• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Längtan efter ett syskon

Snuttan87

Haha flodhäst.ja ;) däremot i slutet sa sambon att jag såg ut som en skitnödig anka när jag var i v 30+ nått hihi. Vaggar fram

lilla räven

Jag kommer gå själ. Med första barnet gick vi ihop men inte sen med andra barnet

• Erikali
    Lollipoppan skrev 2014-09-16 08:26:33 följande:

Var ju på inskrivning igår , har gått in i v 8. Och mår så sjukt illa nästan hela tiden, funderar på att prova ses-band. Någon som provat?

Seaband funkar jättebra för mig! Jag kräks inte men har illamåendekänslor nästan hela tiden. Det tar definitivt udden av det så man klarar dagen även om det inte försvinner helt.
  • Bullen11

Jobbar som lärare, åk 6-9, och tänkte väl försöka jobba så länge som möjligt (bf mitten på maj så tänker mig april ut!).
    Men med sonen fick jag tidigt väldigt mycket sammandragningar, att duscha var lite ansträngande... då pluggade jag på distans och satt mest hemma i soffan, och blir det likadant den här gången kommer det absolut inte gå att jobba så länge!! Men vi får väl se helt enkelt.

Ang besök till BM så gick jag själv med första och går själv även med andra, det handlar ju mest om hur jag mår liksom... är bara komplicerat att hitta tider då vi båda kan (han är också lärare)

• MorCaa
    Lilla räven skrev 2014-09-16 14:28:00 följande:

Kommer ni gå själva på inskrivningssamtalet eller ta med er partner/vän? 

Jag kommer vara i v 9 på inskrivningen och vi ska göra ett ul så jag bara antog att vi båda skulle med men tanken slog mig att dom flesta kanske brukar gå själva? 

Pga min sambos jobb kommer jag tyvärr få gå ensam. :/ han vill såååå gärna men det går ju inte alltid att få ihop det..
  • snuttan87

Jag kommer nog mestadels gå själv, men tror att sambon vill följa med på ultraljudet

• Lilla räven

Kul att höra hur ni resonerar.

Hade det bara varit hälsossmtal hade jag nog gått själv. Men nu när vi ska göra ul samtidigt och vi båda kan känns det kul att dela upplevelsen.

• Eldopal

Mår nog egentligen oförskämt bra, bara någon liten antydan till illamående någon enstaka gång, lagom ömma bröst, lite mensvärksliknande ibland, rätt gasig och knasig i magen iofs och ganska mycket flytningar. Och trött som en gnu då förstås hehe. 
    Jag jobbar som förskollärare så det är rätt tufft ibland när tröttheten kommer. Skulle tro att jag kommer jobba mars ut och kanske någon vecka i april men inte längre då jobbet är ganska tungt. 
    Har tid hos barnmorskan 10/10 och sambon följer med om han har möjlighet (hoppas det).
    Förresten vem här var det som skrev att det var kul med någon från Borlänge i början av tråden? Det stod Anonym har jag för mig... 

Ha det gott alla! Solig

• Den och den

Vi skippar hälsosamtal och går direkt på inskrivning. Det blir i 10+1 och turligt nog är min sambo ledig då så han följer med! Annars är det inte ett besök vi hade prioriterat med tanke på hur bökigt det skulle kunna vara med hans arbetssituation.

• Den och den
    Eldopal skrev 2014-09-16 17:43:40 följande:

Mår nog egentligen oförskämt bra, bara någon liten antydan till illamående någon enstaka gång, lagom ömma bröst, lite mensvärksliknande ibland, rätt gasig och knasig i magen iofs och ganska mycket flytningar. Och trött som en gnu då förstås hehe. 
    Jag jobbar som förskollärare så det är rätt tufft ibland när tröttheten kommer. Skulle tro att jag kommer jobba mars ut och kanske någon vecka i april men inte längre då jobbet är ganska tungt. 
    Har tid hos barnmorskan 10/10 och sambon följer med om han har möjlighet (hoppas det).
    Förresten vem här var det som skrev att det var kul med någon från Borlänge i början av tråden? Det stod Anonym har jag för mig... 

Ha det gott alla! Solig

Här är en förskollärare till!

Ska du söka graviditetspeng?
Svar på tråden Bf Maj 2015