i övrigt.

• Anonym (Kille 28år TS)

Har jag druckit alkohol och blivit berusad så klarar jag också längre stunder. Men med familj och aktivt sportliv dricker jag mig sällan/aldrig berusad. På sin höjd 1ggr/år och då brukar det vara på någon firmafest där min sambo inte är med. Nu menar jag inte att jag ligger med andra då..

• Anonym (Undrande)

Kan du inte fortsätta en gång till om det har gått för dig?

• Anonym (Kille 28år TS)

Jag kan, men min sambo vill inte.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Kille 28år TS) skrev 2014-09-08 12:34:11 följande:

Jag kan, men min sambo vill inte.

Men vaddå, vill hon inte ha samlag egentligen? Om varje försök tar slut efter första stöten, får hon ju aldrig uppleva samlag. Varför skulle hon inte ta chansen att låta dig köra en gång till?
  • Anonym (Kille 28år TS)

Så är det, släpp det.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Kille 28år TS) skrev 2014-09-08 14:25:06 följande:

Så är det, släpp det.

Men det är väl där problemet ligger då egentligen. Hon vill inte. Det är lite svårt att förstå. Så länge du inte kommer får du fortsätta, men så fort du har sprutat avvisar hon dig? Det verkar mera som att det är samspelet mellan er som är problemet och inte din utlösning. Får hon nånsin orgasm själv då?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Kille 28år TS) skrev 2014-09-08 14:25:06 följande:

Så är det, släpp det.

Men det är väl där problemet ligger då egentligen. Hon vill inte. Det är lite svårt att förstå. Så länge du inte kommer får du fortsätta, men så fort du har sprutat avvisar hon dig? Det verkar mera som att det är samspelet mellan er som är problemet och inte din utlösning. Får hon nånsin orgasm själv då?
  • MrMom
    Anonym (Kille 28år TS) skrev 2014-09-08 10:00:06 följande:

Ja, var börjar man. För snart tio år sen träffades jag och min sambo. Vi har sen dess varit ett par, förlovat oss, byggt hus, rest och nu väntar vi vårt andra barn. Livet har varit på en pinne kan man säga, förutom mitt prikära problem.

Klart att det har skapat viss frustration men hon har aldrig visat några tecken på misströst, ilska eller irritation. Tvärtom har hon haft en uppmuntrande attityd till det hela. Varpå tiden runnit iväg..

Med för tidig utlösning menar jag ejakulering redan efter första "jucket". Oralsex går hur bra som helst, likaså handpåläggning. Hittills har vi testat det mesta men det går absolut inte att gå hur långt som helst då spänningen försvinner och hon tappar lusten.

Vi båda ser bra ut (om nu det spelar någon roll), skäms inte för nakenhet eller är speciellt stressade över situationen. Men dom gånger det har fungerat för oss så har vi haft otroligt roligt. Så nu tänkte jag ta vården till hjälp för att lösa detta.

Steg ett är att kontakta sin vårdcentral. Bemötandet av vårdcentralen var långt över förväntan. Hon lät väldigt glad och upplyftande till att jag vågat ringa. Definitivt en kick för mig som gör att detta känns som rätt väg att gå.

Så om en vecka ringer en kvinnlig läkare för att intervjua mig så att vi kan gå vidare därifrån. Min "resa" om vårdhjälp vid för tidig utlösning tänkte jag dela med mig här. Tanken är att andra med liknande problem ska våga prata om det öppet med vården utan att skämmas.

PS Jag skulle kunna skriva massor om våra försök, levnadsstil mm men då förlorar tråden fokus tycker jag. Vi är rätt vanliga kan man säga.

Har du haft samma problem med tidigare tjejer eller hon är din första?

Jag älskar välformade rumpor och bröst i alla deras former!!
  • Karl71

Har du testat klassikern att runka av dig själv någon halvtimma innan du tror ni kommer få till det?

Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Anonym (Kille 28år TS)
    MrMom skrev 2014-09-08 15:23:47 följande:
    Har du haft samma problem med tidigare tjejer eller hon är din första?
    Nej.
    Karl71 skrev 2014-09-08 17:29:07 följande:

Har du testat klassikern att runka av dig själv någon halvtimma innan du tror ni kommer få till det?

Ja. Även direkt i duschen innan bara någon minut en snabbis och det hjälper lite.
    Anonym (Undrande) skrev 2014-09-08 14:31:20 följande:
    Vill och vill. Tänk på att vi har varit ett par länge och hennes sexuella lust har aldrig varit lika hög som min varpå det blivit en ond cirkel. I hennes ögon är man klar när killen kommit även om jag försökt ändra på det. Men jag kan ju inte tvinga henne. Ibland blir hon frustrerad vilket totalt slår bakut på sexlusten, vilket jag förstår. Det är ju som för mig, jag lessnar ju också på att försöka till slut. Det är ju inte skönt (jo, lite) att komma så tidigt men det är framförallt inte roligt. Lite svårt är det att sätta ord på situationen. Nackdelen är väl att vi sedan rätt ung ålder utvecklats tillsammans och på så sätt bildat en ond cirkel. På tu man hand tror jag definitivt vi hade nått längre. Men det är ju lite sent att "leka av sig" nu. Det vill jag inte heller.. jag vill bara att båda ska få njuta av sex med penetrering.

Hur som så ringde läkaren idag. Tyvärr så har jag jordens mest oengagerade läkare som inte ställde en fråga. Jag berättade helt sonika en kortversion i hopp om att hon skulle börja intervjua mig men så blev det inte. Hon sa att det inte fanns något att göra. Då påtalade jag medicinen som 1177 bl.a hänvisar till och eller terapi vilket hon skulle kolla lite på och höra av sig. Samtalet var över på under 1 minut.

Då ringde jag tillbaka till min VC och pratade med distr. ssk igen och förklarade läget. Hon bemötte mig professionellt och upplyftande. Intervjun som jag förväntade mig av läkaren tog hon och ordnade sedan fram en ny tid med en helt annan läkare som hon själv kände förtroende för i den här frågan. Hon skulle kontakta honom internt och förklara läget plus att hon skrev upp honom på en ny telefontid på fredag.

Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen men med lite mer hopp om detta samtal.

• Anonym (Samma problem..)

Hej! Hur har de gått för dig? & hur tog du dig vidare?.jag har exskt samma problem som du beskriver dock med en våldigt frustrerad fru?.

• Tony Soprano

Jag tycker att du ska be om en omskärelse, jag hade ditt problem under många år, men omskälelsen hjälpte bra! Efter ingreppet så kan du inte ligga på ett tag, med det är det värt!

• Anonym (40ish)

Tråden är 10 år gammal. Men jag har också typ samma problem och en numera kåt fru. TS berättelse är ganska lik min men jag har tränat upp mig. Kan oftast hålla 5-15 minuter numera.. Men det är fortfarande startstop som gäller, att vara otroligt försiktig de första minuterna.. ibland måste vi ligga helt still efter penetration..  och när frun är nära och sätter fart kommer jag alltid för tidigt och jag får fortsätta med dildo eller smeka henne till orgasm. 

Vi har under 25 år testat det mesta och jag slår ett slag för penisring och kondom! Vet inte om det är åldern som gör det (40+) men med ringen så håller stånder och jag kan köra vidare efter en utlösning och hålla på riktigt länge. Vi kör utan skydd så därför kondom som min fru avskyr.. annars kör vi oftast avbrutet och då är det start-stop som gäller. 

En annan metod som inte alltid fungerar är att nästan komma, ligga helt stilla och känna hur penis pulserar men spänna sig så att den inte pumpar fram sperma. Då kan man köra på ordentligt en stund innan man kommer igen. Detta fungerar kanske 20% av gångerna men lyckas det känner man sig som en kung!

Annars har vi testat xylocain som inte fungerade och flertalet olika bedövningsspray och bedövningskrämer. Jag har aldrig testat piller. Analt fungerar lite bättre, tvärt om vad många säger är det slappare och det går att köra betydligt hårdare utan att komma.

Min fru har en låda med leksaker och ofta löser hon sin orgasm själv om vi har en snabbis på morgonen. Jag tycker att det är skönt att jag vet att hon blir tillfredsställd men det tog tid att komma dit. Hon kommer också snabbt så dagen brukar numera börja med att jag kysser henne ömt, smeker henne över blygdläpparna tills jag känner att hon är rejält våt, sen för jag in den, kommer på ett par juck, räcker henne satisfyern, går upp och sätter på kaffet så kommer hon tillfredsställd och lycklig till frukosten ett par minuter senare.

Att komma snabbt kan alltså absolut vara en fördel, ofta kör vi en snabbis i köket eller på toaletten medan barnen är på annat håll! Då brukar hon suga på min örsnibb och leda min hand sitt hennes sköte och viska att hon är redo :)

Svar på tråden För tidig utlösning - min resa