• MorCaa

Bf Maj 2015

Lilla räven skrev 2014-09-16 14:28:00 följande:

Kommer ni gå själva på inskrivningssamtalet eller ta med er partner/vän? 

Jag kommer vara i v 9 på inskrivningen och vi ska göra ett ul så jag bara antog att vi båda skulle med men tanken slog mig att dom flesta kanske brukar gå själva? 

Pga min sambos jobb kommer jag tyvärr få gå ensam. :/ han vill såååå gärna men det går ju inte alltid att få ihop det..
  • MorCaa

Har ni börjat tänka på namn redan? Jag tycker det är så svårt.. Jag vill ha nåt lite mer ovanligt, samtidigt så ska det "passa" med syskonens namn.. :/

• MorCaa
    Babyfeber skrev 2014-09-17 10:20:44 följande:

Jag har en lista med namn :) men sen är det ju inte säkert att nåt av namnen passar den lilla :)

Ja så är det.. Min minsting hade vi bestämt att han skulle heta Elvis men när han väl kom såg det inte alls ut som en Elvis så vi fick tänka om :P

Det är ju inte som så att vi har bestämt nåt än men man spånar och håller öron öppna för inspiration iaf.. :)
  • MorCaa
    snuttan87 skrev 2014-09-17 10:26:39 följande:

Jag tänker automatiskt på namn min sambo tycker dock att det är lite tidig, men jag ska börja skriva en lista så får man se vilket som passar sen vet ni när man kan se om det är en pojke eller flicka?

Om barnet ligger "rätt" kan man få se det på UL vid v 18-20.. Men det är inte alla man kan se det på och de kan ha fel.. ;) min kompis skulle få en tjej men ut kom det en kille.. :O
  • MorCaa
    sophiejennifer skrev 2014-09-17 10:38:00 följande:

Jag mår så sjukt dåligt. Kan inte sova, spyr konstant. Är yr. Hela vänster lår är avdomnat och höften gör ont, något som de avfärdar som "en liten nerv som hamnat i kläm bara". Förra graviditeten var fantastisk, de 18 veckor den varade, jag va gladare och mådde bättre än på länge men nu vill jag bara ligga hemma hela dagen. Det går ju givetvis inte men jag vet inte va jag ska göra. I vanliga fall är jag positiv och jg känner nu att hormonerna bara tar över hela mitt liv.

Vad ska man göra? Hur orkar man jobba med konstant illamående och yrsel?

Åh en till som mig! Flåt inte meningen att låta glad men så skönt att det finns fler som vet hur det är.. Jag har blivit sjukskriven och har legat sen två veckor tillbaka.. :/ finns inte så mycket man kan göra mer än att härda ut det och testa sig fram.. Jag letar just nu efter nån som kan akupunktur för att testa om det funkar.. :)
  • MorCaa
    SJLN skrev 2014-09-17 10:39:57 följande:

Ja, jag har börjat tänka lite på namn men inte kommit så långt att jag har några konkreta förslag. Jag tror att när det kommer till namn kommer jag och sambon ha rätt svårt att komma överens.

Kan tänka mig att det kommer bli samma sak här.. ;)
  • MorCaa
    Kissemiss skrev 2014-09-17 19:33:33 följande:

Är det någon annan som nästan bara har ont på ena sidan? Har nästan alltid ont på höger sida en bit till höger..

Vid sidan om livmodern?
  • MorCaa
    thesnellis skrev 2014-09-17 19:16:24 följande:

Vi visste redan före jag var gravid vad vi vill ha för flick samt pojknamn :)

Hoppas det passa när pyret kommer.. :) vi hade oxå några förslag men jag vet inte.. Inget som bara kändes självklart..
  • MorCaa
    Kissemiss skrev 2014-09-17 19:52:11 följande:

Hmm ja kanske det är, lite mer till höger kanske! Det gör lite ont varje dag i kanske 10 min per gång..

Vänster känns ibland om jag ligger konstigt på sängen bara.. Så aldrig på vänster sida när jag bara "är".

Hmm.. Låter ju sådär.. Jag skulle prata med mb ganska snart.. Så man kan utesluta utomkved mm.. :( jag har dessutom en gång varit med om att gulblåsan spruckit som resulterade till inre blödningar.. Fast det gör mer ont men "flyttar" sig från sida till sida beroende på den ställning man har.. Jag hoppas det bara är nåt slag håll eller växtvärk.. Men ring bm imorn eller 1177 ikväll, de kan ju svara på det mesta.. :)
  • MorCaa
    EvaMajja skrev 2014-09-17 21:32:49 följande:

Hej! Jag är beräknad 1 eller 2 maj, går snart in i vecka 9, jag följs gärna åt i den här tråden om det går bra? Jag är 28 år, detta blir mitt andra barn. Har en liten tjej på snart 2 år. Förra graviditeten mådde jag jättebra precis hela tiden, nu verkar det vara tvärtom eftersom jag redan mått illa 2 veckor. Tips tas gärna emot om hur jag kan lindra illamåendet. Funkar det där armbandet man kan köpa på Apoteket? Någon som testat akupunktur emot det? ??

Grattis och välkommen.. :)

Jag testade akupunktur med min förra och det funkade bra.. Så just nu letar jag själv efter nån som kan i örebro.. :) (sist gjorde jag det i Uppsala.)
Svar på tråden Bf Maj 2015