• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • snuttan87

Jag tänker automatiskt på namn min sambo tycker dock att det är lite tidig, men jag ska börja skriva en lista så får man se vilket som passar sen vet ni när man kan se om det är en pojke eller flicka?

• sophiejennifer

Jag mår så sjukt dåligt. Kan inte sova, spyr konstant. Är yr. Hela vänster lår är avdomnat och höften gör ont, något som de avfärdar som "en liten nerv som hamnat i kläm bara". Förra graviditeten var fantastisk, de 18 veckor den varade, jag va gladare och mådde bättre än på länge men nu vill jag bara ligga hemma hela dagen. Det går ju givetvis inte men jag vet inte va jag ska göra. I vanliga fall är jag positiv och jg känner nu att hormonerna bara tar över hela mitt liv.

Vad ska man göra? Hur orkar man jobba med konstant illamående och yrsel?

• SJLN
    MorCaa skrev 2014-09-17 09:03:19 följande:

Har ni börjat tänka på namn redan? Jag tycker det är så svårt.. Jag vill ha nåt lite mer ovanligt, samtidigt så ska det "passa" med syskonens namn.. :/

Ja, jag har börjat tänka lite på namn men inte kommit så långt att jag har några konkreta förslag. Jag tror att när det kommer till namn kommer jag och sambon ha rätt svårt att komma överens.
  • MorCaa
    Babyfeber skrev 2014-09-17 10:20:44 följande:

Jag har en lista med namn :) men sen är det ju inte säkert att nåt av namnen passar den lilla :)

Ja så är det.. Min minsting hade vi bestämt att han skulle heta Elvis men när han väl kom såg det inte alls ut som en Elvis så vi fick tänka om :P

Det är ju inte som så att vi har bestämt nåt än men man spånar och håller öron öppna för inspiration iaf.. :)
  • Pearl10
    MammaMia91 skrev 2014-09-17 09:58:59 följande:

Hej och välkommen, här är en till från skåne, var i Skåne kommer du ifrån?

Utanför Lund, du då? :)
  • MorCaa
    snuttan87 skrev 2014-09-17 10:26:39 följande:

Jag tänker automatiskt på namn min sambo tycker dock att det är lite tidig, men jag ska börja skriva en lista så får man se vilket som passar sen vet ni när man kan se om det är en pojke eller flicka?

Om barnet ligger "rätt" kan man få se det på UL vid v 18-20.. Men det är inte alla man kan se det på och de kan ha fel.. ;) min kompis skulle få en tjej men ut kom det en kille.. :O
  • MorCaa
    sophiejennifer skrev 2014-09-17 10:38:00 följande:

Jag mår så sjukt dåligt. Kan inte sova, spyr konstant. Är yr. Hela vänster lår är avdomnat och höften gör ont, något som de avfärdar som "en liten nerv som hamnat i kläm bara". Förra graviditeten var fantastisk, de 18 veckor den varade, jag va gladare och mådde bättre än på länge men nu vill jag bara ligga hemma hela dagen. Det går ju givetvis inte men jag vet inte va jag ska göra. I vanliga fall är jag positiv och jg känner nu att hormonerna bara tar över hela mitt liv.

Åh en till som mig! Flåt inte meningen att låta glad men så skönt att det finns fler som vet hur det är.. Jag har blivit sjukskriven och har legat sen två veckor tillbaka.. :/ finns inte så mycket man kan göra mer än att härda ut det och testa sig fram.. Jag letar just nu efter nån som kan akupunktur för att testa om det funkar.. :)
  • MorCaa
    SJLN skrev 2014-09-17 10:39:57 följande:

Ja, jag har börjat tänka lite på namn men inte kommit så långt att jag har några konkreta förslag. Jag tror att när det kommer till namn kommer jag och sambon ha rätt svårt att komma överens.

Kan tänka mig att det kommer bli samma sak här.. ;)
  • Lilla räven
    sophiejennifer skrev 2014-09-17 10:38:00 följande:

Man gör inte det! 

Jag känner mig konstant yr och igår blev jag så illamåendet på jobbet att jag spydde och kände mig så risig att jag var tvungen att avbryta mitt jobbpass och gå hem. Idag sitter jag i telefonen och jagar vårdcentral för att få något utskrivet mot illamåendet för postafen och seaband funkar bara när jag är hemma och tar det lugnt men så fort jag går till jobbet ombord en väldigt skakig arbetsmiljö är det kört. Fy fan för illamående och yrsel! 

Svar på tråden Bf Maj 2015