Inlägg från: camifranky |Visa alla inlägg
  • camifranky

BIM oktober 2014 -

Emeeliiee skrev 2014-09-28 19:37:31 följande:

Tack ska ni ha! :)

Någon mer än jag som går runt och funderar hela dagarna huruvida det växer ett litet frö i magen? Försöker fokusera på annat, men det är väldigt svårt..

Vill bara kunna testa NUUU, men ska försöka hålla mig till på tis/ons iaf. Eller bör man rent av hålla sig ända till BIM på fredag..? 

Ibland tänker jag det, men tänker nog mer på om mensen kommer komma eller inte, om jag måste vänta en månad till för att det inte tar sig :/

Testa gärna med oss på fre, men förstår att det är svårt att vänta, så du kan säkert testa på ons också :) lycka till!
  • camifranky
    Therese2014 skrev 2014-09-28 19:59:31 följande:

Jo jag tänker på det iaf nu när det snart är bim! Men jag känner mig lite pressad också, syrran plussade första försöket en vecka sen, samma med en vän för två veckor sen. Och min sambo pratar jämt hur underbart det kommer bli med en liten. Jag är överlycklig över att vi försöker men ändå lite pressad, tänk om man inte kan få barn?:/

Jag känner lite som du. Mamma sa att hon blev gravid med oss alla 4 direkt. Och min syrra är gravid med sin andra, min bästa vän gravid med sina andra och pojkvännens brors fru är gravid med nr 2. Alla säger att de vill att vi ska plussa nu så att ungarna blir lika gamla. Sätter massa press :/
  • camifranky
    ellyangel skrev 2014-09-28 20:32:51 följande:

Just hamnat i ett litet dilemma. ÄL idag eller imorgon, tappen är öppen och mjuk och flytningarna är kraftigare. precis som de kändes förra månaden när jag hade ÄL. Blev mys igår och idag.. om jag lyckas denna månad så ger det ett BF datum 22 juni. Vi ska på utlandsresa 1-9/5.. alltså mindre än 2 månader innan, Det är med mamma, syster, bror och respektive så en ganska stor och välplanerad resa.  Jag borde väl egentligen hoppas på att det inte lyckas denna gång men jag vill ju så gärna. Kan man åka utomlands i 7e månaden?

Jag vet faktiskt inte, tror det beror på hur långt man ska och hur länga men ska vara borta. Borde finnas info att hitta på nätet om det
  • camifranky
    Muffins81 skrev 2014-09-29 08:42:26 följande:

Ellyangel: Jag reste till Thailand i vecka 28, inget jag skulle göra om men allt gick ok. Jag hade en extraförsäkring om ngt skulle hända, typ prematur födsel. Den kostade runt 2000kr, rätt dyrt men ett måste OM nåt skulle hända. Nu i efterhand vet jag som sagt inte om jag skulle göra om det, har jobbat på neo sedan dess vilket avskräckt en del. Får man fråga vart ni skall resa? Tror man inte får flyga efter vecka 34..om jag minns rätt.

En annan sak, vad tror ni om detta: glad gubbe i onsdags, negativt i torsdags. Testade för skojs skull i söndags - glad gubbe igen, och nu den där glada jävla gubben idag med!! Vad händer..? Har testat samma tid varje gång. Är inte gravid, det vet jag. Usch, måste nog kolla så allt är som det skall down there..

Jag tror faktiskt det kan vara så att du inte hade äl i ons, utan att den är nu. Spec eftersom du fått positivt två dagar i rad. Behöver ju inte vara så, och vet inte varför du fick positivt i onsdags isf, men skulle kunna vara så. Prova googla o se om det finns nåt där ute om det :)
  • camifranky
    Alvolina skrev 2014-09-29 17:38:14 följande:

Usch för denna press! MEN för att vara lite positiv så har vi 6 månader mellan vännernas barn och vårt barn. Det är inga konstigheter alls även om det är en pojke och en flicka, ena mer motorisk och den andre alltid talat bättre. Nu är de 3 och 3 1/5 år och det är ingen skillnad på dom.

Sant, några månader eller 1 år gör nog inte så stor skillnad. Vore mest kul att gå igenom samma saker samdigit o så :p sen blir man ju rädd att det kanske tar ett helt år, eller att det inte kommer gå alls. Skulle vara mycket bekvämare om jag iaf visste att vi kan bli med barn.
  • camifranky
    Sopan01 skrev 2014-09-29 20:43:02 följande:

Mitt i ÄL-tider här.. Svårt att hålla gnistan uppe.. Vi började redan dag 8 med "varannan dag", känns verkligen som en verkstad. Men min ÄL kan vara så sen som dag 19 så vi kämpar på :)

Håller tummarna för alla nu när vi närmar oss oktober!!

Ja, det blir inte alls samma grej när man ska bestämma vilka dagar man ska ha sex. Vill ju att man ska ha de bästa förutsättningarna, men att ha när man kanske inte är sugen, och inte ha när man är det är en riktig gnistandödare :/

Vi har inte gjort så än utan haft sex när vi varit sugna. Men tar de sig inte denna månad kanske vi får prova på de med.

Lycka till, hoppas din äl kommer snart så ni kan mysa hur ni vill resten av månaden sen :)
  • camifranky

Ni som har haft Bim och ska ha i dagarna, hur går det för er?? Någon som fått mens, gått över, fått några symptom eller tagit test? :) jag väntar ju bara in fredag då jag kan testa mig så hör gärna om hur det går för er andra :)

• camifranky

Var en tjej som lade upp detta i septembertråden. Känns som bra info! Nu kanske vi inte blir lika depp o tappar hoppet lika mye om vi inte plussar direkt :)

"HCG bildas av den del av fostret (alltså INTE av mamman) som ska bli livmoder. Dessa celler börjar bilda hCG dag 5 eller 6 efter befruktning. Innan dess finns alltså inget hCG alls i kroppen. Det är detta hormon som grav-testen mäter. Fostret börjar fästa till livmodern dag 6 efter befruktningen. Blodkärl börjar bildas mellan fostret och mamman i livmodern först på dag 10-11 och det är alltså först då som det kan börja komma ut hCG från foster till mammans blod så att det därmed kan filteras i njurarna och komma ut i urinen så att man kan mäta det. Med andra ord kan man mäta hCG i urinen innan förväntad mens, men i terorin kanske max 4 dagar innan man väntar den. Dessutom dubbleras halten av hCG varannan till var tredje dag till att börja med. Därför kommer många i ett tidigt skede att testa negativt trots graviditet, halten av hormon är för låg för att testerna ska kunna mäta den. Från sjukvården rekommenderar man test 1-2 veckor EFTER att mensen uteblivit just av dessa skäl"

• camifranky
    Amfam skrev 2014-09-29 22:27:19 följande:

Spännande! Hoppas hoppas! Känner du av något än?

Jag väntar (egentligen) in lördag som är min BIM. Men har smygit sig på ett illamående i ett par dagar (vilket absolut inte kom så tidigt förrq gången, så tveksamt) och idag blev det jobbigt så jag kunde inte hålla mig. Testade ikväll och kanske kan ana en skugga. Men misstänker att jag är både inbillningsjuk och alltför hoppfull. Blir ett nytt test med morgonurin imorn.

Jag har inte känt av nåt alls. Ömmandet i bröstvårtorna har släppt, vilket det brukar göra 1v efter äl. Har känt mig lite smått illamående nu på morgonen, men känns bättre efter jag ätit frukost.

Spännande! Hoppas det syns nåt på testet idag :)
  • camifranky
    Therese2014 skrev 2014-09-29 23:58:32 följande:

Har tidigare nämnt att jag hade ont i brösten en vecka nu och att dom även känts tunga men tänkte att det var lite inbillning, men idag utbrast sambon - varför är dina pattar så svullna??! Är det mjölk i dom?!!! Hahah så det känns bra att det inte är inbillning iaf, nu är det bara att hoppas att det är ett symptom också!:D

Eftersom jag aldrig har haft koll på äl och är nu alldeles för ivrig för att vänta på bim-4 så tänkte jag testa mig imorgon! Jag vet att chansen är obefintlig att det blir ett plus såhär tidigt men jag har många test här hemma och det kanske lugnar mina nerver lite;)

Hur går det själv?:)

Hehe kul! Hoppas det med brösten är ett symptom :)

Jag är inte öm i bröstvårtorna längre, men kände mig smått illamående imorde innan jag åt frukost. Kan ju såklart vara fullt normalt. Annars känner jag ingenting. Känns som ett dåligt tecken :/ har också ganska många tester hemma, men ska göra mitt bästaste att hålla mig till fre då jag är på äl+11
Svar på tråden BIM oktober 2014 -