Inlägg från: camifranky |Visa alla inlägg
  • camifranky

BIM oktober 2014 -

Muffins81 skrev 2014-09-28 14:59:04 följande:

Lite förvirrad här, jag fick positivt ältest på dag 12 (i onsdags), sedan negativt dagen efter. Har haft älkänningar även igår lördag, så nu imorse tog jag ett test och fick glad gubbe idag med. Har testat samma tid alla gångerna, dvs på morgonen. Knasigt. Man undrar ju när äl egentligen är. Vi har haft sex torsdag och fredag.

Vad konstigt. Hur har det sett ut andra månader med cykeln? Är det i onsdag eller nu du borde ha äl? Det skulle kunna vara så att du inte hade sist du testade utan har nu, så ni kanske borde ha sex idag och några dagar framåt med för att vara på säkra sidan? 
  • camifranky
    Muffins81 skrev 2014-09-28 16:16:24 följande:

camifranky: Saken är ju den att senaste mens var lite försenad, och om nästa cykel också blir så lång (typ 31 dgr) skall jag ha äl idag. Fast om man går efter hur lång cykel jag brukar ha stämmer det att jag hade äl i torsdags/fredags. Så skumt! Jag tror ändå jag räknar med att jag hade äl i fredags eller så...fast 17 vet. Känns jättemärkligt att ha fått glad gubbe idag. Jag vet att jag inte är gravid, helt 100% säker. 

Jobbigt när kroppen och testen spökar sådär.. Du kanske borde testa ikväll eller imorrn bitti med för att se om det fortfarande visar positivt? Om det inte gör det kanske du kan känna dig mer säker på att den var i fredags än att den är nu.
  • camifranky
    Therese2014 skrev 2014-09-28 16:06:38 följande:
    Okej haha då får sambon hålla sig i skinnet då:)

har inte haft någon koll alls innan hur jag har haft det runt äl och mens men denna gången när man försöker har jag märkt att jag har haft ont i brösten sen äl(upp mot armhålorna) men jag vet inte om jag brukar ha det haha har inte varit så uppmärksam tidigare:) får hoppas att det är symptom för jag minns inte att jag haft ont i en hel vecka tidigare:p

Åh det tycker jag att du ska göra, hade också tänkt mig fredag:) Jag förbereder mig inte på ett plus men jag har inte heller något tålamod att vänta, eller att springa till toan hela tiden för att kolla efter mens, nej då testar jag hellre tidigare:)
    Hehe ne jag vill inte heller springa och kolla efter mens :p Dessutom tror jag att de flesta ska kunna testa positivt 2-3 dagar innan beräknad bim, och om det är så vill jag inte vänta längre i onödan (; 

Hoppas det är symptom för dig! Slutade du nyss med preventivmedel eller har ni börjat försöka oskyddat nu? Det kan ju ta ett tag för kroppen att komma i synk och innan man lär sig hur den fungerar. 

När jag slutade med mina piller i juli mådde jag jättekonstigt och hade konstant ont i magen i 2 veckor. Sedan har kroppen ställt om sig och jag har börjat känna av mensvärk och pms mer nu än någonsin. Är jobbigt men då vet jag att det nog är som det ska nu iaf :) 
  • camifranky
    Muffins81 skrev 2014-09-28 16:36:55 följande:

Camifranky: Ja, egentligen borde man väl inte testa.. Jag tror det får bli lite sex ikväll ändå hehe, för säkerhetsskull.

Hehe låter bra det ;) lycka till!
  • camifranky
    stjärnasomärdin skrev 2014-09-28 17:01:39 följande:

Nästa gång någon uppdaterar BIM-listan får ni gärna ta bort mig. Min mens kom en vecka för tidigt vilket gör att vi inte kan börja denna månaden då jag inte vill vara längre än 22 veckor när vi åker på vår resa i början på nästa år. Suck. Sen börjar tankarna smyga sig på - är det verkligen ett bra tillfälle? Borde vi inte vänta? Är förutsättningarna de bästa? Aaaaaaaaaaaa, jag orkar inte med det här. Jag vill ha bebis, NU, och det gör lite extra ont att veta att jag skulle ha legat här med en liten nykläckt breve mig nu om det hade gått hela vägen...bf 25 september med alldeles perfekt timing och förutsättningar... Förlåt, var bara tvungen att spy ut min förvirring!!

Tråkigt :( jag får sådana tankar hela tiden, att det kanske inte är rätt tillfälle. Men det kommer väl säkert aldrig att vara rätt tillfälle så vi kör ändå o tar det som det kommer
  • camifranky
    Therese2014 skrev 2014-09-28 17:58:06 följande:
    Nej vi har inte använt något skydd, utan körde avbrutet, detta är första cykeln vi kört fullt ut:D

Jag har inte haft någon koll alls på min cykel eller något sånt, aldrig märkt av något innan heller utan det enda jag vetat är att jag får ont i brösten och mensvärk en dag innan och att det är fem veckor till nästa mens första dag:p

Så jag antar att jag letar symptom nu när jag ska hålla koll på alla tecken i cykeln, eller så krånglar mensen för första gången på år och det är därför jag har ont i brösten, det återstår att se:)

Men vad härligt att du kan läsa av kroppen iaf!:)

Skulle vara så roligt om vi båda plussa på fredag:D
    vågar nästan lova att du kommer ha stenkoll på din cykel och dina symptom om några månader ifall ni fortfarande försöker då ;)

Jag kollar tillbaka och räknar på dagarna alldeles för ofta ^^ är rätt säker på att min lutealfas är 12 dagar, så borde isådana fall vara bim-1 på fre.

Hoppas vi båda plussar!! :D  
  • camifranky
    nygift skrev 2014-09-28 18:05:05 följande:

Hej alla har räknat fel har bim på fredag den 3/10

Normalt brukar jag ha ont o brösten o känna av mensvärk. Inte ont alls i brösten o ingen mensvärk. Men super hård i magen o så ilar det. O illamående till o från väntar på spänning ska försöka hålla mig från att testa :)

Tror att jag räknat fel också, och har 4/10. svårt att säga säkert. Testa gärna med mig och Therese2014 på fredag, så hoppas jag att vi får ett plus alla tre (((: 
  • camifranky
    nygift skrev 2014-09-28 18:36:19 följande:
    Haha då kör vi på fredag :) vad ska ni använda er av för tester?,
    Jag har stickor från graviditetskollen. Tänkte köpa nåt digitalt och dyrare först när jag plussat för att få det bekräftat från en säkrare källa :)
  • camifranky
    stjärnasomärdin skrev 2014-09-28 18:42:09 följande:
    Det är helt sant, det kommer inte vara ett bättre tillfälle om vi väntar och så fortsätter det så. På så vis blir det aldrig någon bebis. Vi siktar in oss på nästa cykel och hoppas att vi landat i ett beslut som känns bra tills dess! Så svårt när hjärtat och hjärnan resonerar heeeelt olika!
    Nej precis, sen vet man aldrig hur lång tid det kan ta. Om man skulle vänta ett år kanske det blir 2års väntan ifall det tar 1år att bli gravid. Snittet ska tydligen ligga på 7 mån, och om det är så kommer jag bli gravid först i typ mars :( 
  • camifranky
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

12/9 
    Emmissara 19år 1a barnet 4e försöket ingen mens inget plus

25/9
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket med ÄL-tester (16 försöket)

28/9 
    Krishna, 26 år, 1:a barnet, 5:e försöket

1/10
    Smiley85girl

2/10 
    MissyK, 27år, 2:a barnet, 2:a försöket
    NILE90, 23 år, 1:a barnet, 5:e försöket

3/10 
    Satfläsk, Insemination 
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e försöket
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
    Emrrliiee 24år, 1:a försöket