Inlägg från: fantasifull |Visa alla inlägg
  • fantasifull

Bf Maj 2015

Hej! Hoppar ägna med, jag var med i någon råes som kändes ganska tråkig tidigare. Så tänkte testa någon ny!

Jag är 26år, bor i Örebro och det här blir andra barnet.

Jag är på BIM idag, plussade i måndags. Väldigt tidigt men jag märkte att det var något lurt. Vi fick MA i januari så det är många tankar i huvudet den här gången som jag försöker att ignorera för det känns onödigt att fundera. Försöker se framåt och njuta men inte ropa hej än.

Min grabb är 4 & längtar något så otroligt efter att få bli storebror. När berättar man liksom? Svårt att hålla sig när han pratar om det 5 av 7 dagar.:)

• fantasifull
    SJLN skrev 2014-09-05 09:23:56 följande:

Angående diskussionen att berätta för familj/vänner och när. Jag har redan berättat för en syster och min bästa vän, och så fort jag träffar på dem ska jag berätta för en syster till och en vän till. Det är såklart fortfarande väldigt tidigt men om det skulle gå åt skogen är det dessa personer jag känner att jag skulle kunna behöva lite extra kärlek från.

Resten av syskonen och föräldrarna får vänta tills jag själv känner mig mer säker på att allt kommer gå som det ska :)

Samma som jag gör. Man vill ju inte berätta för hur många som helst men samtidigt är det skönt att inte stå ensam om något går tokigt.
  • fantasifull
    Ciconiidae skrev 2014-09-05 22:46:52 följande:

Jag berättade om graviditeten för familjen idag, jag tycker det är skönt om de vet även om det är tidigt. Mina syskon blev såklart glada och pappa blev överraskande glad. Med mamma gick det desto värre, hon blev väldigt chockad och var påväg att visa sina förhoppningar på missfall, men kom väl på sig själv. "Gjort är ju gjort" sa hon väldigt bittert. Men jag pratade lite till med henne senare och den värsta chocken hade lagt sig, så jag hoppas hon accepterar mitt val snart. :)

Hur kommer det sig att hon reagerade så?
  • fantasifull

Hur känner ni er?

Hur känns det i era magar.? Jag får en väldigt dragande och slitande känsla i ena jumsken och så känns det som hugg i tappen, lite tryck på nå vis. Är d något ni känner igen?

Jag är dessutom dö hungrig hela tiden. 2 timmar efter jag ätit suger det i magen igen.

Gubben blir orolig hur de här ska sluta ^^,

• fantasifull
    Den och den skrev 2014-09-06 19:26:11 följande:
    Det är samma här, det hugger och drar i ljumskarna och så ilar det i blygdbenet nåt fruktansvärt emellanåt. I min förra grav blev jag sjukskriven i vecka 20 pga foglossning... Jag hoppas inte det är nåt som börjar späka redan. Inte så det begränsar mig ännu precis, riktigt så tidigt illa är det inte ;) men känner ju igen det och hade helst sluppit helt! Är mycket lättare denna gång så trodde kanske det skulle vara lite lindrigare.

Mest är jag trött så klockorna stannar. Somnade 21.30 igårkväll och sov som en stock till 7. Nu har jag gäspat sen 15 och verkligen kämpat mig igenom eftermiddagen, nu förväntar sig snart barnen mys i soffan framför Fångarna på fortet. Fattar inte hur jag ska orka hålla mig vaken!
    Jag fick också foglossning förra gången & har problem med lederna så det är inte omöjligt att jag får det igen. Hoppas inte!

Tycker det är så sjukt känsligt när det sliter och sticker i tappen, får för mig att den öppnar sig eller nått. Fick ett MA sist. O januari så det är lite det som spökar i bakhuvudet :/

Blir endast illamående när jag är hungrig, sjukt dålig kombination :/
  • fantasifull

Alla symtom är verkligen olika. Spännande ju! Mina bröst ömmar i perioder. Bröstvårtorna är lite ömma men inte alls så farligt :)

• fantasifull
    UmeåMamman skrev 2014-09-07 10:54:13 följande:
    Jag ringer antingen i veckan eller nästa vecka. Ingen brådska känns det som för det dröjer ju ändå ett tag innan det blir dags för inskrivning. 

Förstår verkligen din oro. Usch. Jag skulle nog ringa och boka tid för VUL så fort som möjligt om jag var du. Förhoppningsvis ser allt bra ut där inne och då kan du släppa lite på stressen och oron :) Håller tummarna för att det går bra den här gången!!
    Jag ringde tidigt förra gången, då slutade med i MA i v11/12. Den här gången ringer jag nog inte förrän 12v gått. Orkar inte med den vändan igen ... Beror lite på Hur jag mår iof. Får jag brist på något, vilket jag med grabben relativt tidigt.
  • fantasifull
    eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 14:22:57 följande:

Hej hej!

Rebecca heter jag, imorse tog jag ett grav test (bara för att) o de visade ett svagt svagt plus, men är knappt så jag tror de för jag hade mens den 23 augusti och är alltså nu i vecka 2+1 vilket känns helt galet tidigt, får vänta o se några veckor om det stämmer eller inte phpwWdyYS50271.jpg

Så där fick jag också på ett sådant test förut, det är typ utfluten färg, när det liksom dra igenom till kontrollstrecket. Då var jag inte gravid utan testet som fick spunk. Hoppas det är annorlunda för dig, men jag skulle nog testa igen & eventuellt om ett par dagar. Lycka till!
Svar på tråden Bf Maj 2015