• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • Mamma20/5

Då har jag tt in i v 14, känns som att veckorna går fort nu :) illamåendet håller i sig och jag håller på att bli tokig... O nu har drömmarna börjat, hel luriga och jätte konstiga. När jag väl vaknar kan jag inte släppa dom. Varit på en andra träff med bm, alla tester va bra, men har gått ner i vikt så ska snart dit igen o kolla läget så inte lillen tar skada.

• Stiffin
    Mamma20/5 skrev 2014-11-14 07:37:32 följande:

Då har jag tt in i v 14, känns som att veckorna går fort nu :) illamåendet håller i sig och jag håller på att bli tokig... O nu har drömmarna börjat, hel luriga och jätte konstiga. När jag väl vaknar kan jag inte släppa dom. Varit på en andra träff med bm, alla tester va bra, men har gått ner i vikt så ska snart dit igen o kolla läget så inte lillen tar skada.

Hahaha, åhhh vad jag känner igen mig! Vi gick också in i vecka 14 idag och jag har helsjuka drömmar. Kan drömma om människor jag inte träffat på 15 år och ja. All bets are off :) Hur mår du annars?
  • mary03

tycker jag fått så sjukt stor mage! har gått upp typ tre kg i vikt, men magen är verkligen jätterund :) hade magrutor innan graviditeten så det kanske syns extra när magen inte är platt längre ;) blir nästan fundersam om det verkligen kan vara bebisen som gör magen så stor? är i v 15 på söndag... nån annan?
    tänkte också fråga om nån mer fått konstig smak i munnen? har en besk smak i munnen konstant sen igår...jätteknepigt! har ju hört om metallsmak men just den beska smaken tycker jag är lite skum...
    hoppas alla ni mammor mår bra där ute!

• Mamma20/5
    Stiffin skrev 2014-11-14 07:51:47 följande:

Hahaha, åhhh vad jag känner igen mig! Vi gick också in i vecka 14 idag och jag har helsjuka drömmar. Kan drömma om människor jag inte träffat på 15 år och ja. All bets are off :) Hur mår du annars?

Hehehe! Ja, de är ju nästan spännande att gå o lägg sig :P illamåendet is a bitch, men magen syns ganska mycket nu så de är mysigt :) kommer på mig själv med att gå o klappa på den hela tiden! Hur är de med dig annars?
  • Starshaped
    Wikki5 skrev 2014-11-14 20:48:53 följande:

Någon annans som nästan ser hög gravid ut haha? :)

Vilken vecka är du i? :)
  • H@llon
    Wikki5 skrev 2014-11-14 20:48:53 följande:

Någon annans som nästan ser hög gravid ut haha? :)

Jag gör. Iaf bra mycket längre gången än vad jag är..
  • Sessan 83 K

Idag var det dags för KUB- har varit så nervös inför detta så jag vaknade kl 04.00 inatt och var klarvaken.... tusen tankar gick genom huvudet. Kl 11.15 fick vi se det finaste vi någonsin sett. Alla prover var bra och bebis följer kurvan perfekt :) Nu, först nu kan jag äntligen ta in att jag är gravid :) Eftersom jag inte har mått dåligt alls under graviditeten hitills- inte ens någon trötthet har jag känt av. Så nu ska jag äntligen njuta av att vara gravid och få fira jul med nära och kära med en fin liten kula till mage :)

VMS: Vi ska på RUL samma datum som ni 30/12 ;) whoop hoppas vi ses! Vilken tid har ni fått?

• VMS
    Sessan 83 K skrev 2014-11-17 17:14:54 följande:

Idag var det dags för KUB- har varit så nervös inför detta så jag vaknade kl 04.00 inatt och var klarvaken.... tusen tankar gick genom huvudet. Kl 11.15 fick vi se det finaste vi någonsin sett. Alla prover var bra och bebis följer kurvan perfekt :) Nu, först nu kan jag äntligen ta in att jag är gravid :) Eftersom jag inte har mått dåligt alls under graviditeten hitills- inte ens någon trötthet har jag känt av. Så nu ska jag äntligen njuta av att vara gravid och få fira jul med nära och kära med en fin liten kula till mage :)

VMS: Vi ska på RUL samma datum som ni 30/12 ;) whoop hoppas vi ses! Vilken tid har ni fått?

Ååh, vad skönt att allt var bra & den följer kurvan! :)

Nemen, vad roligt att vi fått samma dag :) Vi har tid klockan 13 :) & ni då? Ja, det hoppas vi att vi ses där!
  • Nrk79
    Sessan 83 K skrev 2014-11-17 17:14:54 följande:

Vad härligt att få se lillen och att höra att allt är bra. Ska själv dit om två dagar och tänker mer och mer på det. Sedan fick jag veta att min bonusbrorsa fått en pojke i natt och han föddes i bilen då han hade så brått ut! Så det kan gå! :)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.