• Bullen11

Bf Maj 2015

Vi har berättat för min sambos familj, egentligen mest för att hans syster berättade att de skulle ha barn igen och då kunde vi inte låta bli - så de ligger en månad före oss :) Sen har jag berättat för mina närmsta vänner, eftersom de vet att vi har börjat försöka. Och min syster + mamma.

Jobb tänker jag nog berätta efter KUB, misstänker att jag verkligen inte kommer kunna hålla det hemligt längre än så (om det går vägen alltså!) eftersom jag redan känner mig så uppblåst.... magen blir ju stor snabbare med nr 2 har jag hört och med sonen fick jag mage rätt tidigt. 

Mer allmänt öppet, på typ facebook, blir nog efter RUL :)

• Bullen11

TS, går inte att komma in på din profil och skicka meddelande eftersom den är "privat".

Men lägg gärna till mig i listan! :)

Bullen11, 28 år, Sollentuna, BF 16 maj

• Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-10 23:01:17 följande:

Men JAG MED!!!! :)

Haha men gud vilket sammanträffande! Då får vi hoppas på att vi kommer kunna gå barnvagnspromenader i vår/sommar ;)
  • Bullen11
    MorCaa skrev 2014-09-11 11:08:17 följande:

Är såååå glad!!! Har precis kommit hem från mitt första VUL.. :) såg en ärta med nåt som tickar i mitten.. *lycka* blev sjukskriven en vecka för illamåendet.. WIIIIIE!!

GRATTIS!!! Vad underbart!! :D Vilken vecka är du i nu?
  • Bullen11

Angående vagn;

Vi hade först en Kronan (vanliga hjul) och var supernöjda med den! Det var rätt mycket snö den vintern + mycket slask sedan, och när vi var ute och gick kunde vi ta oss fram överallt men vi fick ofta vända och ta en annan väg pga att de andras vagnar inte klarade av att ta sig framåt... Det kändes som ett bra val eftersom vi har hund och behövde komma ut oavsett väder och/eller plogade vägar!

Sedan köpte vi en City Mini GT sittvagn, som hade ett hjul fram som också var svängbart och den var ju grymt smidig!! Då va ju sonen äldre och tyngre, så att slippa häva vagnen i varje sväng var mycket behagligar för mina handleder.... 

Så nästa vagn tror jag bli svängbara hjul fram faktiskt, gillar Kronan - de är verkligen rejäla och bra. Men vilket märke det blir får vi se :) Ska man ha svängbara tänker jag att det är bättre med större hjul, små svängbara borde ju bli fulla med snö ganska direkt?

• Bullen11
    Den och den skrev 2014-09-11 13:48:50 följande:

Åh vad glad jag är!

VUL idag pga smärtan i ena sidan. Det är ju alldeles för tidigt för att se nåt speciellt men en hinnsäck på 5 mm och antydan till en gulekropp! Alldeles precis som det ska vara så här tidigt. Framförallt ligger den inte på fel ställe som jag var så orolig för!!

Jag är glad!! Kanske man kan börja njuta lite nu ;)

Ska tillbaka för ett nytt VUL nästa lördag :)

Åh så skönt!! Vad spännande att få komma tillbaka, man ser så stor skillnad från gång till gång då :)

Med vår son gjorde vi i v.7 och v.10 och den skillnaden var ENORM!
  • Bullen11

Jo det blir kanske en Kronan igen, vi var ju faktiskt väldigt nöjda med den förra gången! 

Men vad är det för skillnad egentligen mellan Kronan City och Duo S?

• Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-11 16:02:11 följande:

Vet ni vart man kan göra privat VUL i Stockholm?

Jag ska göra VUL på måndag i Kista (vid gallerian), det var inga problem alls att få tid där! Kan kolla i min kalender om du vill ha nr :)
Svar på tråden Bf Maj 2015