Inlägg från: sophiejennifer |Visa alla inlägg
  • sophiejennifer

Bf Maj 2015

Plussade för snart 3 veckor sedan på beräknad BIM. Har inte haft mens på 2 år, gått på cerazette och missade en tablett, hade sex den kvällen och dagen efter tog jag dubbla tabletter + dagen efter piller, så jag antar att min blivande man har superspermier. 

Vi har inte bestämt till 100 om vi ska behålla ännu, jag drack endel innan jag plussade eftersom vi nollar in nu och åt cerazette tills jag plussade. Var helt 100 på att det inte tagit sig eftersom en dag utan piller inte ska göra något. I veckan ska vi till läkaren och prata risker och göra VUL och därefter bestämma oss. 

Jag har spytt sen morgonen jag plussade, har extrem växtvärk som är värre än mensvärk, blir väldigt svullen på kvällen men är helt platt på morgonen, så jag antar att detta inte kommer gå att dölja länge om vi väl behåller (eller så får vi sluta att umgås med folk efter lunch). 

Har två MF i bagaget och en abort i vecka 18+2 då bebisen var väldigt sjuk. Är dock inte alls rädd för att få MF eller sjuk bebis igen. Det sker väldigt sällan, tex åkomman (OI) som min bebis hade då är en mutation om det inte är ärftligt och mindre än 1 på miljonen, MF är ju pga något är fel med embryot så då slipper man ju fatta jobbiga beslut. 

Så hoppas ingen tar illa upp eller oroar sig mer över det för att jag skrev så. Happy pregnancy till er alla! 

• sophiejennifer

Förstår inte varför det förra inlägget blev anonymt, men det var från mig iaf! 

• sophiejennifer

Jag mår så sjukt dåligt. Kan inte sova, spyr konstant. Är yr. Hela vänster lår är avdomnat och höften gör ont, något som de avfärdar som "en liten nerv som hamnat i kläm bara". Förra graviditeten var fantastisk, de 18 veckor den varade, jag va gladare och mådde bättre än på länge men nu vill jag bara ligga hemma hela dagen. Det går ju givetvis inte men jag vet inte va jag ska göra. I vanliga fall är jag positiv och jg känner nu att hormonerna bara tar över hela mitt liv.

Vad ska man göra? Hur orkar man jobba med konstant illamående och yrsel?

• sophiejennifer

Stackars dig, jah skulle inte klarat att jobba i restaurang just nu! Det är hemskt med alla dofter!

Jag pluggar dessutom så lämnade gruppen i sticket nu och gick hem vid lunch pga illamåendet och tröttheten. Sovit sedan dess. Tur att Google Drive finns så att man kan bidra med något till uppsatsen i alla fall, men jobbet har jag sjukskrivit mig från denna vecka. 

Hur är det med massage förresten? Får man gå på sådant nu? Jag skulle behöva det väldigt mycket, kan knappt sitta pga nerven som hamnat i kläm i höften. Halvligger eller ligger på sidan med en kudde mellan knäna, känner mig lite som en pensionär Tungan ute

• sophiejennifer

Var på VUL imorse och de tyckte att det såg ut som en normal graviditet. Dock blev jag rekommenderad abort ändå eftersom jag åt p-piller så länge (2 veckor efter ÄL) och även tagit ett dagen efter-piller. Det är konstigt att jag lyckats bli gravid ändå eftersom p-piller ska gå att missa en dag men tydligen så går det... 

Jag var iaf som jag trodde i V.8 (7+0) idag och vi fick helgen på oss att bestämma oss om vi vill fortsätta eller ej. Det känns väldigt dubbelt just nu, jag var helt säker på abort i början just pga att jag druckit alkohol, tagit p-piller mm innan jag plussade där i två veckor. Men det senaste har det känts bättre men efter dagens samtal med läkaren känns det inte lika bra. De säger ju att det kan bli bra och att det kan bli jättedåligt, att barnet fått massa men av det pga att det var så tidigt i graviditeten. Vi fick inga bilder med från VULet för att de rekommenderade abort så det känns ganska tråkigt, speciellt eftersom jag inte fick se skärmen och mannen inte var med. Det hade varit trevligt att ha en bild oavsett hur det slutar... 

Mest av allt hade jag velat ha bättre bemötande. Det är ju inte mitt fel att jag fortsatte äta p-piller, trots att läkaren ville ha det till det. Dessutom hade det känts bättre att få mer tid att bestämma sig. 

• sophiejennifer

Jo, jag har också hört det men de som undersökte idag sa att chansen är mycket större för sjukdomar. Men missbrukare får ju såklart friska barn också.. Det känns bara så dubbelt när en läkare och en BM rekommenderar en sak och skrämmer upp en. Får prata med sambon när han kommer hem sen, men det känns liksom inte som en bra start.. 

• sophiejennifer

Vi har massor av tvillingar på både min och mannens sida, men vad jag förstod såg hon bara en å VUL. Men vi har fortfarande inte bestämt oss hur vi ska göra med abort eller ej. Det känns ju som att läkaren och BM såg något som var fel eller så eftersom båda rekommenderade det. 

Jag har i alla fall mått lite bättre idag, fick sova nästan hela natten och slapp spy. Men idag har det varit lite spyor. Jag äter bara det jag är sugen på eftersom det vänder sig i magen annars så det slank ner 1/3 kebabrulle. Middag fiskbullar i hummersås! Haha, känner mig som världens bästa fredagsmysare, kommer säkert somna innan idol är klart. Men sambon får väl skylla sig själv, det är hans spermiers fel att jag är tråkig Flört Fast han är så bra att ha, masserar, åker och köper päronsplitt sent på kvällen och står ut med mitt ständiga gråtande. Förstår inte hur någon klarar detta själv! Credd till alla ensamstående morsor. 

• sophiejennifer

Hej,

Vi var på VUL i måndags igen (7+4) och då hittade BM inget tickande hjärta. Det kändes bra att ha fått en tredje åsikt eftersom de två första inte berättade varför de rekommenderade abort. Sitter på KK nu och gör en medicinsk abort då kroppen inte verkade stöta ut det själv, och det känns faktiskt bra. Det fanns inget mer vi kunde göra och det var olyckligt att vi lyckades med att bli gravida trots p-piller. Det var med stor sannolikhet pillren som gjorde att det blev såhär. 

Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter och hoppas att ni får sova lite sen när bebisarna tittat ut! Hjärta

Svar på tråden Bf Maj 2015