Bf Maj 2015
Det visade ju inte lika starkt som teststrecket men ändå
Jag har varit på hälsosamtal hos MVC, då tog de bara mina personuppgifter osv.
Inskrivningen blir i mitten på v.8, då tar de blodprov, väger osv - första kollen liksom.
Vi ska på bröllop imorgon, är inte särskilt upplagd för fest sent in på kvällen... har förvarnat sambon på att vi ev får åka hem tidigare än vad kanske de flesta gör :P
Jag gjorde VUL nu i v.5+0 då såg man tydligt en hinnsäck och ev. gulekroppen.
Skulle tillbaka inom 10-14 dagar sa han för då kommer man kunna se hjärtat. Men blev att jag bokade lite senare så kommer vara i 7+4 då :)
Välkommen till alla nya! Nu börjar vi bli ett rejält gäng :)
Gick in i v.7 idag. Mitt värsta symptom är ömma bröst, de har vuxit och gör såååå ont bara jag stöter emot dem lite grann - värst vid bröstvårtorna. Ibland gör det liksom ont att ligga på sidan för de kommer i kläm :P Och de är inte stora så är inte alls van vid att de är ivägen på det här sättet :P
Min växtvärk har minskat lite men det känns nästan skönt, det var så extremt mkt förut att jag blev orolig pga det... nu är den inte lika ihållande och kommer och går lite. Ibland känns det även som träningsvärk i hela magen, antar att det är musklerna som förbereder sig för delning?
Mår lite illa då och då, men för mig funkar det att äta... och idag kom den extrema hungern, skulle kunna äta hela kvällarna! :)
Ni som har barn sedan innan, upplever ni också starkare symptom innan första barnet?? Kan inte komma ihåg att det var så här starkt i början med sonen...
Annars väntar vi med spänning på VUL nästa fredag! :D
Bullen11
Jag har två barn sen innan o hade starkare symptom med dom än nu. Men nu sen några dagar har jag börjat få växtvärk. Och illamåendet,trlttheten o darrigheten blir värre o värre.
Hade gärna fått större bröst ;) min mage är mega svullen. Jag är större nu än vad jag var med mina tidigare graviditeter. Fast jag vet ju att man bara e svullen o att det inte är nån bebismage men hur ska jag kunna dölja det till vecka 12?
Vul imorgon för min del o jag e skitnervös!!!!!!
Hej,
Vi var på VUL i måndags igen (7+4) och då hittade BM inget tickande hjärta. Det kändes bra att ha fått en tredje åsikt eftersom de två första inte berättade varför de rekommenderade abort. Sitter på KK nu och gör en medicinsk abort då kroppen inte verkade stöta ut det själv, och det känns faktiskt bra. Det fanns inget mer vi kunde göra och det var olyckligt att vi lyckades med att bli gravida trots p-piller. Det var med stor sannolikhet pillren som gjorde att det blev såhär.
Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter och hoppas att ni får sova lite sen när bebisarna tittat ut!
Åh, jag tycker alla andra verkar få gå på tidiga ultraljud. Jag vill såklart inte springa och göra ultraljud stup i kvarten men nog hade det vart skönt om man fick sig någon form av bekräftelse på att barnet lever före vecka 18-20 ändå... Efter vecka 12 har jag tänkt göra graviditeten officiell på jobbet, men det verkar ju inte vara allt för ovanligt med MA ändå.
Jag har funderingar på om man skulle ta sig en liten tripp ned till Stockholm någon dag och göra ett UL ändå, någon här som har erfarenhet av mamamia?
Är i v.6+4 idag, tycker tiden går ganska snabbt ändå!
Jag var på hälsosamtal hos MVC för ett par veckor sedan. Inskrivningen blir 17 oktober om jag inte minns fel. Men allt jag tänker på är VUL som är om en vecka, hoppas hoppas hoppas verkligen på att allt ska se bra ut då!!
Magkänslan är att det är bra, jag har fortfarande symptom och det tidigare VUL:et visade ju iaf på en graviditet som så långt såg ut som det skulle. Men samtidigt så vet man ju inte... Jag känner mig mestadels lugn och trygg, tror på att det här kommer gå bra - men ibland kommer ju oron över en och man funderar på att det faktiskt kan gå snett - tänk om det är ett MA och att vi inte får se ett hjärta om en vecka? :/
Men inga som helst blödningar än, hade det med sonen i v.7 eller v.8 och trodde då det var kört, för det var precis så det började när vi fick MF innan graviditeten med honom...
Men så länge symptomen finns där och blödningarna håller sig borta så har jag bestämt mig för att tro på det här :)
Långt svammel... sorry! Hoppas ni får en härlig fredag!!
Mina blödningar ökade och blev mera röda än bruna. Dock tar dom mig inte in på koll till jouren för jag har inte haft smärtor. Så måste vänta tills måndagen och hoppas allt är ok..
Försöker hitta någon symptom då jag bara lidit av trötthet och mardrömmar men tycker det av tagit. .. så nu blir jag lite stressad. ..
Gick in i v.8 idag och precis då drog illamåendet igång en högre växel... *suck* det är inte så att jag måste kräkas, inte alls, men det ligger och gnor där i bakgrunden - känner mig åksjuk och måste ta några djup andetag emellanåt. Att aldrig bli hungrig, alltså äta i god tid, fungerar okej än så länge.
Fick ett stooort paket från H&M idag, har shoppas massa mamma-kläder på rean! Ska bli så roligt att få börja använda dem framöver :)
Jag har varit på hälsosamtal, det var för ett par veckor sedan drygt. Inskrivningssamtal har jag 17/10 vilket blir i v.10. Det var ungefär så det var sist när jag var gravid med vår son, om jag minns rätt :)
Någon som är runt 25år och tänker göra KUB? Jag velar..
Var på VUL idag, 7+4 men läkaren kunde inte hitta något foster... allt annat stämde men nu väntar jag mf :( känns ok eftersom vi har en son och vet att vi kan, men känner mig bara så lurad av min kropp! :(
Tack för omtanken fina ni. Har fått en tid på måndag på en annan mottagning, får se vad de säger men vågar inte alls hoppas på något så räknar med att det är kört och inte blir en maj-bebis för oss.
Känner mig hemsk att ens lägga ut detta nu när Bullen11 precis fått så tråkiga besked.men jag vill så gärna dela med mig. Idag var vi på VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpan hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!
Men jag beklagar såklart din sorg Bullen...
Så underbart, grattis!! :D
Nej ni ska inte känna att ni inte får glädjas, det är ju självklart!! :) Idag känns det rätt okej, går nästan och önskar att det ska börja blöda så att kroppen tar hand om det själv. Har haft lite mensvärk nu under eftermiddagen/kvällen så det är kanske på G (har alltså inga större förhoppningar på undersökningen på måndag). Vill bara att det ska vara över fort så att vi kan börja försöka igen :) En stor tröst är ju såklart vår son, han är ju levande bevis på att vi kan grejat ganska bra också ;) Fick mf innan honom, så tänker att oddsen är på vår sida inför en ev ny graviditet :)