• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • Mamma20/5
    Nrk79 skrev 2014-12-06 09:48:25 följande:

Åh vad roligt! Hur kändes det? På vilket sätt liksom? Har hört att det känns som en rörelse i ett akvarium eller en fjäder... :) Längtar!!!

Ja, de är en ganska bra beskrivning, en svag rörelse genom vatten. En liten puff bara :) måste fortfarande vara ganska stilla o lugn för att känna nått, men jätte mysigt! Mannan tycker de är orättvist o sitter med handen på magen varje chans han får :)
  • mamma26/5

Är det fler som har problem med sömnen? Har de senaste nätterna inte kunnat komma till ro o somna förrän morgontimmarna 4-5, riktigt jobbigt :/

• sina86
    mamma26/5 skrev 2014-12-07 21:59:11 följande:

Är det fler som har problem med sömnen? Har de senaste nätterna inte kunnat komma till ro o somna förrän morgontimmarna 4-5, riktigt jobbigt :/

Samma här! Hade så första veckorna också. Nu är jag i vecka 16 och har fått problem igen. Vaknar vid 2-3 varje natt och måste kissa sen tar det ibland flera timmar innan jag somnar om igen. Och när jag väl gör det så drömmer jag helt sjuka drömma och flera gånger har jag vaknat av att jag gråter.
  • MiWe

15+5
    Jag vill bara sluta må dåligt nu. Den här ständiga åksjukan knäcker mig, vill inte äta nåt, inte sugen på nåt. Men jag vet att jag måste äta. Trött, förkyld, huvudvärk och illamående.

Det skulle ju vara den BÄSTA tiden nu, vad 17..? :(  *gnäll*

• sina86

Har ni berätta på jobbet än? Min chef vet och min ena arbetsgrupp vet. Hade egentligen tänkt vänta till efter ul men fick en fråga jag inte kunde slingra mig ur :) Har en arbetsgrupp till som inte vet (jobbar som personlig assistent). Grejen är att jag kommer typ inte träffa nån av dom ordinarie innan jul. När vi ses igen har jag nog passerat vecka 20. Funderar på att skriva det i vår gemensamma facebook-chatt istället, eller är det dumt att inte ta det personligen?

• Mamma20/5
    MiWe skrev 2014-12-09 16:07:32 följande:

15+5

Jag vill bara sluta må dåligt nu. Den här ständiga åksjukan knäcker mig, vill inte äta nåt, inte sugen på nåt. Men jag vet att jag måste äta. Trött, förkyld, huvudvärk och illamående.

Det skulle ju vara den BÄSTA tiden nu, vad 17..? :(  *gnäll*

Jag förstår, och lider verkligen med dig! Stackare :( usch va jobbigt!! Sitter tyvärr i samma sits, 17+0. Känner du att du får nån hjälp av bm?
  • MiWe
    Mamma20/5 skrev 2014-12-10 14:16:13 följande:
    Jag förstår, och lider verkligen med dig! Stackare :( usch va jobbigt!! Sitter tyvärr i samma sits, 17+0. Känner du att du får nån hjälp av bm?

Tack! Nä, vad ska BM göra... Har inte haft kontakt med MVC sedan provtagningen för KUB och cellprovtagningen.

Fast jag har ju min mor som är BM och hon hjälper ju med råd o tips. Finns inte så mkt att göra tyvärr. Bara att hoppas att det går över, och ta Postafen om det är totalkatastrof med illamåendet. Känner iaf att Sinupret Forte funkar bra för bihålorna och tar udden av huvudvärken, hett tips för alla gravida med tryck bakom ögonen eller förkylning+huvudvärk!

Idag har jag fått äta en ganska stor macka med ost o skinka. :) Ikväll kanske det blir julgröt o skinkmacka. Hoppas jag blir sugen och att magen vill ha.

• Mamma20/5
    MiWe skrev 2014-12-10 16:59:42 följande:

Tack! Nä, vad ska BM göra... Har inte haft kontakt med MVC sedan provtagningen för KUB och cellprovtagningen.

Fast jag har ju min mor som är BM och hon hjälper ju med råd o tips. Finns inte så mkt att göra tyvärr. Bara att hoppas att det går över, och ta Postafen om det är totalkatastrof med illamåendet. Känner iaf att Sinupret Forte funkar bra för bihålorna och tar udden av huvudvärken, hett tips för alla gravida med tryck bakom ögonen eller förkylning+huvudvärk!

Idag har jag fått äta en ganska stor macka med ost o skinka. :) Ikväll kanske det blir julgröt o skinkmacka. Hoppas jag blir sugen och att magen vill ha.

Nee, har oxå kommit dit. Har prövat varenda receptbelagt läkemedel som finns mot illamående, som är de värsta för mig :/ tiden verkar vara de enda som kan hjälpa nu. Då håller jag tummarna för att du hade en bra dag och att de får fortsätta så i några dagar :)
  • Nrk79

Fått svar från fostervattensprovet! Allt är bra med bebben och det är en liten pojke där inne! :) Känns så underbart skönt att nu kunna pusta ut! :)

• MiWe
    Mamma20/5 skrev 2014-12-12 10:46:25 följande:

Nee, har oxå kommit dit. Har prövat varenda receptbelagt läkemedel som finns mot illamående, som är de värsta för mig :/ tiden verkar vara de enda som kan hjälpa nu. Då håller jag tummarna för att du hade en bra dag och att de får fortsätta så i några dagar :)

Tack, det har varit ganska bra idag faktiskt, bara att tacka o hoppas det håller i sig.

Hoppas ditt illamående släpper snart med! :)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.