• MorCaa

Bf Maj 2015

Har däremot funderat på sammie vilket iof är "samma" men stavas annorlunda. :P

• MorCaa
    Trollmor skrev 2014-10-29 15:51:49 följande:

Vi kommer köpa begagnad barnvagn. Är inte så intresserad av barnvagnar mer än att den ska funka :p

Namnen vi har är Bror 'Ailo' Arthur på pojke. Bror och Arthur är släktnamn. Det hade vi uppe på första barnet också.

Flicknamn har vi 'Aajla' Elin Stina. Elin och Stina är släktnamn.

V12 (11+4)

Min dotter heter Ayla.. :D
  • MorCaa
    Trollmor skrev 2014-10-29 17:44:47 följande:

Va kul! Ayla är såå fint tycker jag!!

:)
  • MorCaa
    Jordgubb90 skrev 2014-10-31 07:51:05 följande:

Någon mer som upplever sveda/hugg i bebismagen? På mig svider det till och känna som knivar som sticker i magen lite då och då... Det gör inte jätteont men det oroar mig.

Borde kunna vara ligamenten.. Kommer det när du rör dig hastigt? :) isf är det ingen fara utan bara "växtvärk" ;)

13+5
  • MorCaa
    linsan31 skrev 2014-10-30 20:26:26 följande:

Hej alla och grattis till era plus ? Tränger jag mig på i eran tråd? ???? Har precis gått med i familjeliv och tycker att de kan kännas skönt och dela tankar med andra blivande mammor ???? Jag är 31 år och väntar mitt 4:e barn, med bf rund 17 maj. Har sedan tidigare 3 söner som i år blir 14, 12 och 3 år

Mått som en kråka från pluset till vecka 10 men nu känns de som de finns ett ljus i tunneln ???? Känner mig dock inte gravid längre.... någon mer som känner så?

Välkommen! Vänta oxå min fjärde den 2/5.. :)

Mådde bäver fram till v12 och var sjukskriven.. Men nu är allt toppen (förutom tröttheten) gravid känner jag mig dock.. Magen finns där, brösten gör ont och jag tror mig känna nåt litet fladder.. :)

V13+5
  • MorCaa
    Jordgubb90 skrev 2014-10-31 08:23:16 följande:

Nej det är inte när jag rör mig utan det kommer helt plötsligt när jag sitter still... Och när jag tömmer blåsan. Vad tusan kan det vara? Är inte uvi för det har jag kollat nyss då jag brukar kunna ha det ofta. Dessutom känns det inte som uvi.

Nä då har jag ingen aning om vad det är.. :(
  • MorCaa
    gumman 1 skrev 2014-10-31 09:51:10 följande:

Hej!

Hänger gärna med om jag får. Väntar 4:e barnet med bf 11/5 (i dag v 12+2). Är 40 år fyllda och bor i Partille utanför Gbg.

Har gjort av med alla bebissaker så det blir att börja om men det skall bli kul. Har svårt att riktigt slappna av i nuläget, ska göra KUB på onsdag. Nervös!

Ha det så gott!

Hej och välkommen! Även fyran för mig och samma sak här.. (Skulle ju inte ha fler) så nu är man ute i bebisdjungeln och försöker hitta "godbitarna" ;)
  • MorCaa
    Trollmor skrev 2014-10-31 14:51:48 följande:

Är i v 12 (11+6). Känner mig helt galet stor. Är det inte tidigt?

Så där såg jag oxå ut för två veckor sen.. Nu tycker jag snarare att magen blir mindre hela tiden.. ;) alla sa att de var säkra på att det var två, men tji fick de när det bara va en.. :P ( thank u lord)
  • MorCaa
    Kissemiss skrev 2014-10-31 16:10:27 följande:

Tycker också att min krymper haha

Vi är på väg in i de sk spökveckorna tror jag.. ;) svullnaden lägger sig och bebismagen är ju faktiskt inte speciellt stor.. :P hörde av min barnmorska att stor mage och illamående hörde ihop. Ju mer hormoner du har desto mer illamående och svullen blir man.. :) förstår nu varför jag blev sjukskriven i 4 veckor.. :P
  • MorCaa

För mig står det mellan brio happy och Emmaljunga viking eller nitro.. Lutar åt det traditionella brio.. :)

Svar på tråden Bf Maj 2015