Inlägg från: camifranky |Visa alla inlägg
  • camifranky

BIM oktober 2014 -

FiiaN skrev 2014-09-23 11:29:42 följande:

Det är första gången jag testar med äl-stickor. Jag förstår att detta inte är positivt, men frågan är, är det försent? har jag gått över ägglossningen, eller kan ägglossningen komma imorgon typ? Har verkligen inte riktigt koll på hur detta funkar? På gyn sa hon att det såg ut som jag hade äl (var där pga cellprovskontroll) . Kan någon hjälpa mig är ni snälla? :) BIM troligtvia 11/10.

Jag är rätt ny med detta och inte så bra på hur det funkar, men som jag förstår visar den positivt mellan 48-12h innan ägglossning. Sen skulle ägget vara nere i ca 1 dygn innan det går upp igen. Har jag för mig. Så om du testar positivt ena dagen, och sedan negativt andra kan det betyda att du har ägglossning inom 12 tim andra dagen. Men då är det inte försent heller eftersom ägget är nere ett dygn innan det går upp. Tror jag :p
  • camifranky

Min kille har mer bråttom med att få en bebis än vad jag har, så han är verkligen med på hela grejen :p dock försöker vi inte sådär, utan har sex när vi känner för det. Jag kollar stickor ändå bara för att hålla koll på tiden, men vi har sex ca 1-2 gånger per dag. Kanske är för mycket så funderar på att försöka hålla igen nästa månad om de inte tar sig nu.

• camifranky
    Alvolina skrev 2014-09-23 12:16:18 följande:

Vilket engagemang, 1-2 gånger är lite mycket om man ska gå på de senaste rekommendationerna. ^^ härligt att han är på i alla fall.

Hehe ja det är lite mycket men är inte bara under äl vi har det, utan alltid. Så känns knas att behöva dra ner på sexet när man ska försöka bli gravida liksom :p
  • camifranky
    ChiliFrö skrev 2014-09-23 12:59:43 följande:

Jaså ska man inte ha sex för mycket nu under äl för att bli gravida?? :O

Som jag förstått det kam det vara bra att ha sex varannan dag fram till man får positivt på äl stickan, och då köra varje dag i 3 dagar. Om man har för ofta kanske inte spermierna hinner fyllas upp, alltså bli fler och då kanske man missar tillfället faat man har sex då. Kvalitén är säkert lika, men inte mängden.
  • camifranky

Jag hade kört idag med :)

Anonym1980 skrev 2014-09-23 13:45:33 följande:

Blinkande gubbe i 3 dagar och Glad oblinkande gubbe idag på äl-test :) Vi myste igår, är det bäst att mysa på ikväll med eller ta varannan dag? Vad tror ni?

• camifranky
    Missyk skrev 2014-09-23 23:06:18 följande:

Ser att ni diskuterar Äl test. Och förstår att ni alla har de digitala? Har testat med stickor, och ja tycker aldrig de stegrar! Så på dag 19 slutade jag med de, har ju bara 29dagar cykel! Har testat en gång innan, inga utslag då heller! Men vet ju att jag , iallafall då, funkade som ja skulle då jag fick ett plus.

Nästa månad ska jag också gå all in för ett seriöst försök! För oktober månad ska minsann inte karl-skrället iväg på mina Äl dagar ;)

Jag kör med stickor. Är inte helt haj på hur det hela funkar än men fick positivt på stickorna 2 dagar i rad så antar jag hade ägglossning då. Slutade testa då med för att inte slösa.
  • camifranky

Läste på internet idag om en studie som gjorts för att se vad kaffe (koffein) gör mot fostret när man är gravid. Endast 2 koppar om dagen sla tydligen påverka fostrets tillväxt negativt så att de blir små o inte växer tillräckligt :/ läskigt om det är så eftersom rekommendationerna är på 3 koppar om dagen. Kommer hålla mig till max 1..

• camifranky
    Alvolina skrev 2014-09-25 21:16:24 följande:

Så underbart! Skicka gärna hit lite av din härliga energi. :D

Någon mer som kör med munkpeppar eller rosenrot?

Munkpeppar har jag inte hört om, men åt rosenrot alla dagar från mens till ägglossning :)
  • camifranky
    ejh97 skrev 2014-09-26 07:43:59 följande:

När kan man ta första gravtestet efter äl? Hade äl 24 september och är så sugen på att ta test redan nu

Vet att det är svårt att vänta men 2 dagar efter ägglossning är lite väl tidigt tror jag ;) Jag skulle gissa på att man kan testa 10 dagar efter äl, så i ditt fall lör den 4e. 

Jag hade äl i måndags och tänkte försöka hålla mig till att testa först fredag den 3e då det gått 11 dagar :) 

Det beror säkert på hur lång lutealfas man har också, så om man går efter bim kanske man ska testa tidigast 3 dagar innan bim? 

Är svårt att hålla sig från att inte testa, men samtidigt är det så himla tråkigt att få negativt. Det dödar hoppet lite, för mig iaf, så jag försöker vänta. 

Kul att vi har typ samtidigt iaf! Lycka till och håll oss uppdaterade :) 
  • camifranky
    nygift skrev 2014-09-26 19:37:20 följande:

Trevlig helg alla. En vecka kvar till bim för mig håller tummarna på att lyckas :)

Härligt! Ha en bra helg och försök fokusera på annat än bim så går nog tiden fortare ;) 
Svar på tråden BIM oktober 2014 -