• MorCaa

Bf Maj 2015

TigerEmmlis skrev 2014-09-18 09:14:44 följande:

Tackar för mig.....det blev mf denna gången! ;(

nathalieg91 skrev 2014-09-18 09:23:25 följande:

Ni kan radera mitt namn ur gruppen.. Fått mitt fjärde missfall på raken .. Lycka till alla andra!

Gud vad trist!! Håller tummarna att det lyckas nästa gång.. <3
  • MorCaa
    Bullen11 skrev 2014-09-18 10:46:26 följande:

Ni som har testat armbanden mot illamående, hur har de fungerat? Syns de inte?? Alltså jag menar om man har det på jobbet, då fattar väl alla eller?? :P

Mådde inte så illa i min förra grav, då kunde jag hålla det under kontroll genom att äta... men jag gick upp sååå himla mkt i vikt och tänkte försöka undvika det nu, så kanske är värt att testa armbanden :) Känner att illamående ökar lite nu...

Om du har långärmat kan du dölja dem.. :) och de fungerar olika för olika graviditeter.. Funkar inte alls på mig nu, men förra gången fungerade de jättebra.. :/
  • MorCaa
    Mesakura skrev 2014-09-18 10:46:01 följande:

Det visade ju inte lika starkt som teststrecket men ändå

Så länge du läste av testet inom tidsramen så är det positivt.. Kan vara så att det andra testet va "trasigt". Köp ett nytt och testa.. Gärna digitalt då de ger ett "säkrare" besked. Lycka till! :)
  • MorCaa
    ellaa23 skrev 2014-09-18 17:00:05 följande:

Hej! Vill också va med i denna grupp.

Jag plussade den 4 september. Var på mitt hälsosamtal i dag hos barnmorskan.

Efter hennes beräkningar var jag i v. 7+4. Antar att det är beräknat i mitten av maj :)

Inskrivningen kommer ske i början av oktober och första ultraljudet i slutet av oktober.

Hoppas det går hela vägen. Har ömma bröst, mycket kissnödig, illamående i perioder under dagen ibland yrsel. Vad vi längtar och ser fram mot denna resa.

Välkommen och grattis!! :) jag är själv 7+3 idag och har BF 3:e maj.. Alltså borde du ha 2:a maj.. ;)
  • MorCaa
    Mesakura skrev 2014-09-19 11:20:38 följande:

Jo men det är fortfarande diffusa. Det är lite antydan till positivt sen blir de negativa men 1-2 timmar senare ser man ett streck? Fattar inte hur det kan framträda efter sån lång tid? Skett på 2 test nu så börjar ju bli ledsen att det första inte stämde....:(

Efter så lång tid kan man inte avläsa testet då det inte är tillförlitligt.. :/ har själv varit med om att negativa test blir positiva efter ett par timmar utan att jag varit gravid.. Ledsen men du måste läsa testet inom tidsramen.. (Som står på förpackningen)
  • MorCaa
    Mesakura skrev 2014-09-19 11:36:28 följande:

Jo jag vet men så flummigt att en morgon var det där och nästa borta.... Jag pratade med en barnmorska och hon sa att om det skulle vara mf borde lite hcg ligga kvar iaf några dagar men jag har ju hört andra säga att det försvann direkt :(

Det har hon rätt i.. En gång när jag fick missfall testade jag två veckor efter och det visade fortfarande pluss.. Så det ska du nog lyssna på.. Jag tror tyvärr att det nog var ett missvisande resultat.. Köp en digitalt och testa om några dagar igen.. :) när skulle du haft mens?
  • MorCaa
    Elsa83 skrev 2014-09-19 12:21:22 följande:

Jaha men nu andra då?

Jag gick via kvinnokliniken då jag haft flera MA och därför vill de gärna göra ett tidigt så jag slipper gå och vara gravid i "onödan" :/
  • MorCaa
    Elsa83 skrev 2014-09-19 11:52:31 följande:

Såg nu ;) de sa till mig att de inte gör det innan vecka 8 (8+0) :( märkligt att det skiljer sig, gjorde du det privat?

På mig såg de hjärtat slå i 6+3 :)
  • MorCaa

Jag var för övrigt på akupunktur idag för illamåendet.. Och för första gången på två veckor har jag känt hunger utan att vara illamående och faktiskt lyckas att vara uppe en stund.. (Även om jag nu ligger igen.. Skulle nog tagit det liiiite lugnare och inte börjat storstäda) verkligen imponerad på hur väl det funkade!! Ska dit onsdag igen.. :)

• MorCaa
    Kissemiss skrev 2014-09-19 13:23:23 följande:

Jag ska kolla om hjärtat slår den 1 okt, V9 8+2. Kommer det bli VUL eller utanpå då tror ni?

VUL :)
Svar på tråden Bf Maj 2015