• MorCaa

Bf Maj 2015

Glad skrev 2015-01-13 04:19:04 följande:

Nu hoppar jag in i gruppen!

Är 20år och bor i Stockholm, väntar mitt första barn med BF den 18 Maj. Kollade kön under RUL och det är en flicka med 70% säkerhet (hon låg kostigt och vägrade nästan visa sig). 

Följ mig gärna i min blogg är jag skriverom min graviditet och alla mina tankar som en gravid ungvuxen. Har du oxå en blogg så släng in en kommentar så fööljer jag dig, är ute efter bra gravidbloggar att följa!!

nouw.com/rominasharon

Välkommen!!
  • MorCaa
    Bebben84 skrev 2015-01-14 10:56:38 följande:
    Jag har också huvudvärk i flera dagar i sträck. Undviker alvedon i största mån och när jag väl tagit det hjälper det ändå inte. Läste någonstans att det hade med järnbrist att göra. Dock vet jag att mina värden ligger helt ok så vette tusan om det stämmer :/
    Jag med! Jag höjde dosen av järn och vips så har jag inte haft huvudvärk på säkert 3 veckor.. Glad därimot var jag tvungen att bli bästis med russin efter det.. Tungan ute
  • MorCaa
    kanien skrev 2015-01-15 19:37:06 följande:

Jag hade gått upp 5kg förresten

Jag har gått upp 13 kg.. ????
  • MorCaa
    Bebben84 skrev 2015-01-17 23:03:34 följande:

Bara jag som tycker att magen inte växer lika mycket just nu? Är glad över det då det gick så snabbt i början. Blev lite rädd :O. Nu känns den alldeles lagom :)

Det är sjukt va våra magar är lika... ;)
  • MorCaa
    Kissemiss skrev 2015-01-21 23:37:01 följande:

Hemma nu! Allt såg bra ut med bebis, lagom med vatten och bra hjärtslag. Han ligger och "sparkar" inåt plus att jag har moderkakan i framvägg. Känns skönt att ha kollat upp och jag kommer sova som en stock inatt.

Vad söta ni alla är som bryr er, betyder verkligen mycket för mig!!<3 kram!

Skönt!! <3
  • MorCaa

Nu kör vi de hundra sista dagarna!! Imorn är jag nere på tvåsiffrigt! Wow!! :D
  • MorCaa
    Baby Doll skrev 2015-01-22 12:06:06 följande:

Åh tänk att sakta men säkert börjar det närma sig för oss alla! 

Veckorna går fort tycker jag, men det är lika bra! Kommer nog inte att tycka det den sista tiden

Har ni mycket sammandragningar?

Här är jag och magen, 7:e barnet i vecka 22 + 0 (igår)

www.mybabydolls.se

Är i vecka 26 och har en i timmen ungefär.. Men de gör inte speciellt ont, bara jobbiga att få eftersom man måste "pausa" det man gör.. ;)
  • MorCaa
    kanien skrev 2015-01-22 16:01:59 följande:

En skit larvig fråga men vill veta vad ni tycker..

Jag hade rul den 29/12 och barnmorskan frågade när vi själva hade räknat ut bf, jag sa till den 2a juni.. Efter alla mätningar av fostret m.m så visade hon på deras dator att mitt bf blir till den 31 maj, både jag och sambon såg det och vi sa till bm att det var skönt att höra maj istället för juni och så skrattade vi alla.

När jag sen var på möte hos min egna bm i staden dör jag bor den 15/1 (första mötet efter rul) så får jag mitt moderskaps intyg där det står att jag är beräknad till 2a juni?! Jag säger till min bm att rul visade på 31 maj men hon menar på att det inte kan ha gjort det för datumet som står på intyget är det som kommer upp automatiskt efter rul..

Både jag och sambon är 120% säkra att datorn på rul visade 31/5 och bm där sa det själv.. Just NU sprlar det ingen stor roll men om man går lver tiden ex antal dagar så ska man ju bli igångsatt och för mig är det viktigt att veta "exakt" vad rul visade..

Tycker ni jag ska kontakta dom för nytt rul och få det svart på vitt? Hur hade ni gjort?

Kram

Problemet är ju att ju senare i grav desto svårare är det att fastställa.. Fram till mitten av graviditeten är "alla" bebisar lika stora, sen börjar det individuella.. Dessutom så OM du ska söka graviditetspenning så får du ju några extra dagar eftersom de inte betalar ut de tio sista dagarna.. Och går du över tiden gör de väl i de flesta fall ett TUL och bebis stor sätter de igång dig iaf innan två veckor gått.. :)
  • MorCaa
    Ciconiidae skrev 2015-01-22 21:32:37 följande:

Hur mkt har ni gått upp? Jag är i vecka 25 och har redan gått upp 12 kg. Känns inte alls bra. Men med handen på hjärtat så har jag tränat lite och ätit riktigt dåligt. Förmodligen en del pga gravidtrötthet, stress på jobbet och en återkommande förkylning. Kosten är lite bättre nu och denna veckan har jag varit på gymmet två ggr. Så hoppas viktuppgången inte fortsätter att skena.

Typ samma här.. Men folk säger att det inte syns på mig.. :/ nånstans måste det ju sitta?? :P
  • MorCaa
    Jordgubb90 skrev 2015-01-29 08:16:07 följande:

Hej allihopa! Tänkte höra med er i vilken vecka ni tänkte köpa typ vagn och spjälsäng och så? :) Jag går in i vecka 26 på fredag och är ganska sugen på att köpa snart. Hehe.

Jag har vagn och säng klart.. ???? är i vecka 27
Svar på tråden Bf Maj 2015