Bf Maj 2015
Plussade för snart 3 veckor sedan på beräknad BIM. Har inte haft mens på 2 år, gått på cerazette och missade en tablett, hade sex den kvällen och dagen efter tog jag dubbla tabletter + dagen efter piller, så jag antar att min blivande man har superspermier.
Vi har inte bestämt till 100 om vi ska behålla ännu, jag drack endel innan jag plussade eftersom vi nollar in nu och åt cerazette tills jag plussade. Var helt 100 på att det inte tagit sig eftersom en dag utan piller inte ska göra något. I veckan ska vi till läkaren och prata risker och göra VUL och därefter bestämma oss.
Jag har spytt sen morgonen jag plussade, har extrem växtvärk som är värre än mensvärk, blir väldigt svullen på kvällen men är helt platt på morgonen, så jag antar att detta inte kommer gå att dölja länge om vi väl behåller (eller så får vi sluta att umgås med folk efter lunch).
Har två MF i bagaget och en abort i vecka 18+2 då bebisen var väldigt sjuk. Är dock inte alls rädd för att få MF eller sjuk bebis igen. Det sker väldigt sällan, tex åkomman (OI) som min bebis hade då är en mutation om det inte är ärftligt och mindre än 1 på miljonen, MF är ju pga något är fel med embryot så då slipper man ju fatta jobbiga beslut.
Så hoppas ingen tar illa upp eller oroar sig mer över det för att jag skrev så. Happy pregnancy till er alla!