• MorCaa

Bf Maj 2015

litetmoln skrev 2015-05-01 17:13:30 följande:

Grattis MorCaa till bebis. Det gick ju ganska fort från att vattnet gick.

Välkommen S1528 och Guckin.

Det är inte kul att gå över tiden. Jag gick över med 15 dagar. Det kändes som en evighet och var så trött på att vara gravid. Vi provade att sätta igång men hon ville fortfarande inte komma ut.

Ja verkligen.. Värkarna kom igång en halvtimme senare ungefär så visst gick det undan.. ;)
  • MorCaa
    pco skrev 2015-05-02 10:30:05 följande:

Stort grattis MorCaa :) han är otroligt fin ????????

Tack! Jo jag vet.. Han är bedårande och jag är inte partisk alls.. ;)
  • MorCaa
    pco skrev 2015-05-02 14:17:53 följande:

Oj inte meningen ned massa frågetecken såklart utan det va smileygubbar hehe.

Har den lilla godingen fått något namn än?

Så avis jag är. Själv har jag 10 dagar kvar till BF men önskar att den kom nu!

Förstår dig precis! Man orkar inte med den där väntan ju närmare målet man kommer., ;) han heter Samson :D
  • MorCaa
    Blicka skrev 2015-05-02 20:35:42 följande:

MorCaa passar honom perfekt

pco skrev 2015-05-02 22:48:45 följande:

Åh vilket gulligt namn :) mys som bara den nu :) :) :) vilken lycka!

Tack så mycket! :D
  • MorCaa

Ja han är verkligen helt bedårande! <3 kissemiss: det är din med! :) så märkligt att man kan älska nån sååååå mycket såååå fort! Kärlek vid första ögonblicket existerar verkligen.. :D

• MorCaa
    Serah skrev 2015-05-05 01:16:40 följande:

Men fy! Att gå så länge med den oron! De borde de ju förstå! Det skapar ju både stress för dig och barnet, precis som ovanstående skrivit.

Kräv som sagt en igångsättning imorgon! För både din och bebisens skull!

De bedömde ganska snabbt för igångsättning. Jag var in och fick göra ctg, sen två ul, en där bm kollade och sen en med läkare. På första ul'et var det ingen rörelse alls, efter lite buffande rörde sig endast fingrarna. Sen när läkarna kom rörde han en fot eller så. Men allt som allt var det väl 1timme efter jag kom in som beslutet togs.

Han kom iaf ut efter 21. Det var riktigt tufft om jag ska vara ärlig, men gu så skönt att han är ute nu!

Han är fortfarande väldigt medtagen och slö vilket oroar mig en hel del. Han har inte heller tagit tag om bröstet utan fick bli matad med tesked. Nu ska jag försöka sova lite innan barnläkaren kommer. Maken somnade på två sekunder. Haha får se hur det går för mig ;)

Håller även tummarna för er som gått över tiden att det kommer igång nu!

Grattis till bebisen.. Skönt att det är över.. <3
  • MorCaa
    Sabine skrev 2015-05-06 20:45:28 följande:

BF+5 valde vår lilla flicka att titta ut. 16.49, 3740 gram och 50 cm lång <3

Grattis!! :)
  • MorCaa

Jag hade oxå en del problem med att folk ville komma och hälsa på bebisen när han föddes.. Vi åkte ju hem efter 7 timmar så jag tror folk missade lite hur gammal han faktiskt var.. Farmor och farfar var först ut och var här endast 9 timmar efter födelsen.. Det gick ju bra men jag hade u föredragit att få vara lite ifred.. Värst var väl min pappa som inte kunde förstå varför vi inte kunde komma när han fyllde år.. (48 timmar senare)

• MorCaa

Grattis till alla er som fått era små och så håller jag tummarna för er som ff väntar att det snart är över.,:)

Här hemma rullar dagarna på och imorn är Samson redan 10 dagar.. Helt sjukt vad tiden går fort när de väl kommer ut.. :D

Han är världens snällaste som sover mycket (även nätterna tack och lov). :) och däremellan äter han MYCKET! Redan 6 dagar efter födseln var han uppe i födslovikten igen.. :)

Jag har själv sakta men säkert börja gå ner igen och magen är snart borta.. Idag visade vågen -10kg så det känns toppen!

Hoppas jag snart får se fler söta bebisar hör i tråden! Kram på er! <3

• MorCaa
    Oväsen skrev 2015-05-11 04:11:54 följande:

Igår kväll, i v 38+3, föddes min tredje dotter. Kom in på förlossningen vid 3 på natten och vid 7 var jag helt öppen men sen tog det stopp. Dottern ville inte sjunka ner och efter 12 tim med provande av olika ställningar, bedövningar och sugklocka så slutade det hela i snitt.

Precis som sina systrar är hon en ljuvlig varelse dom jag inte kan få nog av

Grattis! :)
  • MorCaa
    Blicka skrev 2015-05-11 06:11:46 följande:

MorCaa - så fin roligt att allt rullar på för er o att havs vikt ökar stadigt medan din går åt andra hållet har inhandlat byxor led mjuk resår i midjan eftersom jag ska snittas. Då vill man inte ha ngt som smiter åt. Höga trosor letades också fram igår - så sexigt liksom amningslinnen med mera. Börjar bli dags att packa väska snart!

Tack! <3

Härligt att det snart är dax för dig.. :) när är det planerat?
  • MorCaa

Vad härligt det är att läsa om alla bebisar som ploppar ut nu! Grattis till er alla!

Tänk att den magiska månaden maj är här och snart har alla fått det man väntat på så länge.. Härligt! <3

• MorCaa

Känner att det är svårt att hålla koll på vilka som fått och vilka som är kvar.. Kan vi inte göra en lista med bebisar som kommit så man har mer koll? :) på samma sätt som BFlistan? Jag börjar fylla i mitt så kan ni väl kopiera och lägga till era uppgifter före eller efter beroende på när ni fick era skatter? :D

1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

• MorCaa
    litetmoln skrev 2015-05-22 10:50:15 följande:

Kissemiss 25:e april 05.35 pojke 3350g 51cm

MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

Serah 4:e maj 21.19 pojke 3180g 50cm

Sabine 6:e maj 16:49 flicka 3740g 50cm (Laura)

Pco: 7:e maj 23.07 flicka 47cm 2990g

Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm

S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm

Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm

Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)

Bebben84 14:e maj 02:07 flicka 3170 g 48 cm

Nea12 15:e maj 15.22 flicka 3480g 48cm

Pusselbiten86 17 :e maj 19:15 flicka 2820 g

Saajood, 20:e maj 00:59, pojke, 50 cm 3930 g

litetmoln. 20 maj (BF +13), flicka, 51 cm 3400 g

Blicka, 21 maj 12.39, flicka, 51 cm 3266 g

Verkligen ett överskott av flickor här.. ;)
  • MorCaa

Hej hej! Blir inte lika ofta som man går in här och skriver men jag brukar läsa ifatt då och då! :) nu är alla våra bebisar här eller?! Helt sjukt vad tiden går fort! Samson växer så det knakar och blir 7 veckor på fredag.. Han har gått från 3675g till 5270g och vuxit 6 cm!! Min lilla kille har redan blivit så stor. Första leendet kom på min födelsedag den 4:e juni och nu ler han varje gång man pratar led honom.. I förrgår kom första jollringen och han fäktar med armar och ben för att få fram fler ljud (lyckas lite då och då) Hans mage har blivit betydligt bättre sen vi började med te på kummin och fänkål (Rekommenderas starkt!!!) så nu äntligen kan vi koppla av. :D

Hans absoluta favvo är storebror och babygymmet! Vagnen är så där men helt ok att sova i OM den rör sig heeela tiden..

Det var lite kortfattat om min sötnöt! Hur är det för er andra?

Svar på tråden Bf Maj 2015