Inlägg från: fantasifull |Visa alla inlägg
  • fantasifull

Bf Maj 2015

Lilla räven skrev 2014-09-08 10:46:19 följande:

Jag är i v 5+6 och har känt illamåendet komma krypande om kvällarna, lika så en extremt svullen och ömmande mage.
    Någon som har tips på bästa receptet mot illamående och magont?

På tal om svullen mage. Är det någon mer som bär uniform i jobbet och funderar på hur länge man vågar vänta med att beställa mammakläder? Vi har 8 veckors leveranstid och jag fick redan idag gå upp en vanlig strl i kjolen för att kunna andas...

Jag jobbar med uniform:) på Forex, snäv skoj och skjorta. Tur att jag har lite utrymme i min kjol, dock svårt att hålla in magen hela kvällarna när den är svullen ^^,
  • fantasifull
    Lilla räven skrev 2014-09-09 13:47:42 följande:

Jag har en liknande uniform med kjol och skjorta. Andas vad är det? 

Just det där med svullen mage om kvällarna känner jag är lite problematiskt. Har ni mammakläder och hur beställs det? När vi beställer nya kläder måste vår arbetsledare godkänna beställningen och jag vill faktiskt inte berätta på jobbet i v 7. Men fortsätter det så här kommer jag bli så illa tvungen att berätta snart...

Jag vet faktiskt inte hur det är. Inget jag tagit reda på än.. Jag är vanligtvis väldigt smal på mitten så kjolen är fortfarande aningen lös just där. Men det börjar strama lite och magen putar där under. Får för mig att alla märker men det är säkert bara inbillning.

Magen var inte så stor sist men jag tror den blir större den här gången eftersom den är typ som den var i v20 sist, och nu är det v5. Förvisso väger jag 10 kg mer nu eftersom jag är normal nu och inte sjukt smal. Nå väl. Jag får säkert berätta tidigt.
  • fantasifull
    Bebben84 skrev 2014-09-10 16:57:20 följande:

Vad tror ni? Kan jag ta ett digitalt test nu på kvällen?

Jag tog ett vanligt och fick svagt + förra måndagen på morgonen. På eftermiddagen 2h efter jag hade kissat tog jag ett digitalt. Och fick positivt. Är det något bör det visa oavsett hur långt mellan toabesök och tid på dygnet det är ????
  • fantasifull
    fantasifull skrev 2014-09-10 20:40:26 följande:
    Jag tog ett vanligt och fick svagt + förra måndagen på morgonen. På eftermiddagen 2h efter jag hade kissat tog jag ett digitalt. Och fick positivt. Är det något bör det visa oavsett hur långt mellan toabesök och tid på dygnet det är ????
    Tillägger att det var BIM -5 :)
  • fantasifull

Andra graviditeten inom ett år som jag 4-6 dagar efter BIM börjar blöda. Förra gången fick jag kramper och förstod att något var fel, men klarade kroppen av att skapa en bebis som dock inte klarade sig längre än vecka 9. Frågan är hur det blir sen här gången. Igår fick jag en yttepytte blödning utan ont som försvann illa snabbt. Någon med erfarenheter? Får känslan av att det här kommer sluta som sist. Den här graviditeten är så otroligt efterlängtad. Pallar man en gång till?:/ eller kan det kanske gå bra?

• fantasifull

Andra graviditeten inom ett år som jag 4-6 dagar efter BIM börjar blöda. Förra gången fick jag kramper och förstod att något var fel, men klarade kroppen av att skapa en bebis som dock inte klarade sig längre än vecka 9. Och kom ut med hjälp (v 12)

Frågan är hur det blir sen här gången. Igår fick jag en yttepytte blödning utan ont som försvann illa snabbt. Någon med erfarenheter? Får känslan av att det här kommer sluta som sist. Den här graviditeten är så otroligt efterlängtad. Pallar man en gång till?:/ vad gör man nu? Väntar man? Känner mig otroligt gravid, känns precis som när jag väntade grabben med yrsel, trötthet, matthetskänslor, molande i magen etc... Skit skraj nu ju!

• fantasifull
    rosahelikopter skrev 2014-09-13 11:43:06 följande:
    Ja, men det är så frustrerande att aldrig kunna slappna av och njuta. Man ser var och varannan gå ut med det offentligt när dom plussat i princip, för dom är allt så självklart. Att bara för man får plus så blir det automatiskt en bebis. För mig är graviditet inte längre lika med gläjde, alltså missförstå mig inte nu.. Det här är verkligen det enda vi vill, men så fort plusset visar sig startar en lång, lång orosresa. Usch, blir ledsen bara jag skriver om det.

På måndag kl 15:20 ska jag vara där. Tack, vad gulligt av dig att tänka på mig!
    Förstår precis vad du menar! Jag har ett MA i bagaget i januari i år. Denna gång kom lyckan med plusset och jag tänkte direkt att det här blir bra den här gången. Några dagar senare försvann lyckan och jag insåg att det kanske inte alls går bra.ä med tanke på sist. Man lär ju vara realistisk liksom .^^,

I torsdags några dagar efter BIM fick jag en liten liten blödning som försvar lika snabbt, först vart jag totalt förstörd men nu försöker jag ta lätt på den eftersom jag inte vill stressa upp mig. Förra gången kom blödningen tillsammans med sjuk smärta och vi åkte upp den här gången var det annorlunda. Den bara var dör utan någon förvarning. Hoppas att den var ofarlig men i bakhuvudet finns hela tiden oron.

Väntar med att göra vul några veckor för jag orkar inte åka in och ut på kk i flera månader.
  • fantasifull

Känner mig gravid än... Så hoppet lever än. Förra gången märkte man liksom att något var fel det gör jag inte den här gången. Skönt på något vis. Även om oron alltid finns vid minsta lilla känning.

• fantasifull
    Ciconiidae skrev 2014-09-14 10:05:03 följande:

Får jag fråga er som haft missfall, har ni haft en känsla om det innan? Hade ni t ex växtvärk? Jag har en känsla av att det ska hålla sig där inne, men jag undrar om jag inte bara är naiv som första-gångs-gravid.

Jag fick blödning med kraftig smärta typ 4+2 alltså bil +3 sist, då fick kah känslan av att något var fel. Då åkte vi upp direkt efter att ha ringt 1177 om råd. Sen var vi ut och in på kk till v 12 och jag hade känslan innerst inne att ser här går inte vägen med tanke på sätta våra besked.

Den här gången vet jag inte alls. Känslorna går upp och ner hela tiden.
Svar på tråden Bf Maj 2015