Inlägg från: fantasifull |Visa alla inlägg
  • fantasifull

Bf Maj 2015

Mitt jobb fick veta i vecka 9 då jag åkte in för blödningar, känns ganska skönt eftersom jag endast varit där 6månader & precis blir fast anställd kände jag mig lite dum.. Och när jag var tvungen att vara ledig för att åka till sjukhuset fanns inget att fundera på liksom... Bara att spotta ut det. Eller ja min vice affärschef visste så henne ringde jag & hon fick sedan berätta för vår chef. Det gick bra & han tog det väldigt bra. Vänner och vissa i släkten vet eftersom jag varit med om ett MA tidigare tyckte jag det kunde kännas skönt med lite stöd om det skulle gå dåligt den här gången också.

Gubbens familj har ingen aning så dom ska vi berätta för efter kub den 6nov. Det på något roligt sätt med bilderna vi ska köpa av lilla krabaten :)

• fantasifull
    Anonym (Villnjuta...) skrev 2014-10-26 11:36:26 följande:

I den här gruppen verkar ni vara på hugget!

Jag tror att jag är i vecka 11 och ska på inskrivning om 2 veckor. Har knappt haft några symtom så har inte riktigt trott att det varit sant, men så plussade jag :) Skriver anonymt tills jag vet att det är sant!!

I början av veckan började jag blöda lite smått och det har blivit mer och mer plus att mina få symtom har försvunnit... Ont i brösten på dagarna är väl det som fortfarande är kvar och innan var det inte många och de hade kunnat dykt upp utan grav. T ex lite trött, hård i magen och kissnödig. Bara blod kvar nu....en dag pulserade det i äggstockarna (?) några ggr.

Har pratat med två olika bm och bägge har sagt att det är vanligt att blöda och att mista symtomen runt den här tiden.

Är det någon av er som börjat blöda tidigare och nu mist grav.symtomen? Har ni kollat upp det? Jag har ju redan ringt dem två ggr och vill inte tjata....
    Tacksam för svar!

Jag har blödit, 3 ggr, senast 4-5 dagar oroad. Dock bara på morgonen men första gången se det blod i trosan men den endast vid toalettbesök på pappret. Jag har varit skit på kvinnokliniken 2ggr då paniken inte kunde hejdas. Fick komma efter nån timme. Dock såg allt bra ut. Till mig sa som kommer det så pass att d kommer i trosorna är det läge att ringa till dom, direkt. Annars avvakta då är det säkerligen ingen fara.
  • fantasifull
    MorCaa skrev 2014-10-23 20:48:10 följande:
    12+4 idag.. tror inte det där med 11 cm är bebben.. har för mig att hon sa att min va 6,5 cm typ.. Glad försökte lista ut det med en kompis idag och på hennes bilder stod 8,5 cm när hon v i vecka 17.. Obestämd måste va nåt annat.. Cool
    Det är förstoringen på bilden:) jag frågade när jag var på kk. ^^,
  • fantasifull

10 dagar till kub, nedräkningen har börjat på riktigt. Har sett Bullen 2ggr men kan knappt bärga mig :D

• fantasifull

Jag har också någon form av värk, på vänster sida, ungefär äggstock mot höftbenet. All värk gör mig nojjig, trots att jag sett pyret (tjejen) (vet eh, men tror) 2ggr pga blödningar. Allt såg toppen ut båda gångerna och nu är vi i v 12 men ändå är jag sjuuuuukt nervös nästan dygnet runt. Kub på torsdag, efter det kanske jag kan lugna mig ^^

• fantasifull
    Jordgubb90 skrev 2014-10-31 07:51:05 följande:

Någon mer som upplever sveda/hugg i bebismagen? På mig svider det till och känna som knivar som sticker i magen lite då och då... Det gör inte jätteont men det oroar mig.

Känner samma sak till och från, även i tappen. Känner du där också?
  • fantasifull
    lillalisafisa skrev 2014-11-04 09:26:11 följande:

Tack :) jag har äntligen börjat må bättre och hittat energin tillbaka. Har mått riktigt dåligt de första veckorna med extrem trötthet och mycket illamående o kräkningar men nu har jag nog kommit in i de klassiska spökveckorna för just nu mår jag faktiskt rätt så bra :)

Är det någon som har börjat känna lite fladder?

Jag tror att jag har känt något litet men kan också bara vara tarmarna :)

Efter en fartfylld dag igår men handling och jobb så satte jag mig i bilen för att vänta på att mannen skulle sluta jobba, helt i det tysta och lugna.. Då kände jag hur d fladdrade och mufflade till där inne i tjejmagen. Häftigaste känslan ever! Kärlek! Är i vecka 13 :)
  • fantasifull

Här är min superlilla mage (som känns otroligt stor) för en vecka sedan, 11+0 :) snart dags att uppdatera bilden kanske :)

• fantasifull
    lillalisafisa skrev 2014-11-04 10:29:23 följande:
    Va fin liten bula! Jag ser mest svullen ut fast folk runt omkring mig börjar nog misstänka nu att vi väntar smått igen. Kul att du har känt fladder då är kanske min känsla också rätt att det va lilla bebis som fladdrade :))
    Det hade du säkerligen helt rätt i :) värdena härligaste känsla, dock inte känns något mer sedan dess:( har ni berättar för familj och vänner än?
  • fantasifull

Vi var på kub idag, 12+3 exakt enligt beräkningarna blir det barn till 17maj ;)

Allt såg bra ut med låg risk på alla avvikelser! Så jädra skönt med tanke på alla blödningar man haft!

Gubben har sagt att han absolut inte vill kolla bad d blir fast idag var han bra nyfiken så jag kanske får kolla på RUL ändå! Jag tror tjej & han kille, så han vill givetvis motbevisa mig :) vi har slagit vad, dock inte kommit på ritkontoret om vad ... ;) så blir spännande sen! Som sagt, jag tror d är en tjej, har ni några teorier? :)

• fantasifull

Va roligt att vi tror olika i flera familjer, :) ska ni kolla?

Grabben på snart 5, tror tjej för han tyckte det såg ut som att den hade hår, hihi! ;)

• fantasifull

Jag har aldrig vaccinerat mig någon gång och kommer definitivt inte göra det nu. Litar inte på d där alls.

• fantasifull

Hur har ni det med mat. Alltså har ni svårt med mat, laga mat, äta mat!? Jag har sjukt svårt att äta mat, jag mår fruktansvärt när jag lagar maten så nu börjar det bli riktigt illa. Orken är som bortblåst och att försöka sig på att laga mat när man mår fruktansvärt är inte kul. Det som går i för tillfället är fil, yoghurt ev en macka ... Så har det varit i 10 veckor nu. :(

För min del gör det inget eftersom jag får i mig något iaf .... men tänker på min stackars familj som alltid får enklaste möjliga mat :/

Svar på tråden Bf Maj 2015