• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • mary03
    Nrk79 skrev 2014-12-13 09:46:48 följande:

Fått svar från fostervattensprovet! Allt är bra med bebben och det är en liten pojke där inne! :) Känns så underbart skönt att nu kunna pusta ut! :)

va skön att allt var bra :) vi har rul på fredag, väntar med spänning på vem de är som gömmer sig i magen. tror de är en tjej :D
  • Nrk79
    mary03 skrev 2014-12-14 17:05:55 följande:
    va skön att allt var bra :) vi har rul på fredag, väntar med spänning på vem de är som gömmer sig i magen. tror de är en tjej :D
    Hej Mary.

Har ni sett lillen något innan eller blir det första gången på fredag? Lycka till! Kommer nog få en rul i mellandagarna eller efter nyår, är i vecka 17 på måndag så borde bli rätt snart. Ha det så bra!
  • xavante
    Nrk79 skrev 2014-12-13 09:46:48 följande:

Fått svar från fostervattensprovet! Allt är bra med bebben och det är en liten pojke där inne! :) Känns så underbart skönt att nu kunna pusta ut! :)

Vad härligt att höra
  • mary03
    Nrk79 skrev 2014-12-14 20:50:31 följande:
    Hej Mary.

Har ni sett lillen något innan eller blir det första gången på fredag? Lycka till! Kommer nog få en rul i mellandagarna eller efter nyår, är i vecka 17 på måndag så borde bli rätt snart. Ha det så bra!
    Vi har varit på 2 ul, KUB i V12 och ett på gyn i V15, båda såg bra ut :) Känner bebisen puffa omkring nästan varje dag så tror den mår bra där inne. Är otroligt orolig att dom ska hitta nån missbildning på urinblåsan eller njurarna eller hjärtat så den inte klarar sig. det händer ju extremt sällan så jag borde inte oroa mig men kan ju inte låta bli nojig som man är. tänk att man alltid hittar något nytt att oroa sig för :D
  • KajMar

Hej på er! Vi väntar första barnet med BF 1 maj 2015. Bor i österbotten, Finland och hoppar gärna in här! :)

• marriew

Hej,

Var ett tag sen jag var inne och läste.

Jag är nu i v.19+6, blev flyttad till 7e maj:)

När vi var på RUL bad vi henne skriva ner könet på en lapp och sätta det i ett kuvert som vi ska öppna på julafton:)

Jag har ännu inte känt nå sparkar, bara ett annorlunda kurrande i magen som kanske kan vara kotten:)

Har även foglossning från h-vetet så är sjukskriven 100% from november.

Hoppas alla ni mammor mår bra, annars önskar jag att ni mår bättre snart:)

Julkramar :)

• H@llon

Jag har känt bebisen röra sig/sparka nästan varje kväll i en vecka. Han kommer igång då jag lägger mig för att sova. ??

• VMS
    H@llon skrev 2014-12-19 20:36:57 följande:

Jag har känt bebisen röra sig/sparka nästan varje kväll i en vecka. Han kommer igång då jag lägger mig för att sova. ??

Åh, vad mysigt! Längtar till jag känner sparkar osv :)

Det brukar väl vara så, för bär du är igång så blir det vaggning där inne & sen när du lägger dig ner för att sova kommer den igång för att den har sovit hela dagen ;)
  • H@llon
    VMS skrev 2014-12-19 22:18:41 följande:

Åh, vad mysigt! Längtar till jag känner sparkar osv :)

Det brukar väl vara så, för bär du är igång så blir det vaggning där inne & sen när du lägger dig ner för att sova kommer den igång för att den har sovit hela dagen ;)

Ja det sägs ju det. :) Tycker det är lite konstigt att han inte rör sig när jag ligger i soffan och tittar på tv, min killes teori är att det inte är tyst då.

Inatt var han aktiv när jag vaknade och låg vaken vid kl 4. Och nu sparkade han precis till, har inte klivit ur sängen än. Myyyys!
  • Mamma20/5

Igår va de rul för våran del och vi fick nog den bästa julklappen genom tiderna :) de är tvillingar i magen <3 båda två mår så bra så och verkar växa jämt! Blev framflyttad något så 19+5 idag :)

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.